آریا بانو
دلایل و درمان خانگی افتادگی پلک
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 16:54:39
آریا بانو -
دلایل و درمان خانگی افتادگی پلک 2
٦٩٣
١
زیبامون/ همه خانم ها دوست دارند پوستی شاداب، جوان، سفت و محکم داشته باشند و همیشه اولین نشانه های افزیش سن روی پوست صورتشون رو مورد بررسی قرار میدن. افتادگی پوست و از دست دادن حالت آلاستیک و کشسانی پوست یکی از مشکلاتی هست که با افزایش سن بر روی پوست صورت دیده میشه و اولین قسمتهایی که این افتادگی پوست رو نشون میدن، پلک ها هستند.
افتادگی پلک یکی از مشکلاتی هست که دیر یا زود بر روی پوست و چهره ایجاد میشه و اگر مراقبت خوبی از پوستتون نداشته باشید ممکنه این مشکل پوستی خیلی بیشتر دیده بشه و زیبایی چهره و چشم هاتون رو تحت تاثیر قرار بده.
ما در این بخش دلایل ایجاد افتادگی پلک رو برای شما توضیح دادیم و چند تا درمان خانگی و موثر برای از بین بردن افتادگی پلک رو بهتون معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.
دلایل افتادگی پلک چیست؟
دلایل و شرایط خیلی زیادی وجود داره که میتونه باعث افتادگی پلک ها بشه که در ادامه با تعدادی از مهم ترین دلایل افتادگی پلک آشنا خواهید شد:
1. پیری طبیعی سلول های پوستی
2. دیابت
3. ضربه و آسیب به پلک
4. سندرم هورنر (Horner’s syndrome) - اختلالی که بر روی اعصاب چشم و چهره تاثیر گذار هست
5. تومور مغزی
6. هرگونه اختلالی که بر روی عملکرد صحیح اعصاب و عضلات صورت تاثیر گذار باشه
7. ضعیف شدن عضلات پلک در یک یا هر دو چشم
درمان های خانگی برای افتادگی پلک
خیار برای درمان افتادگی پلک
خیار یک درمان بسیار عالی برای افتادگی پلک هست. تنها کاری که باید انجام بدید اینه که دو برش نازک از خیار رو بر روی چشم بسته و پلک هاتون قرار بدید و اجازه بدید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پلک ها باقی بمونه. خیار باعث آبرسانی به پوست پلک میشه و استحکام پلک رو برمی گردونه. علاوه بر این خیار یک منبع خیلی خوب از پتاسیم و ویتامین c هست که در درمان افتادگی پلک بسیار موثر خواهد بود.
چای کیسه ای بابونه برای درمان افتادگی پلک
بابونه دارای ترکیبات ضد التهابی هست و برای درمان و از بین بردن افتادگی پلک بسبار موثر خواهد بود. برای استفاده از این روش باید کیسه چای بابونه خیس شده رو در یخچال قرار بدید و بعد ازخنک شدن روی پلک ها قرار بدید. اجازه بدید این کیسه های چای 20 دقیقه روی پلک باقی بمونن. استفاده منظم از این روش تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن و درمان افتادگی پلک داره. از چای سبز کیسه ای هم میتونید برای این منظور استفاده کنید.
استفاده از قطعه های یخ یا آب سرد برای درمان افتادگی پلک
برای درمان افتادگی پلک میتونید به سراغ آب سرد و یا تکه های یخ بروید. صورتتون رو با آب سرد شست و شو بدید و یا اینکه چند قطعه یخ رو درون پارچه نخی قرار داده و با استفاده از اون، پلک هاتون رو ماساژ بدید. این کار به سفت شدن پوست کمک میکنه و باعث برگشتن حالت ارتجاعی پلک میشه و در درمان افتادگی پلک هم بسیار موثر هست.
استفاده از لوسیون خانگی برای درمان افتادگی پلک
برای درمان افتادگی پلک میتونید یک لوسیون خانگی با مواد طبیعی درست کنید. برای استفاده از این روش به 4 قاشق ماست، 4 قاشق ژل آلوئه ورا، 2 قاشق بلغور جو دوسر و 5 برش از خیار نیاز داریم. تمام این مواد رو درون مخلوط کن بریزید تا با یکدیگر ترکیب شوند و حالت یکدستی پیدا کنند. این خمیر رو بر روی پلک ها بمالید و اجازه بدید 20 دقیقه روی پلک بمونه و بعد با آب سرد شست و شو بدید.
ماسک سفید تخم مرغ برای درمان افتادگی پلک
سفیده تخم مرغ دارای آنزیم های طبیعی هست که از افتادگی پلک جلوگیری میکنه و باعث بهبود حالت کشسانی پلک میشه و در نتیجه در درمان افتادگی پلک هم بسیار موثر خاوهد بود.
یک سفید تخم مرغ رو جدا کنید و با چنگال مخلوط کنید و سپس روی پلک ها قرار بدید. اجازه بدید سفیده تخم مرغ روی پلک خشک بشه و بعد با آب سرد شست و شو بدید. تکرار این روش تاثیر خیلی خوبی در درمان افتادگی پلک داره.

http://www.banounews.ir/fa/News/170439/دلایل-و-درمان-خانگی-افتادگی-پلک
بستن   چاپ