آریا بانو
خلق اثر هنری نیاز به اخذ مجوز ندارد
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 13:36:26
آریا بانو - در پی سوالات مطرح شده در فضای عمومی و هنری و برخی رسانه‌ها مبنی بر صدور مجوز برای مجسمه‌سازان، اداره کل هنرهای تجسمی اعلام می‌کند؛ خلق اثر هنری نیاز به اخذ هیچگونه مجوزی از سوی دولت ندارد.


به گزارش هنرآنلاین ، صدور مجوز فعالیت برای تعداد محدودی از مجسمه‌سازان، به اصرار و درخواست انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز صورت گرفت. زیرا برخی از مجسمه‌سازان با شهرداری دچار مشکل شدند و به دلیل اینکه شهرداری فعالیت انجمن را به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو انجمن از اداره کل هنرهای تجسمی در خواست کرد تا مجوز فعالیت برای این تعداد صادر کند تا آنها بتوانند مشکلات خود را با شهرداری برطرف کنند که این امر جنبه عمومی نداشته و صرفا در یک مقطع زمانی برای حل مشکل هنرمندان مجسمه‌ساز برای فک پلمپ کارگاه بوده است که متاسفانه برخی از افراد با ادعای ضرورت اخد مجوز فعالیت هنری برای هنرمندان این موضوع را به چالش کشیده و منتشر کردند.
ضمن آنکه پیشتر عباس مجیدی، رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز نیز گفت: نهادهای رسمی کشور مانند شهرداری و دیگر ادارات فعالیت‌های صنفی انجمن‌ها از جمله انجمن مجسمه سازان را به رسمیت نمی‌شناسند و از این رو از اداره کل هنرهای تجسمی تقاضا کردیم، مجوزی مبنی بر فعالیت مجسمه‌سازی صادر شود تا مشکل آنها با شهرداری حل شود.
در پایان واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی موکدا اعلام می‌کند، خلق آفرینش اثر هنری نیازمند دریافت مجوز نیست و هنرمندان لازم است مسائل حرفه‌ای رشته هنری و تخصصی خود را از طریق انجمن مربوطه و با همکاری این اداره کل حل و فصل کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/170407/خلق-اثر-هنری-نیاز-به-اخذ-مجوز-ندارد
بستن   چاپ