آریا بانو
چطور بدون تلاش و هزینه زیاد پوست سالم داشته باشیم؟
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 11:38:16
آریا بانو -
چطور بدون تلاش و هزینه زیاد پوست سالم داشته باشیم؟
٢٠٣
٠
منودلیار / این تنها راهنمایی است که تو برای مراقبت از پوست نیاز داری! همه ما در مورد مراقبت از پوست می دانیم؛ اما هر روز و هر لحظه راهکارهای تازه ای به ما معرفی می شوند که با وجود آن ها ممکن است گیج شویم. اگر تو هم مثل من به خرید سرم ها، کرم های مرطوب کننده، مواد پاکسازی کننده پوست و ماسک ها عادت کرده ای، بهتر است در این مقاله همراه من باشی تا بدانی چطور می توانی بدون تلاش زیاد پوست سالم و صاف داشته باشی.
یادت باشد که تو باید ساده و هوشمندانه عمل کنی. از برنامه های مراقبت از پوست روزانه طولانی مدت دوری کن و سعی کن راهکارهای بهتر و مؤثرتری را امتحان کنی.
هر روز چه کاری برای داشتن پوست سالم انجام دهم؟
1- هر شب پوستت را پاکسازی کن: مهم نیست که در طول روز فقط صورتت را با آبی بشوری، اما شب ها باید تمام آلودگی ها و آرایشی که روی پوستت جمع شده است را پاکسازی کنی تا هیچ باکتری روی پوست تو باقی نماند. بهترین کار این است که از میسلار واتر استفاده کنی و اجازه ندهی هیچ آلودگی از زیر دست تو در برود! بعد می توانی از پاک کننده هایی که پایه روغنی دارند هم استفاده کنی.
2- کرم ضد آفتاب را فراموش نکن: کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید ضروری است و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. بهتر است از کرم هایی که حداقل SPF 30 دارند استفاده کنی که در برابر اشعه های فرابنفش مقاومت بیشتری دارند.
3- برخی از مراحل را حذف کن: این که تو از چه روندی برای مراقبت از پوست پیروی می کنی، نه به قواعد سفت و سخت، که به پوست تو مربوط است. باید بدانی پوست تو به چه چیزی نیاز دارد. آیا پوست تو بیش از هر چیز به مرطوب کننده نیاز دارد یا باید هیدراته شود؟ پوست در طول زمان تغییر می کند و همان روندی که همیشه برای داشتن پوست سالم پیروی کرده ای، ممکن است حالا برای تو مناسب نباشد. باید به آب و هوا، منطقه جغرافیایی، سبک زندگی و رژیم غذایی که داری توجه داشته باشی.
برای داشتن پوست سالم در طول هفته چه کاری انجام دهم؟
1- پوستت را لایه برداری کن: شاید همه به پاکسازی پوست روزانه نیاز نداشته باشند، اما لایه برداری و پاکسازی هفتگی پوست، لایه های سطحی و سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث می شود پوست نفس بکشد. هفته ای یک بار پوستت را لایه برداری کن تا پوست سالم، نرم و درخشان تری داشته باشی و منافذ آن را باز کنی. به جای اسکراب سعی کن از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنی که سلول های مرده را به خوبی تخلیه می کنند. یادت باشد که نباید در این کار زیاده روی کنی، چون این لایه بردارها باعث حساسیت پوست می شوند.
2- منافذ پوست را پاکسازی کن: باید منافذ پوست را پاکسازی کنی. اگر روی بینی جوش های سر سیاه داری، نباید آن ها را با دست تخلیه کنی؛ بلکه بهتر است از انواع ماسک، سرم، روغن و… که باعث پاکسازی سلول ها می شوند استفاده کنی.
خب! این راهکارها را امتحان کن تا به زودی در مورد روش های ماهانه و سالانه مراقبت از پوست برای داشتن پوست سالم صحبت کنیم!

http://www.banounews.ir/fa/News/170242/چطور-بدون-تلاش-و-هزینه-زیاد-پوست-سالم-داشته-باشیم؟
بستن   چاپ