آریا بانو
خواستگارم که زن و بچه دارد می خواهد که عقد دائم کنیم!
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 9:56:35 AM
آریا بانو -

خراسان / 29 ساله هستم، یک پسر شش ساله دارم و چند سالی می شود که از شوهرم جدا شده‌ام. خواستگاری دارم 40 ساله که زن و فرزند دارد. یازده ماه است که او را می‌شناسم و چند بار عقد موقت کرده‌ایم ولی او خیلی پیگیر است برای عقد دایم با این‌که قطعا برایش دردسرساز می‌شود. چه کنم؟
خواهر گرامی، معمولا تصمیم‌گیری زمانی به درستی انجام می‌شود که فرد از امتیازات و آسیب ‌های انتخاب خود آگاه باشد که البته برای رسیدن به این هدف فرد باید احساسات و هیجانات خود را مدیریت کند و از تصمیم‌گیری در زمان‌هایی که به شدت خوشحال و شاد است یا هیجانات منفی مثل غم، خشم، نفرت، ترس و... در او برانگیخته شده، بپرهیزد. به نظر می‌رسد آگاهی شما در این مقطع از پیامدهای تصمیم فرد مقابل‌تان بیشتر از اوست. آن‌طور که از پیامک شما فهمیده می‌شود، او مسئولیت یک زندگی مشترک دیگر را هم بر عهده دارد اما علت پیله شدنش برای عقد دایم را نمی‌دانیم.
تصمیم طرف مقابل‌تان عاقلانه نیست
اگر به علت وجود مشکلات زناشویی است که خب به احتمال زیاد راه‌حل درستی انتخاب نشده بلکه این تصمیم به تشدید و پیچیده شدن مشکلات او منجر خواهد شد. البته ممکن است یک علت دیگر تلاش برای از دست ندادن شما و حفظ ارتباط با شما باشد که باز هم تصمیمی احساسی است و عاقلانه نیست. در ضمن دلیل شما هم برای عقد موقت با این مرد نیاز به بررسی ویژه دارد. به هر حال در این زمینه و با هر علتی، چند توصیه به شما دارم که در ادامه مطلب مطرح می کنم.
آگاهانه وارد زندگی با «همسر مشترک» شوید!
به زمان‌هایی که او اصرار بر این تصمیم دارد، دقت بیشتری کنید. بیشتر افرادی که با وجود داشتن زن و فرزند تصمیم به ازدواج مجدد دارند، معمولا در موقعیت‌های احساسی و هیجانی(چه مثبت،چه منفی) بوده که بعدا با ظهور و بروز مشکلات از اقدام خود پشیمان و با سوءمدیریت باعث آشفتگی هر دو زندگی می‌شوند. زمانی که او در شرایط مناسب و آرامی است، به بررسی امتیازات و آسیب‌های این تصمیم بپردازید و از میزان خردورزی و ازدواج آگاهانه‌اش مطلع شوید. قطعا فردی که به آسیب‌های این تصمیم آگاه است، برای مشکلات احتمالی، راه‌حل و راهکارهای مناسب و منطقی می‌یابد که دارای بیشترین فایده و کمترین ضرر برای خود و دیگران باشد، در حالی‌که افراد هیجانی غالبا بدون فکر و از روی احساسات زودگذر دست به تصمیم‌گیری می‌زنند و در مقابل افرادی که به آن‌ها پیامدهای احتمالی منفی را یادآوری می‌کنند پاسخ‌های کلی و مبهم می‌دهند و از دادن راهکارهای قابل فهم و اجرایی طفره می‌روند. در نهایت مخاطب عزیز در این تصمیم‌گیری شما هم مسئول پیامدهای این انتخاب هستید چون «بله» گفتن شما و موافقت‌تان با این موضوع، یعنی شریک شدن در کل پیامدهای مثبت و منفی آن! پس بهتر است از هرگونه تصمیم‌گیری شتابزده به صرف اصرار طرف مقابل برای ازدواج قطعی بپرهیزید و با آگاهی و اطلاعات بیشتر وارد زندگی با «همسر مشترک» شوید.
نویسنده : زهره حسینی | مشاور و دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی

http://www.banounews.ir/fa/News/170212/خواستگارم-که-زن-و-بچه-دارد-می-خواهد-که-عقد-دائم-کنیم!
بستن   چاپ