آریا بانو
فراخوان تولید فیلم‌های مستند با موضوع کارآفرینی
شنبه 25 خرداد 1398 - 17:25:15
آریا بانو - مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، فیلم‌های مستندی در حوزه‌ کارآفرینی و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن تولید خواهد کرد.


به گزارش هنرآنلاین ، توجه به موضوع کارآفرینی از این جهت دارای اهمیت است که تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه‌ی کارآفرینی، یکی از الزامات جهان امروز است. توسعه جوامع در گرو اندیشه و ساختارهای خلاقانه و گسترش آن در سطوح مختلف اجتماع بوده است؛ لذا رواج فرهنگ کارآفرینی به عنوان یک مسئولیت بر دوش همه‌ی ارکان فرهنگی کشور است.
طبق تعاریف علمی کارآفرینی به فرایند خلق ارزش‌های جدید مادی یا معنوی گفته می‌شود که از طریق تلاش و راهبرد متعهدانه و با درنظر گرفتن پیامدهای ناشی از آن محقق می‌شود.
موضوع کارآفرینی پیوند جدایی‌ناپذیری با نوآوری و خلاقیت دارد و از این جهت به یک شخصیت انسانی که واجد توانمندی‌های منحصربه‌فردی است، مربوط می‌شود. پس بخشی از این تولیدات به فیلم‌های شخصیت‌محور و پرتره اختصاص می‌یابد. بخشی دیگری از این تولیدات هم به توانایی‌های بالقوه و ظرفیت‌های موجود در کشور توجه دارد.
این ظرفیت‌ها که در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی در گستره‌ی کشور پراکنده شده‌اند، در اولویت تولید قرار دارند. محیط زیست، کسب‌و‌کارهای نوین و آموزش آن نیز از دیگر موضوعات مورد توجه این فراخوان تولید است. همچنین تولید فیلم‌های مستند پژوهش‌محور با بررسی تاریخ کارآفرینی در ایران و جهان هم مورد حمایت این مجموعه قرار می‌گیرد.
این فیلم‌ها در دو قالب مستندهای نیمه‌بلند و بلند تولید می‌شوند. در مرحله نخست متقاضیان می‌بایست طرح‌های خود را بصورت خلاصه و مکتوب به معاونت مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، طبقه سوم) ارائه نمایند.
در مرحله بعد پرسش‌نامه‌ای طراحی شده که فیلمساز باید همزمان با ارائه سیناپس، اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی آن را تکمیل کند. ضمن این که متقاضیان ساخت مستندهای پرتره باید همراه با ارائه طرح، چند دقیقه فیلم از شخصیت مورد نظر را ارانه دهند. پس از بررسی اولیه و تایید طرح ارائه شده، تصویب نهایی پروژه منوط به ارائه فیلمنامه و پژوهش کامل است.

http://www.banounews.ir/fa/News/169976/فراخوان-تولید-فیلم‌های-مستند-با-موضوع-کارآفرینی
بستن   چاپ