آریا بانو
رازهای آرایشی که سن و سالتان را پنهان می کند!
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 14:51:48
آریا بانو -
رازهای آرایشی که سن و سالتان را پنهان می کند!
٤٢٩
٠
نمناک / آرایش کردن یکی از کارهایی است که خانم ها در هر سن و سالی علاقه زیادی به آن دارند . آرایش خوب می تواند سن یک خانم را بسیار پایین تر از آنچه هست نشان دهد و برعکس استفاده زیاد و نادرست از وسایل آرایشی سن را بیشتر نشان می دهد. اگر به تازگی دوران جوانی را سپری کردید و به دنیای میانسالی پا گذاشته اید بهتر است به جای اینکه به سراغ جراحی های زیبایی بروید تا اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنید ، رازهای آرایشی راکه در این بخش از دنیای مد آورده ایم را بیاموزید تا بتوانید سن تان را مخفی کنید.
یادگیری تکنیک های آرایشی و بهره گیری از فرمول، رنگ و... می تواند رد سن را از روی صورت شما پاک کند.
مژه ها:
با بالا رفتن سن مژه ها نیزمانند موها کم پشت تر می شوند. می توانید برای رفتن به مهمانی از مژه مصنوعی های که به صورت دانه ای ، نواری با هر طولی و ردیف کامل در دسترس است ، استفاده کنید. استفاده از این مژه ها آسان است و جذابیت ویژه ای به چشمها می بخشد. بهتر است از مژه های سیاه تر با طول کوتاه تر استفاده کنید و آن را با طول مژه های خود یکدست کنید.
راه پرپشت کردن مژه ها
از منقاش برای بیرون کشیدن مژه های دانه ای و کامل، از جعبه و چسباندنشان روی چشم استفاده کنید و از بیرون چشم به داخل بچسبانید و گوشه های داخلی چشمتان را مژه نزنید . پس از چسباندن آنها از لبه ی صاف منقاش برای محکم کردن چسب استفاده کنید و با کمی ریمل آنها را زیبا کنید.
مشخص کردن:
سایه ی رنگ پریده سن شما را بالاتر نشان می دهد و از سایه های گرم تر برای پنهان نمودن سن و سال بهتر است . برای زدن رژگونه دوپودر با تون رنگی برنز و صورتی را با هم مخلوط نمایید و بعد استفاده نمایید و وقتی از کارتان راضی بودید روی آن یک کرم براق کننده بزنید تا شاداب تر به نظر برسید . برای مرز دادن به چانه، لپ ها، دکولته و دست ها از رنگ ها استفاده کنید.
ساتر:
برای پوشش حلقه های تیره زیر چشمتان از ساتر استفاده کنید . بهتراست برای پنهان کردن حلقه های تیره زیر چشم ، از دورنگ استفاده کنید . از رنگ روشن برای داخل و گوشه ها و رنگ تیره تر برای مخلوط کردن استفاده نمایید . برای سایه دادن بهتر است از انگشت استفاده کنید تا گرمای انگشت به ذوب شدن و مخلوط شدن هر دو با هم کمک کند. وقتی کار سایه زدن حلقه زیر چشم تمام شد روی آن پودر فیکس بزنید.
لبها:
یک برق لب صورتی کم رنگ به همراه یک خط لب ملایم موجب می شود لبها پرتر به نظر برسند و شما هم جوان تر به نظر آیید. البته یک رژ قرمز به این علت که کلاسیک و فارغ از محدودیت سنی است را نیز می توان استفاده کرد.
10 اشتباهی که چهره شما را پیر تر نشان میدهد را معرفی میکنیم تا میانبری برای انتخاب رنگ آرایش شما شود و چهره تان را جوان و سرزنده نشان دهد.
استفاده از مداد خط ابرو بسیار تیره
رنگ ابروی شما با افزایش سن کمتر میشود. پس با افزایش سن از مدادی استفاده کنید که یک تا دو درجه کمرنگتر از رنگ ابرویتان باشد. ابهتر است برای ابروهایتان از سایه های ابرو استفاده کنید .
استفاده زیاد یا عدم استفاده از کرم پودر
کرم پودر باعث میشود که چین و چروکها و روزنه های پوست مخفی شوند. البته استفاده زیاد از کرم پودر خط و خطوطی روی صورت ایجاد می کند و درخشندگی پوست را کم می کند پس بهتر است فقط در قسمتهایی که لازم است از آن استفاده کنید .برای اگر پوست خشکی دارید قبل از زدن کرم پودرصورت تان را بشویید و مرطوب کننده بزنید تا کرم پودر جذب صورتتان شود.
زیاده روی در پوشاندن سایه های دایرهای زیر چشم
اگر میخواهید چین و چروک و خطوط زیر چشم تان را بپوشانید از مواد پوشاننده زیر چشمی بیش از حد استفاده نکنید زیرا این کار چروکهای اطراف چشمتان را بیشتر نمایان می کند؛ برای پنهان کردن خطوط اطراف چشم و تیرگی دور چشم دور چشمتان را مرطوب کنید و سپس از یک لایه نازک مواد کانسیلر به رنگ پوست یا کرم پودرتان فقط در گوشه های پایینی چشم استفاده کنید.
خط چشم مشکی
خط چشم چشمهایتان را بزرگتر نشان میدهد اما برای آنکه آرایش چشمتان طبیعیتر به نظر برسد از رنگ قهوهای خط چشم استفاده کنید تا اگر چشمهای ریزی دارید از خط چشم نازک استفاده کنید زیرا خط چشم پهن باعث میشود که پلک بالاییتان کوتاهتر شود و چشمتان کوچکتر به نظر برسد.
استفاده از خط چشم و ریمل روی پلک پایین
برای جوان به نظر رسیدن مژههای پلک بالا را پیچ دهید و ریمل حجمدهنده را از ریشه به سمت نوک مژهها بکشید و به مژه های پایینتان ریمل نزنید زیرا به کار بردن خط چشم و ریمل روی پلک پایین باعث میشود که چشمانتان افتاده تر به نظر برسند .
پرهیز از رژگونه
با افزایش سن بسیاری افراد از رژگونه استفاده نمیکنند، ولی یک لایه قرمز رنگ ملایم میتواند شادابی و جوانی را به پوست هدیه کند.
استفاده از رژ لب مستقیما از داخل تیوپ بسته بندی
مرز لبها با افزایش سن نرمتر میشود که باعث میشود هر رژ لبی به خوبی روی لب باقی نماند. برای جلوگیری از آمیختگی رنگها، از انگشت خود یا برس لب استفاده کنید تا رنگ کمتری هدر رود.
زیاده روی در استفاده از خط لب
خط لب باید با رنگ لب هماهنگ باشد و اگر از خطی تیره استفاده کنید لبهایتان سفت و محکم به نظر میرسند.
استفاده از رنگ رژ لب تیره و پررنگ
رژ لبهای تیره را نزنید تا چهره جوانتری داشته باشید زیرا با زدن رژ لب تیره لبهایتان کوچکتر به نظر می رسد . برای جوانتر به نظر رسیدن یک رژ لب روشن انتخاب کنید سپس با مداد هایلایت رنگ رژ لب روی لب بالا خطی بکشید و سپس با انگشتتان آن را پخش کنید تا رنگ لب طبیعی ترشود.
پایان دادن آرایش با پودر
پوست جوان موجب انعکاس نور می شود اما زدن پودر در پایان آرایش از انعکاس نور جلوگیری و خط و خطوط صورت را بیشتر نمایان میکند. بهتر است از پودر فقط روی بینی و چانه استفاده کنید تا پوستتان جوانتر جلوه کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/169640/رازهای-آرایشی-که-سن-و-سالتان-را-پنهان-می-کند!
بستن   چاپ