آریا بانو
خواهرم باعث شد که همسرم به من خیانت کند!
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 12:37:25
آریا بانو -
خواهرم باعث شد که همسرم به من خیانت کند!
k ١٢
١٠
خراسان / مردی هستم که متاسفانه حدود 18 سال پیش همسرم به من خیانت کرد و باعث و بانی آن هم خواهرم بود که خانمم به واسطه او در دام افتاد. او آن زمان قسم خورد که دیگر با آن فرد رابطه نخواهد داشت و خانواده‌ام گفتند به خاطر بچه‌ها و قسم‌اش از گناهش بگذر. از آن زمان هرچند وقت زندگی‌مان دچار تنش می‌شود و بعضی وقت‌ها در خلوت حتی به انتقام از آن مرد نامرد فکر می‌کنم. البته شکر خدا از آن به بعد همسرم مشکلی نداشته اما آن اتفاق یادم نمی‌رود. چه کنم؟
زندگی مشترک با یک همسر خیانتکار شاید یکی از سخت‌ترین کارهایی باشد که تا به حال مجبور به انجام آن بوده‌اید بنابراین به شما تبریک می‌گویم که توانسته‌اید سال‌ها با شرایط موجود کنار بیایید و تصمیم درست بگیرید و به همسرتان فرصت تازه‌ای بدهید. شما حاضر به ادامه زندگی مشترک شده‌اید و مسلماً برخورد درست با همسرتان در طول این دوره بسیار مهم و حیاتی بوده و توانسته تضمینی برای ادامه زندگی مشترک شما باشد. بی شک درایت در رفتار و برخورد مناسب شما در طول این زمان می‌تواند راه را بر تکرار خیانت ببندد تا زخمی دیگر بر پیکر زندگی‌تان وارد نشود که خوشبختانه همین‌طور هم شده است. با این حال، چند توصیه به شما داریم.
مرور خاطرات گذشته، ممنوع
خاطرات گذشته را کنار بگذارید. مدت زمان زیادی از آن واقعه می‌گذرد بنابراین سعی نکنید تمام زمان خود را صرف تلاش برای آوردن یک دلیل مناسب در آن اتفاق بکنید. بلکه تلاش کنید روند زندگی‌تان را به جلو سوق دهید. نگران نباشید که خانواده‌تان چه فکری در این باره خواهند کرد. شما نباید اجازه دهید این زخم کهنه دوباره باز و برای زندگی مشترک تان دردسر ساز شود.
همسرتان را مجازات نکنید
با وجود گذشت چندین سال از آن اتفاق هرچند ممکن است با بی رحمی در رفتار، دور کردن او از چیزهایی که دوست دارد، بد دلی و بدبینی به همسرتان و ... برای تلافی کردن احساس خوبی داشته باشید اما مطمئن باشید که این رفتارها شما را به جایی نمی‌رساند. هرچند آسیب دیده‌اید و گاهی احساس سردی می‌کنید ولی نباید کاری کنید که او مدام خود را مواخذه کند و احساس شرمندگی داشته باشد یا هر دوی شما حس تلخی درباره بودن با هم داشته باشید. همین حس پشیمانی و جبران در رفتار همسرتان گام مهمی در تلاش برای ادامه روند زندگی است پس به زندگی‌تان صدمه نزنید و تمام تلاش خود را برای ایمن کردن زندگی مشترک به کار بگیرید.
زندگی‌تان را شیرین کنید
برای شناخت همدیگر وقت صرف کنید اما این بار باید قوانین و اهداف جدیدی برای خود و رابطه‌تان تعیین کنید. شما باید مهارت‌های جدید بیاموزید تا با استفاده از آن‌ها، زندگی سالم و صمیمی تازه‌ای را شروع کنید. فراموش نکنید هیچ وقت برای داشتن یک زندگی ایده آل دیر نیست، آرام آرام پیش بروید و روند پیشرفت را ارزیابی کنید.
به یک مشاور حرفه‌ای نیاز دارید
با توجه به نکات مطرح شده در پیام‌تان، بهتر است شما و همسرتان به صورت جداگانه به مشاور خانواده مراجعه کنید. بی شک وقتی رابطه‌ای به مشکل برمی‌خورد، هر دو طرف رابطه تقصیراتی دارند. حتی ممکن است یکی از ایرادهایی که به شما وارد می‌شود، بی توجهی به نشانه‌های حاکی از خیانتکاری همسرتان در گذشته باشد و ... .
تلافی کردن مشکلی را حل نمی‌کند!
سعی کنید بیش از حد روی شخص سوم تمرکز نکنید چون با این افکار نه تنها شما آسیب می‌بینید بلکه نمی‌توانید درباره همسر یا زندگی فعلی‌تان فکر کنید. گذشته را رها کنید. اکنون به فکر ساختن زندگی جدیدتان باشید و شانسی دیگر به خود و همسرتان بدهید و به جای فکر کردن به افکار منفی و تلافی کردن برای بهبود رابطه تلاش کنید. بی شک تلافی کردن واقعیت موضوع را عوض نمی‌کند. مهم این است که همسر شما اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و از گذشته خود پشیمان است.
نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | کارشناس ارشد مشاوره خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/169555/خواهرم-باعث-شد-که-همسرم-به-من-خیانت-کند!
بستن   چاپ