آریا بانو
عاشق دانشگاه فردوسی هستم و نمی خواهم به دانشگاه دیگری بروم!
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 12:37:24
آریا بانو -
عاشق دانشگاه فردوسی هستم و نمی خواهم به دانشگاه دیگری بروم!
٣٦٩
٠
خراسان / خانمی 26 ساله‌ام که علاقه زیادی به درس خواندن دارم اما پشتکار ندارم. دو بار دانشگاه را شروع و نیمه‌کاره رها کردم چون به دانشگاه پیام‌نور رفتم. از دوران دبیرستان عاشق دانشگاه فردوسی بودم اما قبول نشدم و الان هم به خاطر شغل همسرم در شهری مرزی زندگی می‌کنم و باز هم امکان رفتن به دانشگاه فردوسی را ندارم. می‌خواهم رشته حقوق پیام‌نور همین‌جا را شروع کنم اما فکر می‌کنم برای درس خواندن دیر شده. حالا به نظر مشاوران تحصیلی شما چه کار کنم؟ در ضمن یک دختر هفت ساله هم دارم.
مخاطب گرامی، واضح است که منابع کنکور برای داوطلب ‌هایی که متاهل هستند با یک دانش‌آموز کنکوری مجرد تفاوتی ندارد، فقط کمی شرایط آن‌ها برای درس خواندن متفاوت است. فردی که در این سن و با شرایط متاهلی شروع به درس خواندن مجدد کرده است، این اراده را دارد که بر شرایط حاکم فائق بیاید و خود را با آن وفق دهد.
شرایط خانه را برای درس خواندن مساعد کنید
اگر واقعا قصد ادامه تحصیل دارید، باید اوقاتی را که به درس خواندن در منزل اختصاص می دهید به گونه ای برنامه ریزی کنید تا بتوانید حداقل شش یا هفت ساعت را به دور از مسئولیت‌ها و دغدغه‌های خود، درس بخوانید. برای انجام این کار می‌توانید از فردی خواهش کنید تا روزانه چند ساعت از فرزند شما نگهداری کند یا کودک خود را چند ساعت به مهدکودک بسپارید. در ادامه تحصیل خود اصلا وقفه نیندازید چراکه ممکن است در سال‌های آینده شرایط تغییر کند و شرایط مساعد امروز را برای درس خواندن نداشته باشید. شما باید برای به دست آوردن رویاهای خود بجنگید. این نکته را هم بدانید که افراد زیادی بودند که دقیقا با شرایط این چنینی درس خوانده و به موفقیت هم رسیده‌اند البته ابتدا باید شرایط منزل را برای درس خواندن مساعد کنید. اطرافیان خود به خصوص همسرتان را برای ادامه راه با خود همراه کنید، منابع کمک درسی خود را به روز کنید، برنامه‌ای راهبردی برای خود تدارک ببینید که بهتر است مطابق با برنامه راهبردی آزمون‌های یکی از موسسه های معتبر کنکوری باشد تا بتوانید مسیری را که هدف خود قرار داده‌اید به خوبی و با موفقیت طی کنید.
مدرک کارشناسی را در شهر خودتان بگیرید
شایان ذکر است که قبولی شما در دانشگاه شهر محل سکونت خودتان از شانس بیشتری برخوردار است و قطعا درس خواندن در کنار خانواده به شما آرامش بیشتری می‌دهد. بنابراین نیازی نیست که از همین ابتدا، سنگ بزرگی بردارید و فقط به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه فردوسی باشید. توصیه من به شما این است که قبولی در دانشگاه فردوسی را برای مقاطع بالاتر در نظر بگیرید و اکنون به بهانه قبول نشدن در این دانشگاه از درس خواندن دست برندارید.
نویسنده : فرزانه عطاران | مشاور تحصیلی

http://www.banounews.ir/fa/News/169553/عاشق-دانشگاه-فردوسی-هستم-و-نمی-خواهم-به-دانشگاه-دیگری-بروم!
بستن   چاپ