آریا بانو
نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 12:36:48
آریا بانو - کارگردان فیلم "آپاندیس" می‌گوید اگر قرار باشد بررسی آثار ویدئویی نیز در روند صدور پروانه ساخت گنجانده شوند، عملا ترافیک بسیار زیادی ایجاد می‌شود.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : حسین نمازی کارگردان سینما و تلویزیون سازنده آثاری چون "آپاندیس" و " حوالی پاییز" این روزها تلاش می‌کند تازه‌ترین اثرش را کلید بزند.
او که پیش از این از نگارش یک فیلمنامه برای ساخت در تلویزیون خبر داده بود، دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متاسفانه به دلیل برآورد هزینه‌ها و نبود بودجه لازم امکان ساخت سریال فراهم نشد و در حال حاضر پیگیر این هستم تا بتوانم فیلم سینمایی‌ام را بسازم.
نمازی بیان کرد: طرح‌های خوبی دارم که در میان آن‌ها فیلمنامه یک طرح‌ آماده تولید است. البته ساخت سریال به دلیل داشتن مخاطب عام وسوسه‌انگیز است.
این کارگردان در ادامه درباره ادامه روند حضور فیلم "آپاندیس" در جشنواره‌های خارجی اظهار کرد: خوشحالم که فیلم "آپاندیس" همچنان دیده می‌شود و در جشنواره‌های خارجی مورد توجه واقع می‌شود. اخیرا نیز این فیلم موفق شد در جشنواره‌ای در اسپانیا جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند که اتفاق خوبی بود.
نمازی همچنین در پاسخ به این سوال که تلفیق پروانه‌های ساخت و تاثیر آن بر روند کاری فیلمسازان گفت: فیلم، فیلم است. این تفاوت پروانه در گذشته مطرح بود که نگاتیو بود و برخی به دنبال پخش کار خود در تلویزیون بودند و به صورت ویدئویی کار می‌کردند، اما امروز سینما و ویدئو از این منظر دیگر تفاوت معنایی ندارند. از سوی دیگر بحث VOD‌ها مطرح است. امروز تعداد آثار ویدئویی بسیار زیاد است و اگر برنامه‌ای برای صدور پروانه این آثار باشد، هر ماه به تعداد آثار پشت صف افزوده می‌شود. همین حالا که تفکیک وجود دارد، زمان زیادی صرف می‌شود تا پروانه ساخت صادر شود. اگر قرار باشد بررسی آثار ویدئویی نیز در روند گنجانده شود، عملا ترافیک بسیار زیادی ایجاد می‌شود و در زمان‌های اوج ترافیک، مثلا تابستان و پاییز که همه می‌خواهند فیلم‌های خود را به جشنواره فیلم فجر برسانند، این صف‌ها طویل‌تر نیز می‌شود. امیدوارم دوستان مسئله زمان را در نظر داشته باشند که از سرعت بیشتری برخوردار و این روند تسهیل شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/169549/نمازی--مخاطب-عام-وسوسه-ساخت-سریال‌-را-بیشتر-می‌کند---صف‌های-طویل-یکی-از-مشکلات-دریافت-پروانه-ساخت-است
بستن   چاپ