آریا بانو
اجرای نمایش عروسکی "شین شیپور پالان دوز" در شیراز
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 16:07:34
آریا بانو - نمایش عروسکی "شین شیپور پالان دوز" کاری از گروه نمایش شهر به سرپرستی نادر شهسواری در شیراز به روی صحنه می‌رود.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: چندی پیش، نادر شهسواری طی توافقی با شهرداری شیراز اقدام به راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی نمایش در فرهنگسرای بعثت تحت عنوان کارگاه نمایش عروسکی کرد و در این کلاس‌ها، آموزش عروسک‌سازی، عروسک‌گردانی و صداپیشگی عروسک را آموزش داد.
در ادامه، هنرآموزان این کارگاه آموزشی نمایش، نمایش عروسکی "شین شیپور پالان دوز" را به کارگردانی کریم کرمی و سرپرستی استاد نادر شهسواری را آماده اجرا کردند.
کریم کرمی، فارغ‌التحصیل ارشد نمایش به علت علاقه به نمایش‌های با نشاط ایرانی و معرفی این نوع نمایش به کودکان و مخاطبین، این بار نمایشنامه کلاسیکی را به روی صحنه می‌برد.
کرمی در این باره گفت: چون ظرفیت و پتانسیل خوبی در نیروهای آموزش دیده در این کارگاه استاد شهسواری دیدم، فرصت مناسبی برای تهیه این نوع نمایش عروسکی بود.
مدت زمان اجرای این نمایش ٣٥ دقیقه است و از 20 تا 30 خردادماه جاری ساعت ١٩ در بلوار مدرس، نبش کوی زهرا، سالن استاد فقیه به اجرا درخواهد آمد.
در خلاصه این نمایش آمده است: شین شیپور، مرد پالان‌دوزی است که به خاطر پیشرفت ماشین‌آلات کشاورزی و استفاده کم مردم از چهارپایان، کار و کاسبی او از رونق افتاده و از شغل خود راضی نیست...
الهه بهرامی

http://www.banounews.ir/fa/News/168443/اجرای-نمایش-عروسکی-"شین-شیپور-پالان-دوز"-در-شیراز
بستن   چاپ