آریا بانو
در دومین نشست مشترک اعضای هیات موسس بورس بین الملل در تهران تصویب شد:
جزیره کیش مرکزبورس بین الملل مناطق آزاد کشور
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:59:59
منطقه آزاد کیش
آریا بانو - دفترمرکزی نخستین بورس بین الملل مناطق آزاد کشور در جزیره کیش راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در دومین نشست مشترک اعضای هیات موسس بورس بین الملل که یکشنبه 19 خرداد در شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، منطقه آزاد کیش به عنوان مرکز بورس بین الملل مناطق آزاد کشور معرفی شد.
ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه راه اندازی بورس بین الملل مناطق آزاد در جزیره کیش با رشد سرمایه گذاری و انجام معاملات بین المللی در این مناطق موجب رونق اقتصادی کشور می شود گفت: این اتفاق بسیار مهمی است که ضمن جذب منابع ارزی و عرضه سهام و انواع اوراق قرضه در بورس بین الملل، زمینه حضور گسترده سرمایه گذاران بین المللی را در مناطق آزاد کشور فراهم می کند.
وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده خرید و فروش ها در این بورس با ارز های خارجی خواهد بود و بانک عامل تسویه نیز یک بانک خارجی است که یک ناظر بین المللی هم بر روند معاملات نظارت دارد. به همین دلیل فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی به راحتی می توانند در منطقه آزاد کیش حضور یافته و در معاملات بورس بین الملل مشارکت کنند.
ناصر آخوندی گفت: این پنجمین بازار بورس کشور است که پس از بورس اوراق بهادار، نفت، کالاو انرژی فعالیت خود را در مناطق آزاد کشورمان آغاز می کند.
همچنین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص موارد مطرح شده در این نشست به انتخاب و معرفی اعضای کارگروه های تدوین مقررات و قوانین، جذب سرمایه گذاری خارجی و کارگروه ناشران اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه هزینه های تدوین مقررات و تشکیل و تاسیس بورس بین المللی اعلام و سهم هر یک از سهامداران تعیین شد که به حساب شرکت بورس بین الملل واریز خواهد شد.
وی افزود: یک نماینده از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و 2 عضو از هیات موسسان به عنوان صاحبان حساب و دارندگان امضاء انتخاب و معرفی شدند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سومین نشست هیات موسسان بورس بین الملل در جزیره کیش برگزار خواهد شد گفت: نخستین جلسه اعضای بورس بین الملل مناطق آزاد نیز به زودی جزیره کیش برگزار می شود تا شرکت ها و اعضای هیات موسسان با حضور در جزیره کیش و بازنگری شرایط خود و ایجاد زیر ساخت های لازم برای انجام معاملات همزمان با آغاز فعالیت مرکز بورس بین الملل در جزیره کیش آمادگی لازم را کسب می کنند.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش دفتر دبیر خانه بورس بین الملل در تهران واقع شده و محل دفتر مرکزی نیز به زودی در جزیره کیش اعلام می شود.
لازم به ذکر است در این نشست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، غلامحسین مظفری مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان شرکت های بازار سرمایه، شرکت های صادرات محور، کارگزاران، شرکت های تامین سرمایه، بانک ها و برخی هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری حضور داشتند.

http://www.banounews.ir/fa/News/167323/جزیره-کیش-مرکزبورس-بین-الملل-مناطق-آزاد-کشور
بستن   چاپ