آریا بانو
حضور حمید متبسم در بزرگ‌ترین رویداد موسیقی تابستانی آلمان
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 15:46:36
آریا بانو - متبسم و تعدادی دیگر از موسیقی‌دانان ایرانی در فستیوال رودلشتات روی صحنه می‌روند.


به گزارش هنرآنلاین ، حمید متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از بنیان‌گذاران گروه دستان با آثاری چون "پردیس" و "تار و پود" به همراه تعدادی دیگر از موسیقی‌دانان ایرانی در فستیوال رودلشتات (Rudolstadt)، بزرگ‌ترین رویداد موسیقی تابستانی آلمان به اجرای برنامه می‌پردازد.
تاریخچه‌ جشنواره‌ رودلشتات به سال 1995 میلادی بازمی‌گردد، سال‌های پس از یکی شدن آلمان شرق و غرب. این شهر که تا قبل از آن در قلب آلمان شرق جای داشت، اکنون هر سال در ماه ژوئیه (تیرماه) به مدت چهار روز پذیرای مهمانان و موسیقی دانان از سراسر جهان است و حدود صد هزار بیننده و دوستداران موسیقی را به خود جذب می‌کند. از کنسرت‌های خیابانی تا سمپوزیم و سخنرانی در مورد موسیقی، از رقص‌های محلی و ملی و بومی تا کنسرت‌های بزرگ و کوچک رسمی، مجموعه برنامه‌هایی است که در این چهار روز نام شهر کوچک رودلشتات را با کمک رادیو و تلویزیون رسمی آلمان به بزرگی معرفی و عرضه می‌کند.
حمید متبسم که 21 سال پیش (1998 میلادی) برای اولین بار در این فستیوال شرکت داشت، امسال بار دیگر با دو برنامه در آن حضور دارد. "پردیس" اثری است از متبسم، برای ارکستر سازهای زهی، بادی چوبی، سازهای مضرابی و خواننده، که این بار با اجرای ارکستر سیمفونیک تورینگن به رهبری اولیور ودر و خوانندگی مهدیه محمدخانی در بزرگ‌ترین صحنه‌ این جشنواره اجرا خواهد شد.
در بخش دیگری از این جشنواره "تار و پود" اثر دیگر او در کلیسای بزرگ شهر با صدای وحید تاج به صحنه خواهد رفت.
همکاران دیگر حمید متبسم در این فستیوال بهار مدیری (قیچک آلتو)، سمیرا گلباز (بم‌تار و سه تار)، روزبه مطیعا (سنتور)، آرمان سیگارچی و ارسلان علیزاده (بربت)، بهنام معصومی و شهروز شعاعی (سازهای کوب‌ ای) خواهند بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/167196/حضور-حمید-متبسم-در-بزرگ‌ترین-رویداد-موسیقی-تابستانی-آلمان
بستن   چاپ