آریا بانو
«چرنوبیل» برترین سریال تاریخ شد
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 09:33:47
آریا بانو -
مینی سریال «چرنوبیل» با عملکرد خوب خود در تلویزیون، موفق شد عنوان برترین سریال تاریخ را کسب کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در طول تاریخ، سریال‌های زیادی موفق شده‌اند که مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. مینی سریال جدید «چرنوبیل» که به تازگی از شبکه HBO در آمریکا پخش شده است تنها با پنج قسمت توانسته است به یکی از همین سریال‌ها تبدیل شود. درست است این سریال نتوانست مانند سریال «بازی تاج و تخت» رکورد بینندگان شبکه HBO را بشکند اما توانسته است به عنوان برترین سریال در تاریخ جهان شناخته شود.
داستان سریال «چرنوبیل» درباره حادثه‌ای است که در یک نیروگاه هسته‌ای در شهر چرنوبیل (Chernobyl) اتفاق افتاده است و انفجار نیروگاه هسته‌ای این شهر، باعث شده است که تشعشعات هسته‌ای در هوای شهر پخش شود و بسیاری از ساکنان و حیوانات زنده در شهر جان خود را از دست بدهند در حالی که سیاستمداران شهر دستور تخلیه شهر را نمی‌دهند و اصلا جان شهروندان برای آن‌ها مهم نیست. نام این مینی سریال نیز از نام شهر چرنوبیل گرفته شده است و وقایع این شهر در زمان پخش شدن تشعشعات هسته‌ای را روایت می‌کند.
بیشتر بخوانید: همکاری جرج آر آر مارتین در ساخت بازی رایانه‌ای
گفتنی است، «چرنوبیل» اثری تلخ است که روشنگرانه حوادث را روایت می‌کند و منتقدان زیادی را مجذوب خود کرده که همین مسئله باعث بهترین شدن آن شده است. از بازیگران این مجموعه می‌توان به امیلی واتسون، جرد هریس، استلان اسکارزگارد و جسی بالکی اشاره کرد. هر پنج قسمت این سریال توسط گرگ مازین نوشته شده است.
شایان ذکر است، این سریال باعث رشد چهل درصدی گردشگری در شهر چرنوبیل شده است. با این وجود، روسی‌ها در تلاش هستند تا همین داستان را در قالب سریالی روسیه‌ای روی آنتن‌های شبکه‌های روسیه ببرند.

http://www.banounews.ir/fa/News/167123/«چرنوبیل»-برترین-سریال-تاریخ-شد
بستن   چاپ