آریا بانو
لیست عیدی عروس در عید فطر و نکاتی که باید بدانید
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 22:53:14
آریا بانو -
لیست عیدی عروس در عید فطر و نکاتی که باید بدانید 4
k ٢.٨
٩
ستاره / عید فطر یک روز پس از آخرین روز ماه رمضان و یکی از مناسبت‌های مشترک در بین مذاهب اسلامی است. در این روز مردم با فرهنگ‌های مختلف، آداب و رسوم متفاوتی دارند. از جمله آداب روز عید فطر می‌توان به رویت هلال ماه شوال، خیرات برای اموات، ختم قرآن و چراغانی مساجد، خانه تکانی، رفتن به دیدن بزرگان در روز عید و ... اشاره کرد. یکی دیگر از آداب این روز بردن عیدی برای نوعروسان است. در این روز خانواده‌هایی که به تازگی عروس آورده‌اند و در دوران عقد هستند با آداب خاصی برای عروس خانم عیدی می‌برند. اگر می‌خواهید از لیست عیدی عروس در عید فطر اطلاع پیدا کرده و یک روز با شکوه و به یاد ماندنی را برای عروس و داماد رقم بزنید، این مطلب را بخوانید.
بردن عیدی برای عروس در عید فطر
برای عید فطر خانواده‌ داماد با توجه به وضعیت اقتصادی خود هدایایی را برای عروس و خانواده‌ عروس می‌برند. هدایا را پس از اینکه خریداری کردند با گل، ربان و ... تزئین کرده یا در جعبه‌های تزئینی قرار می‌دهند و همراه با بزرگتر‌های فامیل به منزل عروس خانم می‌روند. در مقابل خانواده‌ عروس نیز با میوه و شیرینی و ... از خانواده‌ی داماد پذیرایی می‌کنند.
لیست عیدی عروس در عید فطر
هدایایی که برای عروس خریده می‌شود بستگی به وضعیت مالی، آداب و رسوم و فرهنگ خانواده‌ داماد دارد. در ادامه اقلامی که در این روز به عنوان عیدی برده می‌شود را خواهیم گفت. توجه کنید که الزاما همه‌ی این وسایل را نباید خریداری کنید و بسته به سلیقه‌ خود و علایق عروس و همچنین آداب و رسوم خانواده‌ها برخی از آن‌ها را انتخاب نمایید.
طلا: طلا می‌تواند سکه، سرویس طلا، نیم ست طلا، انگشتر، النگو، گردنبند، دستبند و... باشد.
گوسفند: کسانی که توانایی مالی خوبی دارند یک گوسفند را به همراه جعبه‌ای شیرینی و یک کله قند به خانه‌ عروس می‌فرستند.
مواد غذایی: در برخی خانواده‌ها و فرهنگ‌ها هدایا شامل برنج، نان، میوه‌های فصل، آینه، پارچه و زیور آلات است. این هدایا را به شکل خونچه بر سر می‌گذارند و راهی منزل عروس می‌شوند.
پارچه یا لباس: هدایایی دیگر شامل پارچه و لباس اعم از شال و روسری، بلوز، مانتو و شلوار، لباس مجلسی، لباس زمستانی، لباس زیر، کیف و کفش، ساعت و ... است.
خوراکی: شامل میوه، آجیل، شیرینی یا شکلات و ...
سبد یا دسته گل
لوازم آرایشی: انواع عطر، کرم، لوازم آرایشی بهداشتی، سشوار، اپی لیدی، اتو مو، بابلیس و ...
نکاتی در مورد عیدی دادن و عیدی بردن
توجه کنید که در شهر‌های مختلف فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد که هر کدام آداب و رسوم خاص خود را دارند. پس اگر با اقوام مختلف وصلت می‌کنید، توقع نداشته باشید آنها مطابق آداب و رسوم شما رفتار کنند.
اگر خیلی به این آداب اعتقاد دارید حتما در دوران آشنایی در مورد آن‌ها صحبت کنید.
از خانواده‌ همسر خود در حد توان آن‌ها توقع داشته باشید و در این وضعیت اقتصادی آن‌ها را تحت فشار نگذارید.
چشم و هم چشمی و رقابت را کنار بگذارید.
در پایان این مورد را در نظر داشته باشید که رسم و رسومات و آداب گذشتگان را تبدیل به رقابت و چشم و هم چشمی نکرده و در این شرایط اقتصادی خانواده‌ها را تحت فشار نگذارید. عیدی دادن و عیدی گرفتن ملاک و معیاری برای خوشبختی زوجین نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/166686/لیست-عیدی-عروس-در-عید-فطر-و-نکاتی-که-باید-بدانید
بستن   چاپ