آریا بانو
بدترین اشتباهاتی که هنگام دکوراسیون کردن ممکن است مرتکب شوید!
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 20:31:58
آریا بانو -
بدترین اشتباهاتی که هنگام دکوراسیون کردن ممکن است مرتکب شوید!
٠
٠
ایران / برای همه پیش آمده که هنگام طراحی داخلی خانه و چیدمان آن به اشتباه‌های خود پی برده‌ایم. مثلاً فراموش کرده‌ایم قبل از خرید مبلمان بزرگ عرض درها را اندازه بگیریم و بعداً در جا‌به‌جایی به مشکل برخورده‌ایم. اما نگذارید چنین اشتباهاتی شما را دلسرد کنند. امروز به شما کمک می‌کنیم از دچار شدن به چنین اشتباهاتی بپرهیزید.
امنیت نخستین نکته‌ای است که باید در نظر بگیرید. هنگام آویزان کردن پرده‌ها مواظب باشید نزدیک شومینه یا هر وسیله دیگری که احتمال احتراق دارد نباشند.
اندازه‌گیری را فراموش نکنید. هنگام خرید مبلمان لازم است اندازه‌های اتاق را دقیق داشته باشید. همچنین به نحوه و امکان جا‌به‌جا کردنشان فکر کنید.
پارچه مبل‌ها را حتماً خودتان شخصاً ببینید. اگر فروشنده می‌گوید رویه مبل می‌تواند جنسی متفاوت از رویه نمونه موجود در مغازه داشته باشد حتماً بخواهید نمونه پارچه را نشان دهد. رنگ و بافت آن را دقیق چک کنید. اگر کار از کار گذشته و دیگر امکان تغییر نیست، با کوسن‌ها و پتوهای بافت تزئینی روی آن را بپوشانید.
اگر می‌خواهید فقط یک دیوار را متفاوت کنید تا جذابیت بصری افزایش یابد فراموش نکنید این دیوار باید حتماً تغییری بزرگ کند. مثلاً یک رنگ نامتعارف یا طرح‌هایی خاص. از کاغذ دیواری کردن یک دیوار جداً بپرهیزید چرا که ظاهری ناتمام به اتاق می‌دهد.
در انتخاب لوستر نیز دقت کنید که با ابعاد فضا و مبلمان همخوانی داشته باشد. رعایت این نکته درباره چراغ آشپزخانه و بالای سر میز ناهارخوری مهم‌تر است.
از یک المان بیش از حد استفاده نکنید. بخصوص اگر به جمع کردن کلکسیون و نمایش آن، یا نمایش قاب عکس‌های زیاد علاقه دارید سعی کنید هر بار بخشی از آنها را به نمایش بگذارید. طراح معروف لباس کوکو شنل گفته است: «قبل از خارج شدن از خانه نگاهی در آینه کرده و یکی از تزئینات لباستان را کم کنید». این نکته را در طراحی منزل نیز مد نظر داشته باشید.
ویژگی‌های معماری را از یاد نبرید. ممکن است برخی برش‌ها، ستون‌ها یا شکل گچکاری ساختمان مطلوب شما نباشد، اما اگر آنها را ندیده بگیرید تأثیر منفی‌شان دو چندان می‌شود. راهکاری هماهنگ با محیط و همراه با خلاقیت بیابید.

http://www.banounews.ir/fa/News/166668/بدترین-اشتباهاتی-که-هنگام-دکوراسیون-کردن-ممکن-است-مرتکب-شوید!
بستن   چاپ