آریا بانو
90 درصد بانوان اعتیاد را با سیگار شروع کرده‌اند
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 22:10:23
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
90 درصد بانوان اعتیاد را با سیگار شروع کرده‌اند
٠
٠
ایرنا / کارشناس ارشد مشاوره خانواده با بیان اینکه داده ها و آمارهای مربوط به زنان معتاد در کردستان چندان واقعی نیست، گفت: اعتیاد حدود 83 تا 90 درصد بانوان از استعمال قلیان و سیگار شروع شده است.
عطاالله شاکریان روز یکشنبه اظهار داشت: هر چند میزان شیوع اعتیاد در خانم ها کم است اما سیر سرعت وابستگی آنان به مواد مخدر بیشتر و قطعا تبعات آن نیز خطرناک تر است.
وی به انجام تحقیق روی 13 بانوی معتاد 25 تا 35 ساله در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: نتایج این تحقیق نشان داد که اصرار همسران یکی از عوامل اصلی اعتیاد آنان بوده است.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، خشم و عصبانیت، طلاق، تجاوز جنسی، کمال طلبی، مشکلات شغلی، شکست عاطفی و مرگ والدین را از دیگر دلایل کشیده شدن بانوان به سمت اعتیاد اعلام کرد.
شاکریان با بیان اینکه اختلال های روانی، تنهایی و اضطراب از دیگر عوامل ترغیب بانوان به مصرف مواد مخدر است، اضافه کرد: رهایی از مشکلات عاطفی، کسب لذت، وجود استرس، نبود امید به آینده و زندگی و دسترسی آسان به مواد مخدر، بر افزایش گرایش افراد از جمله بانوان به سمت اعتیاد موثر است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات روانی و افسردگی در بروز اعتیاد زنان بسیار تاثیر گذار است، افزود: انحراف های جنسی، بیماری هپاتیت و ایدز و افزایش خانه های مجردی از جمله آسیب های ناشی از افزایش اعتیاد در میان بانوان است.
کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: بسیاری از بانوان بدلیل وجود استرس و مشکلاتی که ممکن است در جامعه دچار آن شوند، جرات مراجعه به مراکز مشاوره را ندارند که همین موضوع خود عاملی در افزایش اعتیاد است.
براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 جمعیت استان کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که 812 هزار و 776 نفر آن مرد و 790 هزار و 235 نفر زن هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/165250/90-درصد-بانوان-اعتیاد-را-با-سیگار-شروع-کرده‌اند
بستن   چاپ