آریا بانو
چگونه کودکان را از تصمیم طلاق آگاه کنیم؟
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 10:41:04
آریا بانو -
چگونه کودکان را از تصمیم طلاق آگاه کنیم؟
٣٦
٠
باشگاه خبرنگاران / یک روانشناس گفت: والدین نباید در حضور فرزندان یکدیگر را تهدید به طلاق کنند، چراکه شنیدن این کلمه برای فرزندان ترس و دلهره ایجاد می‌کند.
ریحانه گیلانی روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: اغلب والدینی که دارای کودک 4 و 5 ساله هستند، فرزندان خود را در جریان تصمیم‌شان برایطلاق قرار نمی‌دهند و این موضوع موجب دوگانگی در فرزندشان می‌شود.
وی با بیان اینکه والدین نباید در حضور فرزندان یکدیگر را تهدید به طلاق کنند، افزود: شنیدن این کلمه برای فرزندان ترس و دلهره ایجاد می‌کند.
این روانشناس ادامه داد: والدینی که قصد طلاق دارند، باید این عمل را در شرایطی انجام دهند که کمترین آسیب را به فرزندان وارد کند.
وی با بیان اینکه والدین باید فرزندان‌شان را از طلاق خود آگاه کنند، گفت: والدینی که نمی‌دانند چگونه این امر را به فرزندان خود بگویند، حتماً به روانپزشک و یا روانشناس کودک مراجعه کنند.
گیلانی تصریح کرد: بعد از طلاق، والدین نباید کودک خود را به عنوان ابزار قدرت مورد استفاده قرار دهند، زیرا این امر به کودک آسیب می‌زند و کودک فکر می‌کند که احساسات او به بازی گرفته شده و از حمایت والدین خود بهره‌مند نیست.
وی با بیان اینکه والدین باید توجه داشته باشند که بعد از طلاق اگر حضانت فرزند با یکی از آن‌هاست، نباید فرزند را از دیدن والد دیگر محروم کنند، گفت: به فرزند خود بگویید که ما از یکدیگر جدا شده‌ایم، اما تا آخر پدر و مادر تو هستیم و همیشه از تو حمایت می‌کنیم.
گیلانی افزود: رابطه عاطفی بین فرزند و پدر و مادر بعد از طلاق والدین باید حفظ شود.
وی با بیان اینکه بعد از طلاق باید فرزند در برنامه‌ای مرتب به دیدن پدر یا مادر خود که حضانت با او نیست، برود، تأکید کرد: در این رفت و آمد‌ها هیچ وقت کودک را به وسیله‌ای برای انتقال پیام تبدیل نکنید و پشت‌سر یکدیگر بد نگویید.
گیلانی بیان کرد: باید بدانید که شما تا آخر عمر پدر یا مادر فرزند خود هستید و فرزند باید دیدگاه خوبی نسبت به والدین خود داشته باشد.
این روانشناس با بیان اینکه گاهی ممکن است فرزند حس کند که او مقصر این جدایی است، ادامه داد: در این رابطه از او سوال کنید و او را مطمئن کنید که این جدایی به خاطر او نیست و در این خصوص می‌توانید از روانشناس یا مشاور هم راهنمایی بگیرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/164874/چگونه-کودکان-را-از-تصمیم-طلاق-آگاه-کنیم؟
بستن   چاپ