آریا بانو
فوتبال برای زیر 6 ساله‌ها مناسب نیست
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 13:05:38
آریا بانو -
فوتبال برای زیر 6 ساله‌ها مناسب نیست
٩١٣
١
ایرنا / یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان به والدین توصیه کرد از فعالیت کودکان زیر 6 سال در رشته فوتبال خودداری کنند.
بهروز حاجیلو اظهار داشت: کودکان قبل از 6 سالگی توانایی های لازم برای پرداختن به ورزش های سازمان یافته مانند فوتبال را ندارند.
وی اضافه کرد: بنابراین توصیه می شود در این محدوده سنی ورزش هایی مانند دویدن و شنا را به کودکان آموزش داد.
حاجیلو بیان کرد: در مجموع ورزش هایی برای این رده سنی مناسب هستند که تکنیک های کمی داشته باشند و در عین حال لذت بالایی در کودکان ایجاد کنند.
وی با اشاره به نوع ورزش مناسب برای کودکان سنین 6 تا 9 سال گفت: نونهالان و نوجوانان در این سن توانایی لازم و پایه حرکتی را به دست می آورند ولی هنوز هماهنگی مورد نیاز بین دست و چشم ها وجود ندارد.
حاجیلو افزود: براین اساس می توانند به صورت محدود و ساده در سطح ابتدایی در ورزش های سازمان یافته ای مانند فوتبال شرکت کنند.
این مدرس فدراسیون ورزش های همگانی کشور خاطرنشان کرد: در سنین 10 تا 12 سال نیز سطح شعور و فهم افزایش می یابد و می توانند در کار گروهی و یادگیری حرکات پیچیده شرکت کنند.
وی یادآور شد: در این سن فرزند می تواند به ورزش های تماسی ـ برخوردی مانند فوتبال بپردازد چرا که به علت نیروی تولیدی پایش در بازیکنان، احتمال بروز آسیب پایین است.
وی تاکید کرد: ورزش هایی مثل وزنه برداری و پاورلیفتینگ برای رده سنی 12 سال به پایین ممنوع است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/164439/فوتبال-برای-زیر-6-ساله‌ها-مناسب-نیست
بستن   چاپ