آریا بانو
تلاش دشمن برای درگیرکردن کشور در جنگ روانی و مقابله نظامی
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 12:37:07
ایسنا - زنان
آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برقراری عدالت جنسیتی را مهمترین برنامه دولت دانست و گفت: سازمان‌های مردم نهاد رکن اصلی توسعه اجتماعی هستند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری شهرستان پیشوا که با حضور حسین عباسی فرماندار، شارقی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، معاونین فرماندار و مدیران پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان وامدار مردم هستند و در هر جایگاهی باید ابتدا دین خود را به خداوند ادا کرده و در مرحله بعد در راستای تأمین انتظارات مردمی که به دولت رأی دادند گام بردارند.
وی گفت: شهرستان پیشوا طی سالیان گذشته با اتکا به ظرفیت کشاورزی خود پیشرفت چشمگیری داشته و بارش های امسال نیز فرصت مغتنمی را برای افزایش محصولات کشاورزی، ارزش افزوده و اشتغالزایی این شهرستان فراهم آورده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بارش های جوی در ابتدای سال جاری 100 میلیارد متر مکعب آب به ارمغان آورد، افزود: این حجم از بارندگی مشکلات فراوان زیست محیطی و کشاورزی را برطرف کرد اما مشکل منابع آب زیرزمینی و فرونشست ها به همین سادگی حل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برای بانوان برخوردار است و جذب 40 درصدی تسهیلات صندوق ذخیره ارزی از سوی بانوان برای اشتغال نشان از پویایی این افراد برای ورود به حوزه اشتغال است.
ابتکار افزود: یکی از محورهای آرمانی انقلاب، عدالت است که از روزهای نخست انقلاب امام (ره) به تحقق آن تاکید داشتند تا این مهم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود را نمایان کرده و همه بتوانند در سرنوشت خویش سهیم باشد.
وی اظهار کرد: موضوع عدالت جنسیتی در قانون برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهوری نیز مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی آن به تک تک واحدها و بخش‌ها و نیز در برش‌های استانی به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
ابتکار افزود: امروز زنان و دختران جامعه نیز باید از فرصت‌های برابری همچون مردان و پسران در کسب سواد و مهارت آموزی و دسترسی به فرصت‌های شغلی پایدار برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: سند ارتقای زنان در سطوح مختلف کشور، استان ها و شهرستان ها به منظور تحقق برنامه های عدالت جنسیتی ارائه شده و برای شهرستان پیشوا نیز ارائه خواهد شد و مختص تمام دستگاه هاست نظیر شهرداری‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی است.
این مسئول با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر اختصاص 30 درصد از پست‌های مدیریتی به زنان گفت: امروز حضور زنان در پست‌های مدیریتی از پایه تا ارشد از رشد بسیار خوبی برخوردار است و این مهم به این علت است که 40 درصد از کارکنان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.
معاون رئیس جمهور افزود: البته باید دقت داشت که پست‌های مدیریتی به زنان توانمند و شایسته و در رقابتی سالم با مردان در اختیار این افراد قرار گیرد.
وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم حمایت از شکل گیری و رشد سازمانهای مردم نهاد است که از ارکان توسعه اجتماعی محسوب می‌شوند.
این مسئول گفت: بحث توان افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های استان تهران با جدیت دنبال می شود و انتظار داریم این تشکل ها و خیریه ها و داوطلبان شکل بگیرند تا بخشی از این مسئولیت‌ها را برون سپاری کنیم.
ابتکار با اشاره به حضور 65 هزار نفر اتباع در پیشوا گفت: حضور این تعداد افراد، شرایط خاصی را به شهرستان پیشوا بخشیده که باید با برنامه ریزی دقیق، شرایط اشتغال ابتدا در اختیار شهروندان ایرانی قرار گیرد.
وی حمایت از مشاغل خانگی را از اولویت‌های دولت یاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون در پرتال وزارت کار، درگاهی برای ثبت نام از مشاغل خانگی طراحی شده که بانوان می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در مواجهه با ایران اسلامی اظهار کرد: دشمن تلاش دارد تا مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کند و کشور را در گیر جنگ روانی و مقابله نظامی کند که قطعاً با وفاق و همدلی مردم و مسئولان این توطئه نیز خنثی می‌شود.
اختلالات ارتباطی بیشترین آسیب ها را به خانواده وارد می کند
معصومه ابتکار در جلسه مشترک با بانوان پیشوا در قالب طرح ملی گفتگوی خانواده که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد نیز اظهار کرد: در کنار مباحث اقتصادی و معیشتی که آن را قبول داشته و انکار نمی کنیم، این اختلالات ارتباطی است که بیشترین آسیب را با خانواده ها وارد می کند
وی افزود: ساعات کار طولانی، مسأله بیکاری و اعتیاد از جمله مشکلات خانواده های درگیر است ولی در بررسی های صورت گرفته از سوی انجمن جامعه شناسی که در 31 استان کشور انجام شده و نیز استفاده از نتایج مطالعات سایر کشورها، این مهم ثابت شده که در کنار آسیب های اقصادی، آسیب ارتباطی خانواده ها را تهدید می کند.
وی تأکید کرد: امروز سوء تفاهمات بین اعضای خانواده ها رو به افزایش است، عدم امکان گفتگو به دلیل عدم درک طرفین، اختلاف بین نسلی، فشارهای اقتصادی و شبکه های اجتماعی که در انقلاب دیجیتال شکل گرفته، آسیب های جدی به خانواده وارد می کند.
ابتکار با اشاره به ضریب نفوذ بالای شبکه های اجتماعی میان خانواده ها گفت : درست است که شبکه های اجتماعی کارکردهای زیادی در پیشرفت های جوامع ایفا می کند ولی به دلیل آموزش ندیدن افراد،این شبکه ها، ارتباطات داخلی را مختل کرده است و این فقط مختص ایران نیست.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده گفت: مرحله نخست این طرح که یک سال و نیم از اجرای آن می گذرد با هدف مقابله با هر گونه اختلال در میان خانواده ها و انسجام بین خانواده ها با استفاده از ظرفیت انجمن های مددکاری و سازمان های مردم نهاد، و نیز دانشگاهیان و فعالان اجتماعی و سیاسی عملیاتی گردید.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده تأکید کرد: لازمه دست یابی به اهداف طرح ملی گفتگوی خانواده، ارتقاء کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد است که دولت نیز به منظور دست یابی به جامعه مدنی، به آنان اعتماد دارد و زمینه توسعه فعالیت های آنان را فراهم کرده است.
وی به اجرای طرح گفتگوی بین نسلی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش طرح گفتگوی بین نسلی در2 هزار مدرسه کشور در حال اجراست که نتیجه آن به زودی اعلام می شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/163514/تلاش-دشمن-برای-درگیرکردن-کشور-در-جنگ-روانی-و-مقابله-نظامی
بستن   چاپ