آریا بانو
ابرازگرهای خانواده دوست در خانواده!
شنبه 4 خرداد 1398 - 13:09:31
آریا بانو -
ابرازگرهای خانواده دوست در خانواده!
١٩
٠
خراسان / در ادامه معرفی تیپ‌های شخصیتی بر مبنای الگوی DISC از دو هفته گذشته به تیپ شخصیتی «ابرازگر» رسیدیم و همان‌طور که وعده داده بودیم، در این هفته به بررسی الگوهای رفتاری گروه ابرازگر در محیط خانواده می‌پردازیم. برای دسترسی به مطالب گذشته، می‌توانید از طریق آرشیو روزنامه خراسان اقدام کنید. این موضوع را هم بدانید که ابرازگرها بسیار خانواده دوست و احساساتی هستند. آن‌ها به تمایلات دیگران حساس هستند و دوست دارند همه شاد باشند و از زندگی لذت ببرند. این افراد ترجیح می‌دهند در کنار خانواده زندگی شیرینی را تجربه کنند. در ادامه نکاتی را درباره والدین، همسران و فرزندانی با تیپ شخصیتی ابرازگر مطرح خواهیم کرد.
والدین ابرازگر: در خانواده‌ای که والدین آن‌ها از تیپ شخصیتی ابرازگر باشند، همیشه مهمانی‌های مختلف پابرجاست. آن‌ها همیشه در تدارک یک جشن، مسافرت یا برنامه تفریحی برای آخر هفته هستند. البته و به طور کلی گاهی ابرازگرها به قدری درگیر مهمانی‌های مختلف می‌شوند که فراموش می‌کنند زمانی را به خلوت و تنهایی با دیگر اعضای خانواده خود اختصاص دهند.
همسر ابرازگر: اگر همسر شما از گروه ابرازگر بالاست، بابت این که ببینید او هر روز صبح قبل از رفتن به محل کار زمان زیادی را می‌گذارد تا به خود و ظاهرش برسد یا این‌که بارها و بارها خودش را در آینه برانداز می‌کند، زیاد حساس نباشید چراکه این جزو ویژگی شخصیتی اوست هرچند که باید برای مدیریت آن برنامه‌ریزی کند.
فرزندان ابرازگر: یکی از بزرگ ترین دغدغه‌هایی که والدین فرزندان گروه ابرازگر با آن مواجه هستند، دوران تحصیل آن‌هاست. ابرازگر‌ها هرگز دوست ندارند یک ساعت یک جا بنشینند و مطالعه کنند. حتی نوشتن تکالیف هم برای این افراد دشوار است. شاید بتوانند خودشان را مجبور کنند که این کار را انجام دهند اما فقط در یک زمان کوتاه قادر به انجامش خواهند بود. حتی اگر از کودکان گروه ابرازگر بپرسید، بیشتر آن‌ها اعتراف خواهند کرد که برای یادگیری به مدرسه نمی‌روند بلکه می‌روند تا دوستان خود را ببینند. البته لازم است والدین آن‌ها به نحوی فرزندان شان را آموزش دهند که انگیزه مطالعه داشته باشند. برای کسب نتیجه مطلوب بهتر است روش‌های یادگیری آن‌ها را بشناسید و از آن استفاده کنید.
اصولی‌ترین شیوه تربیت فرزند ابرازگر
افراد گروه ابرازگر علاقه‌مندند خودشان را مطرح کنند و پیوسته به تعریف و تایید نیاز دارند، از این رو با تشویق شدن به راحتی اوج می‌گیرند. اگر توانایی‌های آن‌ها را درک کنید، می‌توانید با تحسین کردن، بیش از چند برابر توان‌شان را به کار گیرید. در واقع همه فرزندان لایق تشویق و ستایش‌اند اما ابرازگرها بر اساس این تشویق‌ها بسیار شکوفا می‌شوند. فرزندان گروه ابرازگر در محیطی دوستانه و آزاد از قوانین و مقررات رشد می‌کنند. آن‌ها را در فضاهایی که با چارچوب‌های سخت و محکم احاطه شده است، قرار ندهید.
در هفته آینده به ویژگی‌های گروه ابرازگر در محیط کار و نیز شغل‌های مناسب برای این گروه می‌پردازیم.
نویسنده : مهدی خراسانی کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/163071/ابرازگرهای-خانواده-دوست-در-خانواده!
بستن   چاپ