آریا بانو
نخستین زن گوینده اخبار بی‌بی‌سی درگذشت
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 12:33:39
آخرین خبر سینما و چهره
آریا بانو -
نخستین زن گوینده اخبار بی‌بی‌سی درگذشت
٨٢
٠
ایسنا / «نانسی وینتون» اولین زنی که به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی‌ بی سی فعالیت می‌کرد در سن 93 سالگی درگذشت.
«وینتون» در ژوئن سال 1960 میلادی به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی بی سی انتخاب شد که در واقع واکنشی بود شبکه تلویزیونی «آی تی ان» که از سال 1955 یک مجری اخبار زن به نام «باربارا مندل» را استخدام کرده بود.
«فران آنسورث» مدیر اخبار و امور جاری شبکه بی بی سی در بیانیه‌ای گفت: به خانواده و دوستان «نانسی وینتون» تسلیت می‌گوئیم. اکنون که ما میزبان زنانی مستعد در عرصه اجرا، تدوین، فیلم و گزارش در اخبار بی بی سی هستیم، باید به گذشته بنگریم و به پیشروهایی چون «نانسی وینتون» به عنوان اولین گوینده زن اخبار شبکه بی بی سی ادای احترام کنیم.
«وینتون» که یک خبرنگار رادیویی و تلویزیونی بازنشسته نیز بود در بردپورت انگلیس زندگی می‌کرد و در سن 93 سالگی در بیمارستان درگذشت.
مدیران بی بی سی در دهه 60 میلادی از تصمیم استخدام «ونتون» به عنوان یک تجربه یاد می‌کردند و معتقد بودند او به اندازه کافی جدی است تا بتواند بر پیش‌قضاوت‌ها در رسانه‌هایی چیره شود که می‌گفتند زنان برای خواندن اخبار مهم مناسب نیستند.
با این وجود وی پس از خواندن تنها هفت اخبار از اجرای اخبار دیر وقت کنار گذاشته شد چرا که یک آمارگیری از مخاطبان نشان داده بود که مردم فکر می‌کنند یک زن برای خواندن اخبار دیرهنگام مناسب نیست.
«وینتون» در سال 1964 در مصاحبه‌ای با دیلی میل عنوان کرد که از تبعیض‌ها و تعصبات رنج دیده است. وی تا سال 1975 نیز تنها زنی بود که گویندگی اخبار بی بی سی را بر عهده داشته بود و پس از آن در «آنجلا ریپون» برای گویندگی اخبار ساعت 9 شب شبکه انتخاب شد.
در سال 1961، «وینتون» به شبکه «آی تی اِن» پیوست و تا بازنشستگی به عنوان خبرنگار رادیو و تلویزیونی به فعالیت خود ادامه داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/161872/نخستین-زن-گوینده-اخبار-بی‌بی‌سی-درگذشت
بستن   چاپ