آریا بانو
گلایه رهبر انقلاب از ترانه برخی سریال‌های تلویزیون
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 13:53:36
آخرین خبر سینما و چهره
آریا بانو -
گلایه رهبر انقلاب از ترانه برخی سریال‌های تلویزیون
٩٤٧
٠
فارس / رئیس حوزه هنری از شعرخوانی 29 شاعر در محضر رهبر انقلاب خبرداد و گفت: معظم له پس از اتمام اشعار نکاتی را مورد تاکید قرار دادند که از آن جمله می‌توان به ضعیف بودن ترانه (تیتراژ) پایان برخی سریال‌ها اشاره کرد.
محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن اشاره به دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب اظهار داشت: الحمدالله امسال هم جلسه دیدار شاعران با رهبر انقلاب بسیار خوب و شکوهمند برگزار شد.
وی افزود: در این دیدار 29 نفر از شاعران داخلی و خارجی به شعرخوانی پرداختند و ایشان در پایان مراسم شعرخوانی از سروده شعرا ابراز رضایت کرده و فرمودند: اشعار خوانده شده فراتر از انتظارم بود.
رئیس حوزه هنری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به چند نکته مهم اشاره کردند و در اهمیت شعر فرمودند: شعر معجزه است و به همین اندازه شاعران نسبت به آن مسئولیت دارند، چرا که مغلطه‌ای از سوی جریانات روشنفکری مطرح می‌شود که شعر دارای معنی را شعاری می‌دانند که این به جهل این صاحبان نحله‌ها و غفلتشان باز می‌گردد.
وی ابراز داشت: رهبر انقلاب به شعرای بزرگ تاریخ زبان فارسی اشاره کرده و فرمودند: اشعار این بزرگان مملو از حکمت بوده است. اما در بخش دیگر از منویات خود به اوضاع زبان فارسی اشاره کردند، و ضمن ابراز نگرانی از بی توجهی گویندگان صدا و سیما به زبان فارسی و استفاده بی حد و غیر عالمانه از لغات زبانهای بیگانه بویژه زبانهای غربی فرمودند این مسئله موجب نگرانی است.
به گفته مومنی،‌البته رهبر انقلاب در بخشی دیگر از برخی ترانه‌های پایان سریال‌های تلویزیونی گلایه کرده و فرمودند: برخی از این ترانه ها بسیار ضعیف است ،‌بنابراین از وزارت ارشاد و حوزه هنری خواستند که در این زمینه وظیفه خود را انجام دهند و بیشتر این مسئله را مورد توجه داشته باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/161326/گلایه-رهبر-انقلاب-از-ترانه-برخی-سریال‌های-تلویزیون
بستن   چاپ