آریا بانو
عضو تیم ملی فوتسال زنان: نیاز به دیدارهای تدارکاتی داریم
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 13:46:31
آریا بانو - تهران- عضو تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت: اگر فدراسیون برنامه ریزی بلند مدت برای تیم ملی داشته باشد و دیدارهای تدارکاتی بین المللی خوبی را ترتیب دهد به طور حتم تا 2 سال آینده می توانیم در رقابت جهانی نیز حرف برای گفتن داشته باشیم.

تورنمنت چهارجانبه روسیه با حضور ایران برای دیدار با سه تیم مطرح اروپایی در حالی برگزار شد که ملی پوشان نتوانستند امتیازی از این بازی ها دریافت کنند.
فوتسالیست های ایرانی مسابقات را بدون سرمربی و سه بازیکن شاخص شامل فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده به تیم های روسیه، اسپانیا و پرتغال بازی واگذار کردند.
تجربه این حضور را می توان در سخنان «فاطمه اعتدادی» یکی از اعضای تیم ملی فوتسال زنان در گفت و گو با ایرنا می خوانیم.
اعتدادی با گلایه از برنامه های فدراسیون، پیشرفت فوتسال زنان را تنها در گرو برنامه ریزی بلند مدت و افزایش بازی های بین المللی دانست.
مشروح گفت و گوی فاطمه اعتدادی عضو تیم ملی فوتسال زنان را در متن زیر می خوانیم:
ایرنا: چرا فوتسال را انتخاب کردی؟
- به دلیل علاقه ای که در دوران کودکی به ورزش داشتم این حس در من به وجود آمد که در فوتسال استعداد دارم. در کلاس های آموزشی فوتسال حضور یافتم و از همان جا راه خودم را پیدا کردم و پس از چند سال توانستم وارد تیم ملی شوم.
ایرنا: چه احساسی از روبرو شدن با تیم های مطرح اروپایی داشتی؟
- حس خیلی خوبی بود چون به تجربه ام اضافه شد و به طور حتم بازیکنانی هستند که من می توانم چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرم. هر سال که با این تیم ها بازی می کنیم برای ما یک تجربه بزرگ محسوب می شود و در آینده می توانیم این تجربه را به جوانترها منتقل کنیم.
ایرنا: سطح تورنمنت چهار جانبه روسیه را چگونه ارزیابی می کنی؟
- اکنون سطح مسابقات آسیایی نیز در حال بالا رفتن است. اما باید قبول داشته باشیم که یک سر و گردن اروپایی ها از ما بالاتر هستند و این امر دلایل مختلفی دارد. اگر از لحاظ امکانات، برنامه ریزی، تمرین و مداوم بودن اردوها پیشرفت کنیم به سطح این تیم ها نزدیک می شویم. همین که در این مسابقات با بازیکنان برجسته روبرو شدیم، موجب افزایش تجربه ما شد. همچنین تیم ملی با چند تیم مهم بازی می کند و از لحاظ کیفی و تجربی بالاتر می رود. با برنامه ریزی و تداوم دیدارهای تدارکاتی بین المللی در طول 2 سال آینده در رقابت های جهان می توانیم مقام کسب کنیم.
ایرنا: نقطه ضعف فوتسال زنان در دیدار با تیم های اروپایی چه بود؟
- امکانات و اردوهای مداوم در تقویت تیم خیلی تاثیرگذار است. پیش از تورنمنت چهار جانبه روسیه تمرین زیادی نداشتیم و اگر هم تمرین می کردیم، زمان آن بسیار کم بود. همچنین نظم در برگزاری اردوها می تواند نقطه ضعف ها را برطرف سازد که در بازی با تیم های اروپایی بسیار به چشم می آمد.
ایرنا: نبود سرمربی تا چه میزان بر کیفیت بازی های شما تاثیرگذار بود؟
- سرمربی می تواند در روند مسابقات تاثیرگذار باشد. اما نمی توان گفت که در تورنمنت چهار جانبه روسیه چون سرمربی نداشتیم بازی ها را واگذار کردیم. در هر صورت مشاور و مربی خوبی چون زیور بابایی را در کنار خود داشتیم. در زمینه انتخاب سرمربی هم نمی دانم که فدراسیون چه تصمیم مهمی خواهد گرفت.
ایرنا: فکر می کنی که فدراسیون تا چه میزان به فوتسال زنان اهمیت می دهد؟
- فدراسیون برای توسعه فوتسال زنان حمایت خوبی دارد اما هنگامی که به یک تورنمنت می رویم نباید 2 ماه قبل از این مسابقات امکاناتی را به ما ارائه دهد. بهتر است که از یکسال قبل این امکانات را فراهم کند. فدراسیون 2 ماه مانده به مسابقات آسیایی کلی امکانات به ما داد اما این زمان کم است و باید افزایش یابد زیرا جوانترهای تیم باید در بازی های بیشتری حضور یابند و تجربه های فراوانی را بدست بیاورند. وقتی برنامه درستی وجود داشته باشد تیم با آمادگی و امکانات بیشتری وارد تورنمنت می شود.
ایرنا: اگر سه بازیکن مطرحی که از فهرست تیم ملی حذف شدند با شما در این تورنمنت حضور داشتند، می توانستید نتیجه بهتری بگیرید؟
- نمی شود عنوان کرد که این بازی ها را می بردیم یا می باختیم اما این سه بازیکن بسیار با تجربه هستند. الان صحبت فرد نیست و تیم ملی نیاز دارد تا در آینده از آنها برای مسابقات بعدی کمک بگیرد. این فوتسالیست ها بازیکنان بزرگی هستند و مشکل آنها باید برطرف شود. یک سری سوء تفاهم ها به وجود آمده، نه کادر فنی و نه بچه ها بد هستند و این بازیکنان با حل شدن این مشکلات دوباره به تیم بازمی گردند.
ایرنا: اگر دوباره با تیم های مطرح اورپایی روبرو شوید می توانید این تیم ها را شکست دهید؟
- اگر فدراسیون برنامه ریزی درست و بلندمدت و حمایت کاملی از ما داشته باشد و امکانات خوب و چند بازی دوستانه با تیم های شرق آسیا چون ژاپن و تایلند را فراهم کند، می توانیم مقابل حریفان اروپایی حرفی برای گفتن داشته باشیم. تنها در مسابقات برون مرزی بازیکنان رشد می کنند و باید این برنامه ها ادامه یابد. اما اگر فدراسیون در یکسال آینده اردو و مسابقه بین المللی برگزار نکند سال بعد دوباره با همین شرایط بازی را واگذار می کنیم.
ورزشی**9128**1067**

http://www.banounews.ir/fa/News/161295/عضو-تیم-ملی-فوتسال-زنان--نیاز-به-دیدارهای-تدارکاتی-داریم
بستن   چاپ