آریا بانو
ملی پوش بسکتبال زنان: هدفمان کسب مدال در کاپ آسیایی چین است
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 12:28:22
آریا بانو - تهران- ملی پوش با تجربه بسکتبال زنان ایران با اشاره به سطح بالای رقابت های کاپ آسیایی در چین گفت: کاپ آسیا سطح بالایی دارد اما هدف تیم ملی سه نفره زنان ایران رسیدن به مدال در این رقابت ها است.

مژگان خدادادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران اظهارکرد: تمرین های خیلی خوبی داشتیم و در این مدت سعی کردیم با توجه به شناختی که از حریفان داریم آماده شویم. اکنون در شرایط مناسب قرار گرفته ایم و امیدوارم که بتوانیم در کاپ آسیا نتیجه لازم را کسب کنیم.
ملی پوش بسکتبال زنان ایران ادامه داد: کاپ آسیا سطح بالایی دارد و ما در این مدت تمرین های خوبی داشتیم. در رقابت های باشگاه های غرب آسیا نیز شرکت کردیم و از نظر روحی و فنی رشد کردیم. اکنون شناخت خوبی از حریفان داریم و قطعا می توانیم با یک اعتماد به نفس بیشتر و وضعیت بهتری به میدان برویم.
ملی پوش بسکتبال ایران که در فصل گذشته با تیم نامی نو اصفهان در لیگ برتر حضور داشت درباره حریفان تیم ملی در کاپ آسیا نیز بیان کرد: در مرحله گروهی با ترکمنستان و مالزی رقابت می کنیم که تیم های قدرتمندی هستند. ترکمنستان را می شناسیم و با آنها بازی نیز کرده ایم. مالزی نیز در بسکتبال سه نفره شرایط خوبی دارد.
خدادادی افزود: می دانیم که این دو تیم به خوبی تمرین کرده اند و کاملا آماده هستند. شوت زن هستند، سرعت بالایی دارند و نیاز است که دفاع قدرتمندی برابرشان داشته باشیم. تلاش ما این است که بتوانیم نتیجه خوب بگیریم و از گروهمان صعود کنیم. به هر حال کاپ آسیا سطح بالایی دارد و همه تیم ها با بهترین شرایط راهی چین می شوند.
ملی پوش بسکتبال زنان ایران که برای اولین بار در کاپ آسیا شرکت می کند، در پاسخ به این سوال که آیا می توان انتظار مدال از تیم زنان ایران داشت یا نه؟ گفت: انتظار از تیم ما بالا رفته است. خود ما هم انتظار زیادی از خودمان داریم. شک نکنید که هدف ما رفتن روی سکو است چرا که این قدرت را در خودمان می بینیم و برای رسیدن به این هدف هم تلاش می کنیم.
او با اشاره به تفاوت تیم ملی ایران با حریفان آسیایی بیان کرد: تنها تفاوت ما بحث تجربه است. تجربه بین المللی ما خیلی کمتر از حریفان است. همه تیم ها در کمپ های اروپایی بوده اند و بازی های تدارکاتی داشتند و با برنامه ویژه برای این مسابقات آماده شده اند.
خدادادی افزود: به طور مثال تیم ترکمنستان در لیتوانی اردو زده و چندین بازی دوستانه برگزار کرده است. قطعا عملکرد این تیم در کاپ آسیا با تیم ما که در ایران بودیم و تنها تمرین کردیم تفاوت خواهد داشت اما اینها باعث نمی شود که ما خودمان را دست کم بگیریم و تلاش نکنیم.
ملی پوش بسکتبال ایران درباره کاپ جهانی هلند نیز بیان کرد: بعد از این مسابقات باید در کاپ جهانی شرکت کنیم. آن مسابقات به طول کامل با آسیایی فرق می کند و سطح بسیار بالا تری دارد. گروه دشواری هم در آن رویداد داریم.
او درباره اردوی تیم ملی پنج نفره نیز بیان کرد: اردوی خوبی داشتیم. اتفاق خوب این بود که برنامه های بسکتبال پنج نفره آغاز شد. دو مرحله اردو برگزار شد و همه افرادی که مدعی بودند وارد تمرینات شدند و محک خوردند. با اینکه اکنون اردو نداریم بازهم همه بازیکنان زیر نظر هستند و تمام برنامه هایشان تحت کنترل است. با تمام شدن رقابت های سه نفره اردوی پنج نفره دوباره شروع می شود.
خدادادی با اشاره به کاپ آسیا برای تیم پنج نفره نیز بیان کرد: شرایط بسکتبال پنج نفره متفاوت است. شهریور باید در سطح 2 کاپ آسیا بازی کنیم و نیاز است که تیم ملی برنامه های ویژه ای داشته باشد. امیدوارم که اسپانسر خوبی برای تیم ملی زنان مهیا شود که تیم در این مسیر تدارکات مناسبی داشته باشد و با بهترین شرایط در این تورنمنت شرکت کند.
ملی پوش بسکتبال زنان ایران در پاسخ به این سوال که وضعیت خودش در لیگ و تیم ملی را چطور ارزیابی می کند؟ بیان کرد: در فصلی که گذشت به همراه نامی نو اصفهان وارد لیگ شدیم که عملکردمان راضی کننده بود. می توانستیم قهرمان شویم که یکسری عوامل دست به دست هم داد و در نهایت نائب قهرمان شدیم.
او افزود: پس از لیگ مدتی استراحت کردم و دوباره تمرینات شروع شد و وارد اردوی ملی شدم. اکنون هم شرایط خوبی دارم و فکر می کنم که از نظر بدنی، فنی و روانی کاملا آماده هستم و امیدوارم عملکرد خوبی هم داشته باشم.
ورزشی**9219**9118**

http://www.banounews.ir/fa/News/160729/ملی-پوش-بسکتبال-زنان--هدفمان-کسب-مدال-در-کاپ-آسیایی-چین-است
بستن   چاپ