آریا بانو
پودینگ شکلاتی دسر پرطرفدار ماه رمضان
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 12:00:11
آریا بانو -
پودینگ شکلاتی دسر پرطرفدار ماه رمضان
١٢١
٠
برترین ها / دسر پودینگ یکی از دسر‌های پرطرفدار در ماه رمضان است، چون هم بافت لطیفی دارد هم شیرینی آن آنقدر زیاد نیست. درست کردن پودینگ اصلا کار سختی نیست، چون من خودم برای اولین بار است که آن را درست می‌کنم، اما از نتیجه راضی هستم. این کار فقط کمی زمان بر است. چون شما ابتدا آن ماده روان را درست می‌کنید سپس در یخچال می‌گذارید تا سفت شود. برای درست کردن پودینگ ما دو ماده اصلی داریم؛ شیر و نشاسته. شما در اغلب دستور‌ها زرده تخم مرغ هم می‌بینید من برای پودینگ شکلاتی یک نوع بدون تخم مرغ که از سایرین ساده‌تر و همچنین بدون کره بود درست کردم. همیشه تاکید من بر این است که بتوانید با حداقل مواد همان مزه خوب را ایجاد کنید.
پودینگ شکلاتی با شکلات تلخ درست می‌شود یا شکلاتی که 60 درصد شکلات داشته باشد. اما من از آن صخره شکلاتی که در تصویر می‌بینید و ظاهرا از کارخانه ویلی وانکا بیرون زده، استفاده کردم. طعم آن کمی شیرین است، اما نتیجه کار برخلاف تصورم آنقدر‌ها شیرین و دلزده کننده نبود. به نظرم شیرینی آن کاملا به اندازه بود.
مواد لازم:
شکلات تخته‌ای: 50 گرم
شکر: 1 پیمانه
پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
آرد برنج: 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
نمک: 1/4 قاشق چایخوری
شیر: 2 پیمانه
خامه: 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
1. ابتدا کلیه مواد خشک یعنی 1 پیمانه شکر، 1 قاشق غذاخوری آرد برنج، 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را در ظرفی می‌ریزیم و آن‌ها را با یک ویسک دستی بهم می‌زنیم.
2. شکلات تخته‌ای را با چاقو ریز می‌کنیم تا خوب خرد شود این کار کمک می‌کند تا شکلات سریعتر آب شود و بافت یکدستی را ایجاد کند.
3. دو پیمانه شیر داشتیم که آن را کم کم به مواد خشک اضافه می‌کنیم، هر بار کمی می‌ریزیم و بهم می‌زنیم. من اعتراف می‌کنم که کل شیر را به یکباره ریختم، اما خوب آن را بهم زدم. سعی کنید هیچ گلوله‌ای داخل مخلوط نباشد. اگر از ویسک فلزی استفاده کنید این بخش خیلی سروصدا دارد بنابراین اگر سایر ساکنان خانه در خواب هستید بهتر است به حیاط پناه ببرید.
4. ظرف مخلوط را روی گاز با شعله متوسط می‌گذاریم خب حالا همانند آش دوغ بهم زدن شما شروع می‌شود، باید حرارت آن نزدیک به جوش باشد، اما نجوشد.
5. وقتی که شیر خوب گرم شد، شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا شکلات کاملا حل شود.
6. بعد از آب شدن شکلات، 3 قاشق غذاخوری خامه داشتیم که آن را هم اضافه می‌کنیم. مخلوط را خوب بهم می‌زنیم تا خامه کاملا درون آن ذوب شود. اوایل بخشی از خامه را روی آن شناور می‌بینید که با هم زدن مرتب از بین می‌رود.
آن را مرتب و البته به آرامی بهم بزنید. وقتی که غلظت پیدا کرد، آماده برداشتن از روی گاز است. یک نکته اینکه شاید شما طرز تهیه پودینگ را دیده باشید در این روش پودینگ خیلی روان است، چون نشاسته موقع سرد شدن باعث سفت شدن مخلوط می‌شود در ضمن ما می‌خواهیم یک بافت لطیف داشته باشیم.
7. وقتی کمی خنک شد آن را توی ظرف‌های مخصوص می‌ریزیم. شما می‌توانید از هر ظرفی که دوست دارید استفاده کنید از کاسه کوچک چینی گرفته تا بستنی خوری. من می‌خواستم در یک لیوان هم بریزیم که ترسیدم بشکند و منصرف شدم. ظرفی استفاده کنید که مقاوم به حرارت باشد. وقتی پودینگ را داخل ظرف ریختید بگذارید خنک شود و به دمای اتاق برسد من برای اینکار از خنکای کولر استفاده می‌کنم. بعد از خنک شدن آن را به یخچال انتقال دهید. بگذارید حداقل 2 ساعت در یخچال بماند.

http://www.banounews.ir/fa/News/160100/پودینگ-شکلاتی-دسر-پرطرفدار-ماه-رمضان
بستن   چاپ