آریا بانو
برنامه خوب تولیت آستان قدس رضوی برای درآمد حاصل از صرفه‌جویی‌
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 09:09:44
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
برنامه خوب تولیت آستان قدس رضوی برای درآمد حاصل از صرفه‌جویی‌
٨٤٢
٠
خراسان / تولیت آستان قدس رضوی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی جوانان را از موضوعاتی دانست که مورد توجه و پیگیری این نهاد است.
به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در اولین جلسه شورای مشورتی مدیران استان در سال 98 که به میزبانی حرم مطهر رضوی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، به رویکردهای آستان قدس اشاره و اظهار کرد: ما موضوع اشتغال را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در حوزه‌های مختلف آستان قدس رضوی، موضوع صرفه جویی و پرهیز از اسراف را پیگیری خواهیم کرد. وی افزود: سیاست ما شیوه هزینه‌کرد در مسائل و موضوعات مختلف در آستان قدس رضوی است که باید مبتنی بر اصل اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی لازم به معنای پرهیز از مخارج بی رویه، خارج از محل خود و صحیح و بهینه مصرف کردن منابع باشد. تولیت آستان قدس رضوی گفت: درآمد حاصل از صرفه‌جویی‌ در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی، در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال زایی جوانان در جامعه صرف خواهد شد.حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به در پیش بودن مراسم احیای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، گفت: زائران باید از لحظه‌ای که به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند تا زمان بازگشت به منازل خود، در آسایش باشند و برای تحقق این مهم فراهم آوردن امکانات و تسهیلات شهری مناسب توسط شهرداری ضروری است. وی اظهار کرد: به تمام دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در امر برگزاری مراسم شب‌های قدر پیشنهاد می‌کنم، بازرسانی را برای بررسی حسن انجام کار بخش‌های زیر مجموعه خود و شناسایی کاستی‌های احتمالی در نظر بگیرند. وی همچنین بر ضرورت آمادگی بخش‌های مختلف حرم مطهر برای برگزاری هرچه بهتر مراسم احیای شب‌های قدر تأکید کرد و گفت: فضاهای مسقف حرم مطهر باید آمادگی پذیرش زائران را در صورت بارندگی و تغییرات آب و هوایی داشته باشند. تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت به‌روز بودن سخنرانی‌های مذهبی اشاره و تصریح کرد: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، شرایط روز جامعه و ایجاد روحیه مقاومت، از موضوعاتی است که باید مجموعه‌های فرهنگی به آن توجه کنند و به سخنرانان مراسم مذهبی برای صحبت در خصوص این موضوعات پیشنهادهای لازم را ارائه دهند.
طرحی اجرا نشود که مردم برای تشرف به حرم دچار زحمت شوند
همچنین در این جلسه، آیت ا... سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد نیز در سخنانی، آستان قدس رضوی را نهادی با برکات بسیار برای کشور دانست و گفت: با انتخاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین مروی از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به حسن تدبیر و تجربه عظیم و قابل توجه ایشان در حوزه‌های مختلف مدیریتی به ویژه در خصوص حوزه‌های علمیه، ان‌شاءا... آینده درخشانی را برای این آستان مقدس شاهد خواهیم بود. وی افزود: هم‌اکنون آستان قدس رضوی در وضعیت متبلور و تناوری نسبت به موضوعات و حوادث گوناگون است و عظمت و برکات این نهاد مقدس در کشور کاملا جلوه دارد.
آیت ا... علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفظ آرامش و آسایش زائران به ویژه در شب‌های قدر تأکید کرد و گفت: در خصوص موضوعات مختلف در شب‌های قدر باید توجه داشت طرحی اجرا نشود که مردم و زائران را در رفت و آمد‌ها و تشرف به حرم مطهر با زحمت روبه‌رو کند. وی تصریح کرد: از چند سال پیش اتفاق مبارکی آغاز شده که در شب‌های قدر در‌های حرم مطهر بسته نمی‌شود، باز بودن در‌های حرم ضروری است و نباید اسباب زحمت زائران و مؤمنان فراهم شود.
برنامه ریزی برای برگزاری با شکوه مراسم شب های قدر
در ادامه این جلسه، محمد حسن حبیبیان معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان حرم مطهر پرداخت و برنامه‌های آستان قدس رضوی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم احیای شب‌های قدر را تشریح کرد. حبیبیان با بیان این که برای برگزاری مراسم میلیونی شب‌های قدر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق در دو بخش قبل و حین برگزاری مراسم است، اظهار کرد: ﻣﺮاﺳﻢ احیای ﺷﺐ‎های قدر حرم مطهر از ﺳﺎﻋﺖ 21 ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ آﻏﺎز می‌شود و تا ساعت یک بامداد به طول خواهد انجامید. وی افزود: آیت ا... علم الهدی در مراسم قدر شب نوزدهم رمضان، آیت ا... رئیسی در مراسم شب 21 رمضان و آیت ا... سید احمد خاتمی در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان سخنرانی خواهند کرد. معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی تصریح کرد: مراسم احیای شب‌های قدر ویژه زائران غیر ایرانی نیز در این سه شب، در رواق دارالمرحمه برگزار خواهد شد.
وی افزود: 30 هزار خدمه علاوه بر خدامی که به طور معمول در حرم مطهر رضوی خدمت می‌کنند در سه شب قدر فراخوانده می شوند، همچنین در این سه شب، هر شب 100 هزار بسته افطاری سبک بین صفوف نماز جماعت توزیع می‌شود. حبیبیان اظهار کرد: در شب‌های احیا 400 هزار متر مربع از فضای صحن‌های حرم مطهر فرش آرایی خواهد شد، علاوه بر این سیاه پوشی اماکن متبرکه به مساحت 6 هزار متر مربع را همزمان با ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) خواهیم داشت.
شایان ذکر است، در این جلسه هریک از مدیران استانی خراسان رضوی به ارائه گزارش عملکرد مجموعه‌های متبوع و بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره برگزاری هرچه بهتر مراسم احیای شب‌های قدر حرم مطهر رضوی پرداختند.

http://www.banounews.ir/fa/News/159464/برنامه-خوب-تولیت-آستان-قدس-رضوی-برای-درآمد-حاصل-از-صرفه‌جویی‌
بستن   چاپ