آریا بانو
سلاخی پسر 17 ساله به خاطر حرکت نامتعارف در بیرجند
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 18:03:31
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
سلاخی پسر 17 ساله به خاطر حرکت نامتعارف در بیرجند
k ٧.٧
٠
رکنا / جلسه رسیدگی به پرونده نزاع دسته جمعی منجر به قتل نوجوان 17 ساله با حضور اولیای دم و وکلای متهمان پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی برگزار شد.
قاضی «رمضانی» ابتدای جلسه گفت: درگیری لفظی بین چند نفر در شهر ... بنا به ادعای یکی از متهمان با حرکت غیر متعارف مقتول شروع شد که او با چاقو به کتف یکی از متهمان ضربه ای وارد کرد و این درگیری به دو نقطه دیگر از شهر کشانده و در نهایت این بحث خیلی کوچک به قتل یکی از طرفین نزاع منجر شد.
در ادامه «همدم» نماینده دادستان، به قرائت کیفرخواست صادره از شهرستان مربوط پرداخت و گفت: بیست و چهارم تیر ماه سال گذشته درگیری بین چند جوان در یکی از شهرهای استان رخ داد که برابر مستندات موجود در پرونده، اقرار صریح متهمان، شاهدان محل درگیری، بازپرسی و گواهی پزشکی قانونی در این درگیری جوان 17 ساله ای به قتل رسید که تقاضای مجازات شایسته را از دادگاه برای متهمان دارم.
پدر مقتول در جایگاه ایستاد و شکایت خود را از سه متهم حاضر در جلسه اعلام کرد و گفت: پسرم در بیرجند بود که حوالی غروب به شهرمان آمد و این درگیری رخ داد. آن موقع در خانه بودم که به من خبر دادند پسرم را کشتند و حالا تقاضای اشد مجازات را برای متهمان دارم.
در ادامه وکیل مادر مقتول هم شکایت موکل خود را بیان و تقاضای قصاص کرد. در ادامه رسیدگی به این پرونده برادر مقتول که خودش در درگیری حضور داشت برای بیان واقعیت و ماجرای نزاع در جایگاه ایستاد و گفت: در کارواش کار می کردم و پس از تعطیلی کار، در یکی از میدان هایی که مسیرم بود مشاهده کردم این سه متهم دنبال یکی هستند و به قول خودشان می خواهند او را شناسایی کنند. وقتی نشانه ها را دادند متوجه شدم برادرم است که با (ه-خ) درگیر شده است.
در ادامه با برادرم تماس گرفتم و گفتم در پی تو هستند. همان موقع در حاشیه یکی از پارک ها همراه با راکب موتورسیکلت (م- ر) بودم که همین سه متهم با خودروی سمند قصد داشتند به ما بزنند و وقتی توقف کردند به یکی از سرنشینان خودرو که همکلاسی ام بود گفتم دعوا نکنید که با جواب تند او مواجه شدم. در همین هنگام برادرم از راه رسید چون فکر کرده بود دعوا شده است.
سپس آن ها از خودرو پیاده شدند و به او حمله کردند که در همین هنگام یک پژو پارس هم از راه رسید که برادر و یکی از دوستان همین سه نفر (متهمان) از آن پیاده و به سمت ما حمله ور شدند. او ادامه داد: (ه-خ) مرا از پشت گرفته بود و در این بین دیدم که شیشه نوشابه پرتاب می شود البته به هر طریقی بود فرار کردیم که 100 متر جلوتر از محل درگیری برادرم گفت چاقو خورده ام که او را به بیمارستان بردم اما باز هم در آن جا (ه-خ) و (م-خ) برای من خط و نشان می کشیدند.
در ادامه افرادی که در درگیری حضور داشتند در جایگاه حاضر تفهیم اتهام شدند و به شرح روز حادثه پرداختند. سپس متهم (ه-خ) در جایگاه ایستاد و قاضی خطاب به او شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل را تفهیم کرد. متهم 29 ساله در دفاع از خود گفت: در ابتدای درگیری به دلیل حرکت غیر متعارفی که مرحوم انجام داد بحث لفظی درگرفت که او با چاقو به کتف من زد و از محل فرار کرد.
قصد من از تعقیب او فقط شناسایی اش بود و در حالی که طرفین دعوا مدعی هستند چاقو در دست من بود اما من حتی یک لگد یا سیلی به کسی نزده ام ولی برادر مرحوم (ع-ح) با قمه به من و برادرم زد. حالا که مدعی هستند من چاقو در دستم بوده دروغ می گویند چرا که من در دفاع از خودم همان ابتدا چاقو نزدم و چون آن ها سه تا چهار نفر بر سر من بودند پس باید چاقو را به دو یا سه نفر می زدم. باز هم می گویم در دست من چیزی نبوده است و کوچک ترین ضربه ای به کسی نزده ام.
قاضی: شما که برای شناسایی طرف مقابل رفته بودید چرا با این که در محل اول درگیری برادر او را شناختید باز هم دوباره به سمت پارک رفتید؟
متهم: من مدتی در شهرستان نبودم و مقتول را نمی شناختم، باید می رفتم و او را شناسایی می کردم و قانونی شکایت می کردم. در ادامه شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل به متهم (ع-خ) تفهیم شد که او هم در دفاع از خود گفت: من مقتول را ندیده بودم و روز بعد که عکسش را نشان دادند که فوت کرده است فهمیدم او هم در درگیری حضور داشت.
قاضی: شما وقتی از خودرو پیاده شدید لوله در دست داشتید؟
متهم: لوله روی زمین افتاده بود که برداشتم. وقتی دعوا شروع شد فقط متوجه شکستن شیشه ها می شدم که برادر مقتول که اکنون در دادگاه حضور دارد با قمه به من حمله کرد و ضربه زد و یک ضربه هم به خودروی برادرم وارد کرد.
قاضی: چه کسی شما را برای نزاع خبر کرد ؟
متهم: با برادرم سه ماه قهر بودم و برای معامله خودرو می رفتم که در بین راه پسر عمویم تماس گرفت که (ه) را می زنند و من هم به (س) از دوستانم که در آژانس کار می کند زنگ زدم و رفتم.
قاضی: شما با تماس آن فرد به محل درگیری می رفتید؟
متهم: نه، من برای معامله رفتم که دیدم میدان بیمارستان شلوغ است. در جریان دعوا نبودم و خودم را به پلیس معرفی کردم چون کاری نکرده ام.
دیگر متهم (م-خ) نیز در جایگاه در دفاع از خود گفت: با (ه) بودم که موتور بدون پلاکی نظر ما را جلب کرد و به تعقیب او پرداختیم اما قصد دعوا نداشتیم، فقط می خواستیم مقتول را شناسایی کنیم که جلوی میدان بیمارستان دعوا شروع شد.
در ادامه برادر مقتول هم که طرف نزاع بوده است در جایگاه ایستاد و ضمن تفهیم اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل، قدرت نمایی با چاقو و ایراد صدمه به دو نفر از متهمان در دفاع از خود گفت: با برادرم درگیر شده بودند و در دفاع از او من هم دفاع کردم الان می گویند من با قمه زدم در حالی که قمه نداشتم بلکه تکه ورقی بود که در دست من بود.
در ادامه وکلای متهمان از موکلان خود دفاع کردند. به گزارش خبرنگار ما قاضی رمضانی نیز دو سوال را از برادر مقتول و راکب موتور که مقتول بر ترک وسیله اش نشسته بوده پرسید که (ع-ح) اظهار کرد: چاقو را در دست (ه-خ) دیدم و به دلیل او برادرم کشته شد. راکب موتور (م-ر) هم ضمن قسم خوردن گفت: چاقو را در دست (ه-خ) دیده ام و من از ترس چاقو فرار کردم.در پایان قاضی، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد و گفت: پس از تکمیل تحقیقات، آخرین دفاعیات از متهمان گرفته خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/159013/سلاخی-پسر-17-ساله-به-خاطر-حرکت-نامتعارف-در-بیرجند
بستن   چاپ