آریا بانو
سازمان نوسازی اعلام کرد: اتمام ساخت مدارس زلزله‌زده کرمانشاه تا مهر
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 10:41:55
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
سازمان نوسازی اعلام کرد: اتمام ساخت مدارس زلزله‌زده کرمانشاه تا مهر
٥٢
٠
عصر ایران / رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره روند نظارت بر فضای آموزشی ساختمان‌های قدیمی که تحت عنوان مدرسه غیردولتی مجوز دریافت می‌کنند گفت: اگر مدرسه‌ای حداقل‌های ایمنی و استاندارد را نداشته باشد گواهی تائیدیه دریافت نمی‌کند؛ هرگز از استحکام بنا چشم‌پوشی نمی‌کنیم.
مهراله رخشانی مهر در پاسخ به پرسشی درباره روند نظارت بر فضای آموزشی ساختمان‌های قدیمی که تحت عنوان مدرسه غیردولتی مجوز دریافت می‌کنند اظهار کرد: ما هرگز از استحکام بنا چشم‌پوشی نمی‌کنیم.
وی افزود: اگر ساختمانی از استحکام لازم برخوردار نباشد و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و ایمنی نصب نکرده باشد، گواهی تائیدیه‌ای برای آن صادر نمی‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه البته در مواردی به موسس برای رفع اشکالات فرصت می‌دهیم گفت: بحث استحکام و ایمنی مدارس برای ما جدی است. تاکید داریم که بیش‌از ظرفیت در نظر گرفته برای این مدارس، دانش آموز جذب نشود زیرا معتقدیم حفظ ایمنی دانش آموزان حائز اهمیت است.
رخشانی مهر با تاکید بر اینکه اگر مدرسه‌ای حداقل‌های ایمنی و استاندارد را نداشته باشد گواهی تائیدیه دریافت نمی‌کند گفت: در این زمینه بعضاً اختلاف نظرهایی وجود دارد و گاهی انتظار دارند ما از ضوابط کوتاه بیاییم، اما اینطور عمل نمی‌کنیم.
وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر وجود مدارس کانکسی در مناطق زلزله‌ده کرمانشاه، گزارشی از وضعیت ساخت و ساز مدارس در این مناطق ارائه و اظهار کرد: در کرمانشاه بسیار خوب عمل کردیم. همکاران ما در کرمانشاه شبانه روز کار می‌کردند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در زلزله، 87 مدرسه تخریب شده بود که 59 مدرسه را تا اول مهر 97 توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس بازسازی کردیم و دانش آموزان به مدارس خود بازگشتند، دو مدرسه دیگر نیز در دهه فجر تحویل شد. در پنجم دی ماه سال گذشته همایشی برای تکریم خیرین کرمانشاه برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه البته خیرین تعهد کردند که تعداد دیگری مدرسه نیز ساخته شود و شمار این مدارس در مناطق زلزله به بیش از 160 مورد برسد گفت: بخش زیادی از این تعهد عملیاتی شده و مدارس باقی مانده نیز تا مهر 98 تحویل داده می‌شود.
رخشانی مهر تاکید کرد: هیچکدام از مدارسی که در کرمانشاه تخریب شده بودند روی خاک نماندند و اسکلت آنها بالا رفته و پروژه ها دارند پیش می‌روند.

http://www.banounews.ir/fa/News/158851/سازمان-نوسازی-اعلام-کرد--اتمام-ساخت-مدارس-زلزله‌زده-کرمانشاه-تا-مهر
بستن   چاپ