آریا بانو
مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان:
امید زیادی به کسب سهمیه تیمی المپیک در هلند داریم
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 22:09:39
آریا بانو - تهران- مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان می گوید سطح خودباوری کمانداران زن با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان افزایش یافته و همین مساله شانس ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک در هلند را افزایش داده است.

امید نجاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارتقا رنکینگ جهانی کمانداران پس از دومین مرحله جام جهانی تیراندازی با کمان شانگهای، افزود: این نخستین بار بود که تیم ریکرو زنان در جمع چهار تیم برتر جهان قرار می گرفت و این مساله موجب صعود 17 پله ای این تیم از سی و پنجمی جهان به هجدهمی شد.
وی افزود: همچنین در بخش انفرادی زهرا نعمتی با 110 پله صعود در حال حاضر در رده 74 ایستاده، نیلوفر علیپور با 115 پله صعود در رده 122 جهان قرار گرفته و شیوار شجاع مهر با 33 پله صعود جایگاه 133 جهانی را بدست آورده است.
نجاری اضافه کرد: در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا کماندارارن عملکرد خوبی کسب نکردند بنابراین پس از تغییراتی در کادر فنی، مجید میر رحیمی هدایت تیم را به عهده گرفت و برنامه های خودش را برای افزایش شانس ریکرو در کسب سهمیه المپیک ارائه کرد.
وی ادامه داد: سرمربی جوان تیم ملی اعتقاد داشت که به ریکرو زنان توجه بیشتری شود تا امکان کسب سهمیه المپیک برای زنان بیشتر می شود.
مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان گفت: به خواست کادر فنی جدید تیم ملی، تیم ریکرو زنان و مردان در مسابقات همبستگی کشورها در بنگلادش شرکت کرد و دلیل این شرکت پایین تر بودن سطح این مسابقات نسبت به مسابقات آسیا و جهان بود تا با نتیجه ای که ورزشکاران می گیرند، خودباوری و اعتماد به نفس شان ارتقا یابد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در بنگلادش در تیمی زنان موفق به کسب طلا شدیم و دو نقره در میکس تیم و انفرادی کسب کردیم و این روند در جهانی و در حضور برترین های جهان موجب صعود زنان به جمع چهار تای برتر جهان شد.
نجاری گفت: تیم ریکرو زنان و مردان هم اکنون از نظر روانی در شرایط خوبی قرار دارند و پس از یک ریکاوری خوب تمرینات تیم از 31 اردیبهشت ماه آغاز می شود و 15 خرداد ماه 6 کماندار رشته ریکرو زنان تهران را به مقصد هلند ترک خواهند کرد.
رقابت های قهرمانی جهان 2019 هلند از 20 تا 26 خرداد ماه برگزار می شود.
وی در مورد لغو سفر تیم ملی کامپوند به هلند نیز گفت: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی و ارزی تیم های کامپوند زنان و مردان به این رقابت ها اعزام نمی شوند اما آماده سازی این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا که آبان ماه برگزار می شود، ادامه دارد.
براساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی (15 می 2019 ) جایگاه کمانداران ایرانی در بخش انفرادی تیمی ارتقا قابل توجهی را نشان می دهد.
جایگاه کمانداران ایران در رنکینگ جهانی به شرح زیر است:
**ریکرو انفرادی بانوان:
-زهرا نعمتی با 110 پله صعود (184 به 74 جهان)
-نیلوفر علیپور با 115 پله صعود (237 به 122)
-شیوا شجاع مهر با 33 پله صعود (166 به 133)
- پارمیدا قاسمی با 9 پله سقوط (136 به 145 )
**ریکرو تیمی زنان:
تیم ریکرو ایران از رده 35 با 17 پله صعود و قرار گرفتن در رده 18 جهان
**میکس ریکرو:
میکس تیم از رده 28 با 2 پله صعود در رده 26 جهان
ورزشی **1828**9129

http://www.banounews.ir/fa/News/158710/امید-زیادی-به-کسب-سهمیه-تیمی-المپیک-در-هلند-داریم
بستن   چاپ