آریا بانو
برپایی همایش "عمری با قرآن" / دیدار با جلال سرافراز در خانه گفتمان شهر
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:40:27
آریا بانو - برگزاری هجدهمین همایش "عمری با قرآن" و دیدار و گفت‌وگو با جلال سرافراز در خانه گفتمان شهر اخباری از حوزه فرهنگ و ادبیات هستند.


به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، یکصدوپنجاه وسومین جلسه از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه "بخارا" به دیدار و گفت‌وگو با جلال سرافراز اختصاص دارد.
این نشست ساعت 9 صبح، پنجشنبه 26 اردیبهشت در خانه گفتمان شهر (وارطان) برگزار می‌شود.
جلال سرافراز متولد 1321 در شهرستان شاهرود است. مقالات و اشعار او از دهه چهل در روزنامه‌ها و نشریات ادبی منتشر می‌شد. به صورت حرفه‌ای از اوایل دهه پنجاه ابتدا در روزنامه اطلاعات و سپس کیهان تا سال 1358 ادامه داشت. او از سال 1362 به همراه خانواده در شهر برلین ساکن شد. در این فاصله 4 مجموعه از اشعار او منتشر شده است. "آئینه در باد" و "صبح از روزنه" از جمله آثار به چاپ رسیده سرافراز به شمار می‌آیند.
خانه گفتمان شهر(وارطان) در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، ضلع جنوبی، پلاک 514 واقع شده است.
برگزاری هجدهمین همایش "عمری با قرآن"
هجدهمین همایش تجلیل از پیش‌کسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان "عمری با قرآن" به مناسبت سالروز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) جمعه 27 اردیبهشت ماه ساعت 18 در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.
در همایش امسال چهره‌های قرآنی‌ هم‌چون حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی پژوهشگر و مفسر قرآن، محمد بادپا مدیر قرآنی، حسن ربیعیان مدرس، قاری و داور قرآنی، محمود پاک‌نیت هنرمند قرآنی و فروغ‌السادات موسوی بلده بانوی فعال قرآنی تکریم می‌شوند.
همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان قرآنی مصطفی و مجتبی کاشفی تقدیر به عمل خواهد آمد. اجرای مراسم به عهده حاج عباس سلیمی قاری پیش‌کسوت است و تلاوت قاری نوجوان مهدی رشت‌بری، تلاوت استاد امین پویا و اجرای هم‌سرایی گروه محمد رسول‌الله(ص) از بخش‌های دیگر این مراسم خواهد بود.
هجدهمین همایش "عمری با قرآن" با حضور چهره‌های قرآنی و مدیران فرهنگی در تالار ایوان شمس واقع در ابتدای بزرگراه کردستان برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/158498/برپایی-همایش-"عمری-با-قرآن"---دیدار-با-جلال-سرافراز-در-خانه-گفتمان-شهر
بستن   چاپ