آریا بانو
جستجوی اگزیستانسیالیسم در آثار آلبی
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:40:24
آریا بانو - کتاب "اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی" نوشته پوریا عبدی به چاپ رسید.


به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، "اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی"، عنوان کتابی ا‌ست که توسط پوریا عبدی تالیف شده.
در این کتاب، پیرامون یک فرایند پژوهشی، آثار نمایشی ادوارد آلبی نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی، از منظر فلسفه و روان‌شناسی اگزیستانسیالیسم مورد بررسی و بازنگری قرارگرفته است.
از این رو، هم برداشتی کوتاه نسبت به اگزیستانسیالیسم، متفکرین و آرای آن‌ها ارائه می‌شود و هم زندگی‌نامه‌ی ادوارد آلبی و تحلیل‌هایی حول محور آثار او، مورد بازخوانی قرار می‌گیرد. سپس به وسیله‌ ادراک حاصل از مطالعه‌ مسایل مطروحه، با نگاهی متفاوت، آثار نمایشی ادوارد آلبی از منظر اگزیستانسیالیم، تحلیل و بررسی می‌شود.
در اکثر تحلیل‌های موجودِ پیرامون آثار ادوارد آلبی نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی، تحلیل‌گران نوشته‌های او را در زمره نمایشنامه‌های ابزورد قلمداد کرده‌اند در حالی که پوریا عبدی در کتاب اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی، نگاه جدیدی نسبت به این آثار دارد و تحلیل متفاوتی از آن‌ها به مخاطب عرضه می‌دارد.
از آنجایی که آلبی در سال 2016 چشم از جهان فروبست، کتب تحلیلی محدودی پیرامون آثار ویاو در ایران به چاپ رسیده و این کتاب می‌تواند در کنار یک یا دو کتاب تحلیلی موجود در بازار کتاب کشور، منبع مفیدی برای پژوهشگران حوزه ادبیات و ادبیات نمایشی باشد.
مخاطبان این اثر گرچه همان‌طور که از نامش برمی‌آید، علاقه‌مندان، دست‌اندرکاران و پژوهشگران حوزه سینما، تئاتر و فلسفه هستند اما کتاب اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی، با توجه به ورودش به مقوله روان‌شناسی یا شخصیت‌شناسی، می‌تواند برای دنبال‌کنندگان این حوزه نیز از جذابیت‌های خاصی برخوردار باشد.
پوریا عبدی پژوهشگر، مدرس، نویسنده، بازیگر و کارگردان است.
کتاب "اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی"، توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/158495/جستجوی-اگزیستانسیالیسم-در-آثار-آلبی
بستن   چاپ