آریا بانو
سفره های افطاری مترو تهران به 15 ایستگاه رسید
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:47:21
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
سفره های افطاری مترو تهران به 15 ایستگاه رسید
k ٥.٣
٤
ایرنا / معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: اجرای سفره های افطاری ساده ایام ماه مبارک رمضان مترو تهران که از ابتدای ماه مبارک در 2 ایستگاه عملیاتی شده بود به 15 ایستگاه رسید.
احسان بیسادی عصر سه شنبه در این باره بیان کرد: طرح افطاری ساده با مشارکت موسسات و بنیادهای خیریه نیکوکاران شریف، مجمع خیرین سلامت، دست های مهربان و حامیان لبخند در ایستگاه های تجریش، ایوان انتظار در میدان حضرت ولی عصر(عج)، دکتر شریعتی، میدان انقلاب اسلامی، شادمان، تئاترشهر، امام خمینی(ره)، میدان آزادی، شهرری، دروازه دولت، صادقیه، بهارستان،‌بیمه، هروی و شهدای هفتم تیر تا 14 خرداد ماه پذیرای مسافران روزه دار است.
وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن این ماه پرخیر و برکت و همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، با همکاری فرهنگسرای مترو در تاریخ 29 اردیبهشت ماه توزیع افطاری با عنوان «ضیافت الحسین» در ایستگاه میدان امام حسین (ع) انجام می شود.
** برپایی مشاوره رایگان در قالب طرح "با هم تا بهشت"
بیسادی در ادامه از اجرای طرح فرهنگی و اجتماعی «با هم تا بهشت» در ماه مبارک خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات روزمره در میان مردم و به لحاظ ریشه یابی و شناسایی مشکلات مسافران و ارایه راهکارهای لازم و منطقی و کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی و همچنین سهولت دسترسی مسافران به مشاوران زبده و کارآزموده، با مشارکت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این طرح اجرا می شود.
وی هدف از این طرح را ترویج سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و آموزه های اسلامی توسط اساتید روانشناسی اعلام کرد و افزود: این طرح به صورت رایگان اجرا می شود.
وی ادامه داد: مسافران می توانند در ایستگاه های امام خمینی (ره)، میدان حضرت ولی عصر(عج)، نوبنیاد، تجریش، دکتر شریعتی، میدان آزادی و دروازه شمیران از 25 اردیبهشت الی 14 خرداد ماه و از ساعت 14 لغایت 18 از خدمات مشاوره بهره مند شوند.
** برگزاری جشنواره نفس
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی و نهادینه سازی اهدای عضو، با همکاری و مشارکت انجمن اهدا عضو ایرانیان جشنواره فرهنگی، هنری «نفس» برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از تاریخ 23 لغایت 30 اردیبهشت ماه به منظور فرهنگ سازی و راهنمایی شهروندان در ایستگاه های تجریش، میدان حضرت ولی عصر(عج)، شادمان و میدان شهدا و از ساعت 9 الی 18 خدمات خود را به مسافران مترو ارایه می دهد.
وی همچنین به سایر اقدامات فرهنگی شرکت مترو اشاره کرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان و ایجاد فضای بصری مناسب با این ماه مبارک با طراحی و نصب بنرهای متنوع، فضاسازی مناسب در سطح ایستگاه های مترو انجام شد.
بیسادی تاکید کرد: در بخشی از این فضاسازی بنرهایی با عنوان «ضیافت مهربان» شامل تصاویر مربوط به برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان در سایر کشورها مسافران با فرهنگ ملل مختلف در این ماه آشنا می شوند و همچنین با طرح بنرهایی با موضوع روزه در شرایط سخت و مشاغل گوناگون و نیز افرادی که به دلایل مختلف قادر به روزه گرفتن نیستند، مسافران را به رعایت حال روزه داران دعوت می کنند.
وی همچنین از پخش دعای روزانه ماه مبارک رمضان و نیز تصاویر گرافیکی و موضوعات قرآنی با عنوان «سی تدبر، سی تلنگر» از طریق نمایشگرهای ایستگاهی در معرض نگاه مسافران شهر زیرزمینی در ایام ماه مبارک خبر داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/158414/سفره-های-افطاری-مترو-تهران-به-15-ایستگاه-رسید
بستن   چاپ