آریا بانو
آیا در بارداری مجاز به استفاده از پودر مو بر هستید؟
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:41:08
آریا بانو -
هر گونه مواد شیمیایی وارد جریان خون مادر شده و از آنجا به بدن جنین منتقل می‌شود‎
در طول دوره بارداری تماس خود را با مواد شیمیایی کمتر کرده و حتی الامکان برای مو زدائی از ژیلت استفاده کنید.که هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد و خطری برای جنین ایجاد نمی کند.اگر امکان استفاده از این روش وجود ندارد ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و سپس از این پودرهای شیمیایی استفاده کنید.
با شروع دوران حاملگی زنان و بروز تغییرات هورمونی در بدن این افراد، رشد موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها افزایش می‌یابد. البته، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که مشکل افزایش رشد مو بعد از گذشت 6 ماه از زمان تولد نوزاد، خود به خود از بین می‌رود. اگر دوست دارید به عنوان یک زن حامله از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود در دوران بارداری استفاده کنید، نکات ایمنی مرتبط با این کرم‌ها را بررسی کنید که عبارتند از:
- در طول دوره بارداری تماس خود را با مواد شیمیایی کمتر کرده و حتی الامکان برای مو زدائی از ژیلت استفاده کنید.که هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد و خطری برای جنین ایجاد نمی کند.اگر امکان استفاده از این روش وجود ندارد ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و سپس از این پودرهای شیمیایی استفاده کنید.
- هنگام استفاده از کرم‌های موبر مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست خود استفاده کرده و به بررسی تحریکات جزئی پوست خود پردازید، زیرا اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است بعد از مصرف کرم‌های موبر دچار بثورات جلدی شده و به درمان پزشکی نیاز پیدا کند.
- از آن‌جایی که اکثر کرم‌های موبر حاوی مواد شیمیایی فعال بوده و با تجزیه کردن موها، آن‌ها را از روی پوست بدن تمیز می‌کنند، ایمنی استفاده از این کرم‌ها برای زنان باردار تایید نشده است. در واقع، در طول دوران بارداری، هر گونه مواد شیمیایی پس از ورود به پوست، وارد جریان خون مادر شده و از آنجا به بدن جنین منتقل می‌شود.

در طول دوره بارداری تماس خود را با مواد شیمیایی کمتر کنید‎
- موم گذاشتن برای رفع موهای زائد و یا بند انداختن در طول بارداری هیچ مشکلی ندارد. البته بهترین روش موزدایی برای این دوران شیو کردن با استفاده از تیغ است ولی اگر تمایل دارید اپیلاسیون هم مشکلی برایتان پیش نمی آورد. بعضی از خانم ها هم هستند که می خواهند با استفاده از لیزر در این دوران موزدایی کنند. ما معمولا استفاده از لیزر را در بارداری توصیه نمی کنیم و بهتر است قبل از باردار شدن این کار را انجام دهند. هرچند که لیزر کردن از نظر تئوری در طول بارداری اشکالی ندارد و خطری برای مادر و جنین ایجاد نمی کند ولی بهتر است قبل از بارداری این کار را انجام دهید.
- اگر پوست زخمی و خراشیده باشد و یا در اثر بی دقتی این مواد با مخاطات بدن ( مثلا" ناحیه تناسلی) تماس پیدا کند میتواند موجب عوارض موضعی در محل زخم و یا مخاط شده و همینطور در صورت بالا بودت مدت تماس و مقدار دارو ، ممکن است عوارضی برای جنین داشته باشد.
- البته عوارض ناشی از مواد شیمیایی کرم‌های موبر در هنگام استنشاق زنان حامله نیز می‌تواند بسیار خطرناک بوده و مشکلات تنفسی خاصی را برای مادر و کودک درون رحم او ایجاد کند. نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که در موارد خیلی نادر، ممکن است زن باردار بر اثر استنشاق انواع کرم‌های موبر، دچار واکنش‌های آلرژیکی شود.
- بنابراین، اگر به عنوان یک مادر باردار می‌خواهید از مواد شیمیایی دور بوده و فرزند درون رحم خود را نیز از عوارض این مواد محافظت کنید، بهتر است با افزایش رشد موهای زائد خود در دوران بارداری کنار بیایید. البته فراموش نکنید که روش‌های دیگر مانند اپیلینگ، اپیلاسیون و تراشیدن مو، گزینه‌های ایمنی برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری هستند که شما می‌توانید امتحان کنید.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

http://www.banounews.ir/fa/News/158307/آیا-در-بارداری-مجاز-به-استفاده-از-پودر-مو-بر-هستید؟
بستن   چاپ