آریا بانو
چند نکته در انتخاب سرویس عروس
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:36:02
آریا بانو -
چند نکته در انتخاب سرویس عروس
k ٢.١
١
دیجی زرگر / در فرهنگ ما رسم است که در قبل جشن عقد, خانواده داماد سرویس طلایی به عروس خانم هدیه میدهند, که بعد از حلقه جزو جداناشدنی مراسم ازدواج, و نمادی از این مراسم و وصلت مبارک میباشد. اما شاید شما هم موقع انتخاب و سرویس عروسی تان دچار دودلی و تردید شده باشید و از مناسب ترین انتخاب برای خودتان مطمئن نیستید. در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که در انتخاب بهتر و راحتتر سرویس عروسی به شما کمک خواهد کرد.
"سرویس" اصطلاحا به مجموعه زیورآلاتی گفته میشود, که با متریال مشترک و طرحهایی شبیه هم, بنا به نوع و کاربرد آن طراحی میشود. در مجموعه های طلا و جواهرات, سرویس مجموعه ای از یک جفت گوشواره, یک گردنبند و دستبند میباشد. معمولا سرویس ها بدون انگشتر هستند, اما گویا بنا به نیاز بازار و درخواست مشتریان, در برخی از سرویس ها انگشتر ست آن نیز طراحی و ساخته شده, و در بازار عرضه میشود.
سنت و فرهنگ:
در فرهنگ ما رسم است که در قبل جشن عقد, خانواده داماد سرویس طلایی به عروس خانم هدیه میدهند, که بعد از حلقه جزو جداناشدنی مراسم ازدواج, و نمادی از این مراسم و وصلت مبارک میباشد. معمولا سرویس عروس طرحی پر تجمل, پرکار و کلاسیک بوده که در جشن عقد و عروسی, عروس خانم آنرا بر تن کرده و زیبایی و درخشش خود را دوچندان میکند. اما در زندگی مدرن و با تغییر در عقاید و سلایق جوانان و حرکت آن به سمت سادگی, گاه این مراسم و این هدیه به نوع دیگری اجرا میگردد. گاه بخاطر صرفه جویی در هزینه ها و گاه بخاطر تغییر سلیقه جوانان امروزی, که تمایلی به استفاده از سرویس عروسی پر تجمل خود نداشته و استفاده آنرا محدود به زمانهای خاصی میدانند, سرویسها خیلی ساده تر و ظریف تر خریداری میشود و گاهی طرحهایی کاملا اسپرت انتخاب میکنند تا دامنه کاربرد آنرا افزایش دهند.
به هر ترتیب بنا بر اینکه هنوز این رسم تا حد زیادی اجرا میشود, نکاتی را درباره خرید سرویس طلا بررسی میکنیم و گریزی هم بر انواع زیورآلات و نوع ست کردن آن با لباس عروس میزنیم.
رنگ سرویس:
در گذشته جواهرات و زیورآلات با طلای زرد موجود بود و طرفداران بسیاری داشت. بعدها طلای سفید به مجموعه زیورآلات پیوست و طرفداران بسیاری بخصوص در بین بانوان عزیز و با رنج سنی پایینتر پیدا کرد. و اما امروز طلا دیگر محدود به دو رنگ زرد و سفید نبوده و بنا به فلزات ترکیبی با طلا, در تنالیته های رنگی مختلف در بازار عرضه میشود, که از شاخص ترین آن میتوان به رز گلد اشاره نمود که رنگی بین طلای زرد و مسی داشته و طرفدارن بسیاری پیدا کرده است.
انتخاب رنگ طلا به سلیقه شما و رنگ پوستتان باز میگردد. معمولا طلا سفید و طلای رزگلد, اسپرت تر بوده و برای گروه سنی پایین مناسب تر میباشد. طلاهای رنگی و همنشینی رنگهای مختلف طلا در کنار هم, باز کالا را اسپرت تر کرده و برای سنین پایینتر گزینه مناسبتری میتواند باشد.
و اما اگر پوست روشن و سفیدی دارید, طلاهای با رنگها مختلف مناسب میباشد, اما برای جذابیت بیشتر پیشنهاد میکنیم از طلاهای رنگی و جواهرات با سنگهای رنگین و مرصع استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به رنگ پوستتان بدهد.
تضاد در زیبایی شناسی:
برای استفاده از طلا و جواهر و اکسسوری ها, بایستی نکته ای را متذکر شویم و آن اینکه گاهی بهتر است همه اکسسوریها و اجزا سرویس طلای و جواهر خود را با هم استفاده نکنید. اصلی در زیبایی شناسی و هنر هست که بنا بر آن برای ایجاد جذابیت و جلب توجه, بایستی تضاد ایجاد کرد. اما این اصل در پوشش و سبکهای مد به این گونه اجرا میشود که کلیه پوشش خود را, اعم از لباس و اکسسوری ها, پرتجمل و پرکار انتخاب نکنید و در حقیقت در پوشش خود تضاد ایجاد کنید. بطور مثال در کنار لباسهای ساده, زیورآلات پر کار بر جلوه و زیبایی آن می افزاید و یا در کنار لباسهای گلدار و چیندار, از زیورآلات ساده تر و مینیمال بهره ببرید. این اصل را میتوان به سرویس طلا و جواهر نیز میتوان بسط داد, بطوریکه لازم نیست در میهمانی و یا مجلس عروسی همه سرویس را با هم تن کنید و بنا به نوع لباس, مدل مو و ... تنها چند تکه از ست خود را بیاویزید و یا به جای خرید یک سرویس کامل, یک جفت گوشواره جواهر آویز و مجلل خریداری کرده و یا گردنبندی درشت و پر زرق و بر بر تن بیاویزید.
مد و اکسسوری:
بنا بر اصل تضاد در زیبایی شناسی, و تضاد در تراکم, و همچنین رویکرد و دیدگاه جدید صنعت مد, زیورآلات پرتجمل و درشت جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و گاه در کنار لباس عروس تنها از یک جفت گوشواره جواهر و پر تلالو و درشت برای آراستن خود بهره میبرند و گاه صرفا حلقه ای از الماس چند قیراطی در دست کرده و در کنار آن دستبند و یا ساعت استفاده نمیکنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/158194/چند-نکته-در-انتخاب-سرویس-عروس
بستن   چاپ