آریا بانو
نکته هایی در نگهداری ساعت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:35:59
آریا بانو -
نکته هایی در نگهداری ساعت
٥٨٤
٠
دیجی زرگر / رعایت نکاتی در نگهداری و استفاده صحیح از ساعت و زیورآلات, تاثیر بسزایی در طول عمر آن داشته و با رعایت نکات زیر میتوانید استفاده بیشتر و بهتری از ساعتهای خود داشته باشید.
ساعت از زیورآلات اصلی خانمها و آقایان است, که بطور روزمره در محل کار و یا میهمانیها استفاده میشود. این زیور کاربردی که معمولا وظیفه تعیین و اطلاع رسانی زمان را به عهده داشته است, در اولویت انتخاب زیورآلات هر فرد بوده, و حتی در مواقعی که هیچ زیوری استفاده نمیکنند, حداقل ساعتی بر دست دارند. در اینجا دیجی زرگر نکاتی را در راستای نگهداری ساعت در اختیار شما قرار خواهد داد تا ساعتهای شما عمر بیشتری داشته باشند و بیشتر و بهتر از آن استفاده کنید.
باید محیط مناسبی را برای نگهداری ساعتتان در نظر بگیرید و هنگامیکه ساعتتان را از دست باز میکنید بتوانید برای مدتی کوتاه یا بلند در موقعیت مناسب از آن نگهداری کنید. اما نکته اینکه این محیط بایستی دور از رطوبت و یا تابش مستقیم آفتاب باشد.
بهترین گزینه برای نگهداری ساعت, جعبه اوریجینال آنست که با طراحی اصولی آن, از نفوذ گرد و غبار و صدمه های احتمالی از ساعتتان محافظت میکند. ساعتتان را به تنهایی در جعبه قرار دهید و در کنار زیورآلات دیگر نگذارید, چراکه مجاورت با آنها اصطکاک ایجاد کرده و ایجاد خش و یا ترک بر شیشه و بند آن ایجاد میکند.
اگر جعبه ساعت ندارید و در صدد هستید جعبه ای برای آن تهیه کنید, مراقب باشید جعبه یا کیف مخصوص آن آهنربا نداشته باشد. ساعت بواسطه سیستم داخلی آن, نسبت به میدان مغناطیسی حساس بوده و مورد آسیب قرار میگیرد, بخصوص برای ساعتهای مکانیکی و باطری دار مخرب تر میباشد. بنابراین تذکر میدهیم که از قرار دادن آن در کنار آهنربا, و یا بلندگو و اسپیکر که دارای آهنربا هستند, بپرهیزید.
قبل از اینکه ساعت را در محل مورد نظر و جعبه آن قرار دهید بهتر است آنرا تمیز کنید, چراکه تعریق بدن و یا استفاده روزمره از لوازم آرایشی و بهداشتی ممکن است بر روی بند ساعتتان و یا مکانیزم داخلی آن تاثیر منفی داشته باشد. اگر مرتبا نمیتوانید آنرا تمیز کنید, بهتر است بازه های زمانی منظمی را به تمیز کردن ساعتهایتان اختصاص دهید.
اگر قصد ندارید از ساعت های مکانیکی و دارای باطری خود برای مدتی استفاده کنید, پیشنهاد میکنیم دسته کوک را بیرون نکشید, و توصیه میکنیم پس از تمیزکردن آن, اجازه دهید ساعت به مکانیزم خود کار کند.
اگر ساعتتان بواسطه مجاورت با آب و یا تعریق بدن مرطوب شده, بایستی درب جعبه ساعت را باز نگهدارید. بستن درب جعبه باعث میشود رطوبت داخل آن باقی بماند, و نه تنها بر روی بند و سطوح خارجی ساعت آسیب میرساند, به سیستم داخلی ساعت نفوذ کرده و به آن صدمه میزند.
برای ساعتهای ضد آب میتوانید با مسواکی بسیار نرم, مقداری کف صابون را به بند ساعت کشیده و آنرا از مواد آسیب رسان پاک نمایید. فقط دقت کنید که کف صابون را بطور کامل از روی ساعت پاک کنید تا هیچ اثری از مواد پاک کننده بر روی آن باقی نماند و سپس با پارچه ای نرم و کاملا خشک رطوبت آنرا گرفته و تا اطمینان کامل از خشک بودن آن درب جعبه ساعت را نبندید.
همچنین میتوانید با مراجعه به مراکز فروش ساعت, از خدمات پاکسازی و تخصصی ساعت بهره ببرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/158192/نکته-هایی-در-نگهداری-ساعت
بستن   چاپ