آریا بانو
درمان غلظت خون با عصاره شجاعت
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 15:45:40
آریا بانو -
درمان غلظت خون با عصاره شجاعت
k ٦.٧
٠
آخرین خبر / برای درمان غلظت خون راهکارهای مختلفی در طب سنتی کشورمان وجود دارد از جمله مصرف روزانه دمنوش آویشن با عناب که این دمنوش خواص متعددی دارد از جمله:
ـ رقیق‌کننده خون و رفع غلظت خون
ـ بالا برنده حرارت غریزی و افزایش قدرت پمپاژ قلب
ـ مفید برای رفع آسم و نفس تنگی
ـ برطرف‌کننده خارش های شدید بدن
ـ درمان‌کننده فارنژیت و عفونت حلق
ـ مفید در درمان سرماخوردگی ویروسی
ـ قطع خونریزی بواسیر و زخم روده بزرگ
ـ دمنوش مفید برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا
آویشنی که ما از آن استفاده می کنیم در علم گیاه شناسی با عنوان «آویشن باغی» شناخته می شود. این گیاه پیشینه ای کهن دارد و از گذشته های بسیار دور در زمینه های دارویی و آشپزی از آن استفاده می شده است.
شاید این روزها آویشن را از فروشگاه ها بخریم اما در گذشته های دور، این گیاه در باغ ها و باغچه های خانه ها به ثمر می نشسته و مصرف می شده است. اما داستان آویشن و قدمت تاریخی اش چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد.
وقتی به مباحث تاریخی گیاهان دارویی می رسیم، در می یابیم که نام آویشن با شجاعت عجیب شده است. می دانید چرا؟ چون زنان قرون وسطایی زمانی که همسران شوالیه خود را برای نبرد در میدان های جنگ بدرقه می کرده اند یک دمنوش آویشن به عنوان عصاره ای از قدرت و انرژی به ایشان می داده اند تا با نوشیدن آن برای جنگ بنیه لازم را داشته باشد.
البته آویشن از همان زمان ها به عنوان گیاهی با خاصیت قوی دارویی هم مورد استفاده بوده است. حالا اگر بخواهیم به طور خاص تر درباره چای آویشن بگوییم، باید بدانید که این نوشیدنی به عنوان منبع غنی روغن های فرار، مواد معدنی، فنل های مفید و فلانوئیدها یک انتخاب مناسب در قالب یکی از سالم ترین نوشیدنی های چای یا دمنوش هاست. با همه این تفاسیر درباره آویشن بیشتر بدانید تا بیشتر از بابت این انتخاب مطمئن شوید.
قابلیت های آنتی اکسیدانی آویشن
یک فنجان چای آویشن خیلی بیشتر از طعم جالب توجهش قابلیت دارد. یکی از روغن های فرّار موجود در آویشن، نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است. براساس اطلاعات موجود در کتاب «سالم ترین غذاهای جهان» آویشن می تواند میزان امگا 3 یا چربی های سالم را در مغز بالا ببرد. نتایج یک مطالعه بالینی انجام شده توسط ک.ای.یودیم و همکارانش که در تاریخ 19 آوریل 1999 با موضوع «تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیکی» منتشر شد، نشان داد که روغن موجود در آویشن، از مغز موش در برابر تغییرات سلولی ناشی از بالارفتن سن مراقبت می کند. همچنین مطالعات درباره قابلیت های آویشن در مسیر مبارزه با بیماری آلزایمر ادامه دارد.
دمنوش آویشن؛ عصاره شجاعت
آرامبخش سرفه های آزاردهنده
اگر یک سرماخوردگی به همراه سرفه های شدید را تجربه کردید حتما یک فنجان عصاره آویشن بنوشید تا اثر عجیب آن را دریابید. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اعلام کرده آویشن می تواند برونشیت را درمان کند و سرفه را از بین ببرد. همچنین آویشن در کمیسیون E آلمان (یک سازمان نظارتی دولتی که در سال 1987 تاسیس و از دانشمندان، سم شناسان، پزشکان و داروسازان تشکیل شده است) به عنوان گیاه دارویی ایمن و اثربخش مورد تایید قرار گرفته است.
دمنوش آویشن و پونه
1. یکی از گیاهانی که ترکیب آن با آویشن دمنوش خوشمزه ای خواهدساخت پونه است. البته شما باید در این ترکیب، مقدار آویشن را دو برابر پونه در نظر بگیرید.
2. دو قاشق چایخوری آویشن و یک قاشق چایخوری پونه را داخل قوری بریزید و آن را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید.
3. 20 الی 30 دقیقه، زمان مناسبی برای دم کشیدن ترکیب آویشن و پونه است.
4. لیمو عمانی هم به عنوان طعم دهنده- البته بنا بر سلیقه افراد- می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
5. بعد از ریختن دمنوش داخل فنجان و کمی سردشدن آن، می توانید به اندازه یک قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید. البته می توانید از نبات هم برای شیرین کردن این دمنوش بهره ببرید.
چطور دمنوش یا چای آویشن تهیه کنید؟
• طرز تهیه دمنوش آویشن بسیار ساده و راحت است؛ فقط کافی است شما به اندازه 2 قاشق چایخوری آویشن خشک را داخل قوری ریخته و آن را روی حرارت غیرمستقیم قرار بدهید تا دم بکشد.
• برای خوشمزه تر کردن دمنوش آویشن می توانید حین دم کشیدن آن، کمی لیموعمانی یا حتی لیموترش به دمنوش تان اضافه کنید.
• حین سرو دمنوش، بعد از اینکه آن را داخل فنجان ریختید و از حرارت آن کم شد و رو به سردی رفت، به میزان دلخواه عسل اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.
مینرال های ضروری را در آویشن پیدا کنید
زمانی که شما به مواد خوراکی غنی از آهن فکر می کنید، شاید آویشن اولین گزینه ای نباشد که به ذهنتان خطور کند اما این را بدانید که 2 قاشق چایخوری آویشن خشک که معمولا برای یک فنجان چای یا دمنوش آویشن استفاده می شود 3.56 میلی گرم یا 8.19 درصد از آهن مورد نیاز روزانه بدن تان را تامین می کند.
آویشن همچنین یکی از منابع غنی ویتامین K است و شما می توانید از 2 قاشق چایخوری آویشن 48.1 میکروگرم از این ویتامین را به بدن برسانید. البته باید این نکته را هم یادآور شد که آویشن منبع قابل توجه منگنز و کلسیم نیز هست و شما با مصرف 2 قاشق چایخوری آویشن خشک می توانید به ترتیب 12 درصد و 4.5 درصد از منگنز و کلسیم مورد نیاز روزانه بدن خود را تامین کنید.
تسکین دهنده سوءهاضمه
چای آویشن اصولا به عنوان گیاهی شفابخش برای هضم صحیح غذا و از بین بردن نفخ و گاز معده توصیه می شود. براساس «آروماتراپی برای حرفه ای ها» گیاه شناسان بر این عقیده اند که علاوه بر اینکه روغن های فرّار آویشن خاصیت ضدنفخ دارند، فنول های موجود در این گیاه هم با توانایی ضداسپاسمی، گرفتگی عضلات روده را از بین می برد.
• از آنجا که پونه خاصیت آنتی بیوتیکی قوی دارد، وقتی همراه آویشن سرو شود قابلیت دارویی این گیاه را- به خصوص حین سرماخوردگی یا برای رفع سرفه- افزایش می دهد؛ ضمن اینکه از کنار قابلیت آرامبخشی این دمنوش ها هم نباید بی تفاوت عبور کرد.
*برگرفته از تسنیم و ماهنامه آویشن

http://www.banounews.ir/fa/News/156874/درمان-غلظت-خون-با-عصاره-شجاعت
بستن   چاپ