آریا بانو
11 ساله‌ام و پول در جیبم نمی‌ماند!
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 12:51:41
آریا بانو -
11 ساله‌ام و پول در جیبم نمی‌ماند!
٤٧
٠
خراسان / پسری 11 ساله‌ام و وضع مالی پدرم متوسط است. کلاس پنجم هستم و هرچه پول به دستم می‌رسد، خرج می کنم. نمی‌دانم چرا پول در جیبم نمی‌ماند! چگونه پس‌انداز کنم؟ درس‌هایم نیز ضعیف است.
ولخرجی چه درکودکی و چه در بزرگ سالی می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله: الف) تاثیرگروه دوستان، ب) نداشتن اهدافی که با پس‌انداز کردن محقق می‌شود، ج) به دست آوردن پول بادآورده و بدون زحمت که در این صورت فرد قدردان آن نیست و د) خودخواهی فرد باشد که با دیگران مشورت نمی‌کند. چند پیشنهاد برای شما داریم.
اهدافی را برای خود در نظر بگیرید
اهدافی را که با پس انداز کردن می‌توانید در آینده به آن‌ها برسید، برای خودتان تعیین کنید. یک هدف می‌تواند تامین نیازهای واقعی و ضروری تحصیلی و شخصی باشد که به روحیه استقلال طلبی شما کمک می‌کند و کمتر منتظر کمک والدین می‌شوید. اگر فکر می‌کنید ولخرجی شما تحت تاثیر و تشویق دوستان یا همکلاسی خاصی است، حتما در گروه دوستان خود تجدیدنظر کنید.
رابطه ضعف درسی و ولخرجی‌تان
موضوع دومی که خیلی کلی و مبهم مطرح کرده‌اید، ضعف درسی‌تان است که مهم‌تر از ولخرجی است و باید جدی‌تر به این موضوع بپردازید. ضعف درسی و ناکامی تحصیلی می‌تواند عاملی باشد که فرد به رفتارهای نامطلوب مانند ولخرجی کشیده شود. بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر این که از مشاور تحصیلی کمک می‌گیرید: الف) با دوستان خلاق که درس اولویت اول آنان است، بیشتر تعامل داشته باشید. ب) هنر گوش دادن فعال در کلاس را تمرین و سعی کنید حضور شما در کلاس کیفی باشد و با قصد یادگیری در کلاس‌ها حضور یابید و ج) فراموش نکنید که بدون یک برنامه درسی مناسب و متعادل، نمی‌توانیم به موفقیت تحصیلی برسیم.
نویسنده : عبدالحسین ترابیان | کارشناس ارشد روان‌شناسی

http://www.banounews.ir/fa/News/156796/11-ساله‌ام-و-پول-در-جیبم-نمی‌ماند!
بستن   چاپ