آریا بانو
مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 12:49:50
آریا بانو - یوسف مرادیان گفت: امیدوارم روزی برسد که همه افراد در جایگاه خود در سینما و تلویزیون حضور یابند و شاهد افراد ناشناس در آثار نمایشی نباشیم.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : یوسف مرادیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با سریال "از یادها رفته" مهمان خانه‌هاست. او که مدتی کم کار و گزیده کار بوده است با ایفای یک شخصیت متفاوت در این سریال حضور یافته است.
مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و حضور در آن گفت: در این سریال نقش یک شخصیت انگلیسی به نام مستر کیتون را بازی می‌کنم که با شخصیت‌های اصلی قصه رابطه کاری دارد. حضورش خیلی طولانی نخواهد بود چرا که تعریف در فیلمنامه اینگونه بوده است. البته تغییراتی هم نسبت به فیلمنامه اولیه داشت، اما این که در خروجی چه تفاوتی ایجاد شده اطلاعی ندارم.
وی ادامه داد: در آن برهه از تاریخ این افراد در ایران تاثیرگذار بوده و دخالت می‌کردند و یکی از شخصیت‌هایی که در صورت ادامه سریال در فصل بعد خیلی بیشتر او را می‌توانیم ببینیم مستر کیتون است. تمام شخصیت‌ها در دل جامعه آن زمان تعریف خود را دارند و این فرد نیز یک دورگه انگلیسی - ایرانی است که تفکراتش به آن سمت نزدیک‌تر است و تمام کاراکترهای قصه در نهایت به او برخورد می‌کنند. مستر کیتون فرد قدرتمندی است که می‌تواند بسیاری از کارها را خارج از ایران انجام دهد و برای خودم ایفای این نقش و این شخصیت جالب بود. شخصیتی است که تعریف مشخصی دارد و به شکلی همه با او مواجه خواهند شد و بسیار در روند کاری افراد تاثیرگذار است.
بازیگر "متروپل" درباره چرایی انتخاب این نقش اظهار کرد: بهرام بهرامیان به عنوان یک کارگردان خوش ذوق و کاربلد می‌شناسم و برای هر بازیگری المانی قوی‌تر از کارگردان وجود ندارد، ضمن اینکه من سابقه همکاری با کارگردان‌هایی چون کیمیایی، قریب، خاچیکیان و بسیاری از بزرگان سینما را دارم، بنابراین وقتی قرار است با یک کارگردان صاحب سبک کار کنم خیلی سخت نمی‌گیرم و معتقدم آن اتفاق می‌تواند بیفتد. در این سریال نیز شاید می‌توانستم نقش‌های مهم‌تری بازی کنم ولی دیرهنگام به گروه پیوستم و در نهایت نیز این نقش را پذیرفتم. امیدوارم با توجه به گروه بازیگرانی که چیده شده شاهد کار موفقی باشیم.
مرادیان در ادامه به حضور نابازیگران و افراد غیرحرفه‌ای در پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در تمام رشته‌ها از افراد کاربلد استفاده نمی‌کنیم. امیدوارم در زمینه سینما و تصویر شاهد اتفاقات خوب باشیم تا بسیاری از مسائل کنار بروند. مسائلی که شرایطی را بوجود آورده‌اند که تهیه کنندگان به سراغ افراد دیگری بروند که شاید بازیگر نباشند و این حرفه‌ای هم نیستند و حضورشان در یک اثر صرفا صدمه می‌زند. جدای از بچه‌های تئاتر حضور افراد دیگر را در این عرصه نمی‌پسندم و قائل به بازیگری هستم. همواره خودم را موظف می‌دانم که در حوزه بازیگری حضور داشته باشم و در این اقیانوس بی کران در ساحلش شنا ‌کنم. امیدوارم سیاست‌ها و نگرش‌ها به شکلی باشد که شاهد آثاری از دست "هزار دستان" و ... باشیم. تمام شخصیت‌های جلوی دوربین بازیگر بودند و اتفاقات خوبی را رقم می‌زدند. در دهه 70 به همین خاطر شاهد آثاری بودیم که در تلویزیون و در یاد و خاطره همه ماندگار شدند و امروز شاهد مجازی دست به دست شدن بخش‌هایی از این آثار نوستالژیک هستیم.
بازیگر" چریکه هورا" در خاتمه درباره فعالیت‌های اخیرش نیز عنوان کرد: فیلم سینمایی "خرها آدم نمی‌شوند" کار اکبر منصور فلاح را آماده اکران دارم. آخرین کار سینمایی من که روی پرده رفت فیلم سینمایی "ماهورا" بود که نقش خلبان را بازی می‌کردم ولی متاسفانه بسیاری از سکانس‌های بازی من حذف شد و از این اتفاق بسیار ناراحت هستم چرا که پنج ماه وقت صرف آن کردم و تمام قد در اختیار پروژه بودم، اما در خروجی اتفاقات ترسناکی افتاد. دنیای واقعی نمایش این نیست افراد باید برای کاری که می‌سازند ارزش قائل باشند و پای آن بایستند. معتقدم این سکانس‌ها نباید حذف می‌شد چرا که به کار بسیار صدمه زده است. باید سازندگان از کار خود حمایت کنند و امضایشان را پای تصویر بگذارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/156789/مستر-کیتون-شخصیتی-است-که-تعریف-مشخص-دارد---روایت-یوسف-مرادیان-از-بازی-در-سریال-"از-یادها-رفته"
بستن   چاپ