آریا بانو
مهارت زندگی/ ایده‌های سرمایه گذاری هوشمندانه
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 - 4:15:15 PM
آریا بانو -

برترین ها / وقتی به دنبال یک بستر و ایده برای سرمایه گذاری می‌گردید، احتمالاً لغت و عبارت بازدهی در سرمایه گذاری به وفور به گوشتان خورده است. اصلا، هدف سرمایه گذاری این است که بازدهی بیشتری از میزان هزینه‌ی سرمایه گذاری شده به دست بیاید.
مردم دوست ندارند که پولشان را به خطر بیندازند. آن‌ها معمولاً معامله‌های امن را بیشتر می‌پسندند. اما چه راهی برای اطمینان از امنیت یک ایده سرمایه گذاری وجود دارد؟ هیچ راهی! یکی از اموری که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، یادداشت برداری است. این کار می‌تواند میزان خطر یک ایده سرمایه گذاری و توان شما برای برآمدن از پس این خطر را بسنجد. در ادامه به چند استاندارد لازم، که هر سرمایه گذاری برای افزایش بازدهی به آن‌ها نیاز دارد، می‌پردازیم.
1. صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس
ریسک و خطر معامله می‌تواند به وسیله‌ی کاهش احتمالات منفی در سهام به طور کلی از بین برود. سرمایه گذاری قابل معامله در بورس می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد. این کار به کاهش ریسک در هنگام افزایش مقدار سهام کمک می‌کند. در مقایسه با معامله‌ی سهام در بورس، می‌توان گفت که این نوع از سرمایه گذاری به علت ثبات در میزان بازدهی، می‌تواند انتخاب مناسب تری باشد.
همچنین در مواقعی که پهنه‌ی ریسک سرمایه گذاری بالاست، می‌توان اطلاعات موثقی از آینده و میزان افزایش سهام را در اختیار گرفت. همچنین، در باب مزایای این نوع از سرمایه گذاری، می‌توان گفت که از نظر انعطاف پذیری، کاملا شبیه به معامله‌ی سهام است.
2. سپرده‌های سنددار
سند‌های سپرده می‌توانند در لیست شاخص‌های موردنظر برای یک ایده سرمایه گذاری امن قرار بگیرند. شما می‌توانید با افزایش و یا کاهش میزان سپرده‌ی خود، میزان سودتان را نیز کنترل کنید. همچنین می‌توانید سرمایه‌ی خود را در بستر‌های متفاوتی پخش کنید و تمرکز خود را تنها بر روی یک سپرده‌ی خاص معطوف نکنید.
اگر میزان سود شما طی سه یا پنج سال افزایش یافت، با در نظر داشتن قدرت تغییر میزان سرمایه، می‌توانید از این انعطاف پذیری بهره‌ی بسیار زیادی ببرید و با ادامه دادن همین الگو، به افزایش بازدهی خود اقدام کنید. شاید این ایده سرمایه گذاری ریسک ضرر و زیان را در پی داشته باشد، اما لااقل از نگرانی برای رکود خبری نیست!
3. طلا
طلا جایگاهی ابدی به عنوان یک سرمایه گذاری امن در بین تجار دارد. همچنین، بازدهی بالایی را همراه با خودش می‌آورد. اگر چه که ممکن است قیمت طلا اخیراً با شتاب بسیار زیادی سر به فلک کشیده باشد و افسار آن از دست دولت و یا سرمایه داران خارج شده باشد، اما همچنان می‌توان با اطمینان از میزان بازدهی مثبت، بر بستر سرمایه گذاری در طلا قدم گذاشت.
در بسیاری از فرهنگ ها، طلا با عبارت ارزش ثابت، هم معنی است. این ثبات، می‌تواند شما را از شر هرگونه انحرافی در قیمت و بازار در امان بدارد. طلا به عنوان یک ابزار به شدت کارآمد برای از بین بردن اتفاقات غیر مترقبه به شمار می‌رود.
4. ابزار آنتیک
ابزار آنتیک می‌توانند راه‌های بسیار خوبی برای کسب درآمد باشند. ابزار و محصولاتی همچون سکه ها، نقاشی‌ها و هر نوع از وسایل عتیقه‌ای که شخصی حاضر باشد، برایش پولی بپردازد. ارزش این گونه محصولات با گذر زمان بیشتر می‌شود. این محصولات می‌توانند در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها در معرض عموم قرار بگیرند و یا به مزایده گذاشته شوند. در هر حال، منابع بسیار خوبی برای کسب درآمد هستند.
5. اوراق بهادار
اوراق بهادار یکی از بهترین و متعارف‌ترین راه‌های سرمایه گذاری هستند. ابزار و بستری مناسب برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری ثابت و امن هستند. بلوغ این نوع سرمایه گذاری‌ها به کمتر از سه سال می‌رسد؛ یعنی به عبارتی، شما می‌توانید میزان بازدهی خود را تا قبل از سه سال در اختیار داشته باشید. البته شایان ذکر است که این گونه سرمایه گذاری‌ها باید با تحقیقات کاملی همراه باشند.
آنالیز و بررسی دقیق ضرر‌های احتمالی به عنوان امری حیاتی و مهم در هر ایده سرمایه گذاری شناخته می‌شود. چنین تحقیق جزئی و با دقتی می‌تواند به کاهش میزان ضرر و زیان کمک کند. همچنین معانی مختلفی برای سرمایه گذاری در یک عرصه وجود دارد. شما باید تمام اطلاعات در دسترس را به دقت سازماندهی کنید و به یک نتیجه‌ی منطقی برسید. اینچنین است که میزان ضرر و زیان، همیشه در پایین‌ترین حد خود باقی می‌ماند.
6. بودجه‌ی شاخص
یکی از کار‌های هوشمندانه در زمینه‌ی تجارت، ایده سرمایه گذاری‌های شاخص است. سرمایه گذاری در شاخصه‌های بزرگ نه تنها میزان بازدهی را بالا می‌برد، بلکه درصد امنیت بیشتری را نسبت به بستر‌های فردی ایجاد می‌کند. پس این انتخاب می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی از امنیت و بازدهی باشد. همچنین پیش بینی اتفاقات و فراز و نشیب‌ها در این اوضاع راحت‌تر است و سبب کاهش احتمال خطرات غیر مترقبه می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/154491/مهارت-زندگی--ایده‌های-سرمایه-گذاری-هوشمندانه
بستن   چاپ