آریا بانو
ملی پوش وزنه برداری زنان: در نوجوانان آسیا مدال می گیرم
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 13:09:26
آریا بانو - تهران - عضو تیم ملی وزنه برداری زنان گفت: برای مدال آوری در مسابقات برگسالان آسیا باید بیشتر تلاش کنم اما در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا می توانم به مدال برسم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «الناز باجلانی» تنها وزنه بردار نوجوان تیم ملی است که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در اردیبهشت ماه شرکت کرد.
وی در گروه B دسته 64 کیلوگرم به روی تخته رفت تا با حریفان قدرتمند آسیایی وزنه بزند.
این وزنه بردار با 75 کیلوگرم در یک ضرب، 88 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 163 کیلوگرم در رده پانزدهم آسیا جای گرفت.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حس تلاش و روی تخته رفتن در این مسابقات را بسیار فوق العاده دانست و افزود: رقابت بسیار جذاب و تماشایی بود زیرا حریفانم در دسته 64 کیلوگرم رکورد داران جهان بودند. چین یکی از برترین های این گروه محسوب می شد.
عضو تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و از اینکه برای نخستین بار توانستم در این رقابت ها حضور یابم، خوشالحم. گرچه توانستم رده پانزدهم آسیا را کسب کنم اما این مقام آغاز راه موفقیت در مسابقات بعدی است.
وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا، به عنوان وزنه بردار نوجوان شرکت کردم که می توانم امسال در مسابقات نوجوانان آسیا نیز سکو کسب کنم.
باجلانی بدست آوردن سکوی قهرمانی در رده سنی بزرگسالان در آسیا را دشوار دانست و گفت: برای مدال آوری در این رده سنی باید بیشتر تلاش کنم. چنین تجربه خوبی کمکم می کند تا در مسابقات بعدی بهتر بر روی تخته ظاهر شوم.
مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای سوم تا دهم اردیبهشت به میزبانی نینگبو چین برگزار شد.
زنان وزنه بردار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا موفق شدند در میان 19 تیم حاضر به جایگاه نهم برسند. این رقابت ها نخستین تجربه تیم ملی وزنه بر داری زنان کشورمان محسوب می شود.
پیش از این باجلانی در دسته 63 کیلوگرم در مسابقات نوجوانان آسیا در اردیبهشت ماه 97 در اورگنج ازبکستان حضور یافت.
این وزنه بردار با مجموع 143 کیلوگرم در مکان پنجم این رقابت ها در آسیا قرار گرفت.
ورزشی**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/154229/ملی-پوش-وزنه-برداری-زنان--در-نوجوانان-آسیا-مدال-می-گیرم
بستن   چاپ