آریا بانو
مربی تیم وزنه برداری زنان: برای کسب مدال به زمان نیاز داریم
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 10:59:06
آریا بانو - تهران- مربی تیم ملی وزنه برداری زنان با اشاره به اینکه برای کسب مدال در سطح آسیا احتیاج به زمان بیشتری داریم گفت: کم تجربه بودن و سطح بالای مسابقات برای ملی پوشان استرس ایجاد کرد که این موضوع در نخستین تجربه بین المللی کاملا طبیعی بود.

«مریم امرالله» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه و حس خوبی را به ملی پوشان و تمامی اعضای کادر فنی منتقل کرد. برترین های وزنه برداری جهان و آسیا از جمله وزنه برداران چین، کره شمالی، کره جنوبی و چین تایپه در این مسابقات حضور داشتند که همین امر انگیزه بسیاری برای ملی پوشان به وجود آورد.
وی داشتن حجاب در مسابقات بین المللی را یکی از ابزارهای قدرت و اعتماد بنفس برای اعضای تیم در میان دیگر ورزشکاران دانست و گفت: تعداد زیادی از کشورها از حضور تیم ملی وزنه برداری زنان ایران تعجب کردند و خوشحال بودند که ملی پوشان ایرانی سرانجام پای در میدان آسیایی گذاشتند. پیش بینی بسیاری از کارشناسان وزنه برداری کشورهای مختلف، این بود که تیم ملی زنان ایران سال آینده خیلی قوی و پر قدرت ظاهر می شود.
امرالله در خصوص عملکرد ملی پوشان در رقابت های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: همه ملی پوشان تلاش خود را برای ثبت بهترین رکورد انجام دادند و تقریبا در یک سطح ظاهر شدند.
مربی تیم ملی وزنه برداری زنان در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان بر این باورند که ملی پوشان بدون رکوردگیری انتخاب شدند، افزود: همه اعضای تیم ملی از مسابقات قهرمانی کشوری مشهد انتخاب شدند. در واقع تمامی مقام داران این رقابت ها را به اردو دعوت کردیم و از بین آنها این وزنه برداران انتخاب شدند.
وی ادامه داد: برای بدست آوردن مدال در قهرمانی آسیا احتیاج به زمان بیشتری داریم. کم تجربه بودن و سطح بالای مسابقات برای ملی پوشان استرس ایجاد کرد و این امر برای اعضای تیم که نخستین بار در این مسابقات مهم شرکت کردند، کاملا طبیعی بود.
امرالله گفت: مقام نهم در بین ١٩ تیم در نخستین سال حضور ملی پوشان، قدرت و انگیزه بیشتری به وزنه برداران داد. برخی مسوولان کنفدراسیون آسیا و اعضای کادر اجرایی مسابقات بارها عنوان کردند که زنان ایرانی تکنیک خوبی داشتند و در سال های بعد قطعا می درخشند. وزنه برداران ایرانی بهتر از تصور آنها وزنه زدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تصمیم فدراسیون برای حضور ملی پوشان در مسابقات گزینشی المپیک اشاره کرد و گفت: فدراسیون باید برنامه آینده تیم ملی را مشخص کند و براساس آن وزنه برداران را برای رقابت های بین المللی آماده کنیم.
مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای سوم تا دهم اردیبهشت به میزبانی نینگبو چین برگزار شد.
زنان وزنه بردار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا موفق شدند در میان 19 تیم حاضر به جایگاه نهم برسند. این رقابت ها نخستین تجربه تیم ملی وزنه بر داری زنان کشورمان محسوب می شود.
ورزشی**9128**1067**

http://www.banounews.ir/fa/News/153837/مربی-تیم-وزنه-برداری-زنان--برای-کسب-مدال-به-زمان-نیاز-داریم
بستن   چاپ