آریا بانو
ابتکار: طرحهای حوزه زنان در مناطق درگیر سیل اجرا می شوند
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 09:33:22
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - اهواز – معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح‌های حوزه زنان برای مناطق سیل زده با عبور از وضعیت بحرانی قابلیت اجرا دارند.

معصومه ابتکار روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روستای عطیش در شهرستان کارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمدتا کارها و طرح هایی که باید در مناطق سیل زده از سوی حوزه زنان اجرایی شود مربوط به زمانی است که از شرایط بحران عبور کرده باشیم.
وی افزود: برخی اقدامات با همکاری دستگاه هایی مثل سازمان بهزیستی، وزرات کار و وزارت کشور در حال انجام است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: برای مسایلی مثل ارتقای تاب آوری اجتماعی طرح‌هایی مانند گفت و گوی ملی خانواده به منظور تحکیم خانواده داریم که در مناطق سیل زده با قوت بیشتر آنها را اجرا خواهیم کرد.
وی بیان کرد: همچنین در طرح‌های کارآفرینی به بنگاه کارآفرینی و کسب و کار زنانی که در مناطق سیل زده بوده اند توجه ویژه ای خواهد شد تا بتوانیم بخشی از خسارات را با همکاری دستگاه های ذیربط و البته حمایت های مردمی جبران و بازسازی کنیم.
ابتکار افزود: البته کمک ها و امدادهای کوتاه مدت در این حوزه نیز در نظر گرفته شده است که دستگاه هایی مانند هلال احمر به خوبی در حال انجام آنها هستند.
وی گفت: روستای عطیش یکی از روستاهایی است که در محاصره سیلاب قرار گرفته است که البته اقدامات بسیار زیادی نیز از قبیل امداد رسانی و رفع نیازهای اولیه ساکنان روستا در آن صورت گرفته است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: امیدواریم جاده روستا هر چه سریعتر احداث و امکان تردد در آن صورت گیرد و مدرسه روستا نیز که از ابتدای سیلاب تعطیل شده است بازگشایی شود.
وی با بیان این که روستا نیاز به جاده ای برای تردد ساکنان دارد افزود: خوشبختانه یکی از اتفاقات خوب پس از وقوع سیلاب رونق ماهیگیری در این منطقه است و اهالی مشغول ماهیگیری هستند.
ابتکار روز دوشنبه به منظور حضور در برنامه کارگروه زنان با حضور سمن ها و بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کارون و کمپ های این شهرستان به خوزستان سفر کرد.
وی شامگاه دوشنبه خوزستان را به مقصد تهران ترک کرد.
7164/6064

http://www.banounews.ir/fa/News/153800/ابتکار--طرحهای-حوزه-زنان-در-مناطق-درگیر-سیل-اجرا-می-شوند
بستن   چاپ