آریا بانو
ما انسان‌ها چه بلایی بر سر جنگل‌های دنیا آورده ایم؟
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 14:13:13
آریا بانو -
ما انسان‌ها چه بلایی بر سر جنگل‌های دنیا آورده ایم؟ 13
١٦
٠
برترین ها / قطع غیرقانونی درختان و استخراج معادن در جنگل آمازون باعث از بین رفتن شدید جنگل شده است. ناپدید شدن درختان، حیوانات در معرض انقراض را راهی مناطق مسکونی می‌کند. آتش سوزی‌های عمدی در جنگل برای استفاده از زمین باعث آلودگی شدید هوا می‌شود. هر سال، 7.5 میلیون هکتار جنگل از بین می‌رود. قطع درختان، آلودگی، تغییرات آب و هوا و بی توجهی انسان‌ها در حال نابود کردن جنگل‌های جهان است. در این جا تصاویری می‌بینید که نشان می‌دهد چه بلایی بر سر جنگل‌ها آورده ایم!
-برکه‌هایی در جنگل آمازون وجود دارد که حاوی آب‌های آلوده بازمانده از استخراج هیدرولیک معادن هستند.
در استخراج هیدرولیک از آب با فشار زیاد برای جدا کردن سنگ‌ها و رسوبات استفاده می‌شود.
-استخراج غیرقانونی طلا در پرو یکی از عوامل آشکار از بین رفتن جنگل‌ها هستند
فعالیت‌های معدنی غیرمجاز علاوه بر از بین بردن بخش‌هایی از جنگل آمازون، باعث قاچاق جنسی و کودکان کار در این منطقه شده است. دولت پرو در ماه فوریه وضعیت را اورژانسی اعلام کرد و از نیروهای نظامی برای از بین بردن ماشین آلات معدنی غیرمجاز کمک گرفت.
-قطع غیرقانونی درختان در برزیل باعث سرعت گرفتن جنگل زدایی شده است
قطع کردن غیرقانونی درخت در جنگل آمازون برزیل باعث افزایش 14 درصدی از بین رفتن زمین‌های جنگلی در سال گذشته شد.
-بزرگراه میان قاره‌ای که پرو و برزیل را از طرق جنگل آمازون به هم وصل می‌کند برای رشد اقتصادی ساخته شد، اما نتیجه آن ویرانی جنگل‌ها بود
بسیاری از ساکنان شهر ایبریا در پرو که در امتداد بزرگراه میان قاره‌ای قرار گرفته، برای امرارمعاش به برداشت شیره گیاهی از جنگل وابسته هستند. سطح جنگل زدایی در این منطقه از سال 2012 تا 2015 به طور ثابت بالا رفته است.
-کشاورزان به صورت غیرقانونی بخش‌هایی از جنگل را از بین می‌برند تا محصولات بیشتری پرورش دهند و دام‌های خود را بچرانند.
برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت قرمز جهان و دومین صادرکننده سویا بعد از ایالات متحده است. کشاورزان جنگل را از بین می‌برند تا پاسخگوی تقاضای جهانی باشند.
-رئیس جمهور برزیل، ژائیر بولسونارو، برنامه‌اش را قطع بیشتر درختان در آمازون عنوان کرد که نگرانی دانشمندان و مردم زیادی را برانگیخت
ژائیر بولسونارو قصد دارد بخش بیشتری از جنگل آمازون را از بین ببرد و معتقد است مناطق حفاظت شده محیط زیستی بیش از حد و مانع توسعه و پیشرفت این کشور هستند. جوامع محلی خواستار ایجاد «مسیر مقدس زندگی و فرهنگ» در جنگل آمازون هستند که از کوه‌های آند تا اقیانوس اطلس کشیده شود.
-فقط جنگل آمازون نیست که جنگل زدایی را تجربه می‌کند. سودان 8.4 درصد از جنگل هایش را در سال‌های 1990 تا 2010 از دست داده است.
تجارت هیزم و زغال سودان باعث جنگل زدایی در این کشور شده است.
-هرچه جنگل‌های بیشتری در هند ناپدید می‌شود، حیوانات بیشتر راهی مناطق مسکونی می‌شوند
در سال 2017، جنگلبانان هندی یک پلنگ را از منطقه مسکونی در گواهاتی دور کردند.
-بورنئو، مالزی نیمی از پوشش جنگلی خود را با سرعت 1.3 میلیون هکتار در سال از دست داده است
جنگل زدایی ناشی از قطع درختان، آتش سوزی و کشاورزی، حیوانات بومی مثل اورانگوتان ها، پلنگ‌ها و فیل‌ها و قبایل محلی را از سرزمین اجدادی خود را رانده است.
-جنگل اندونزی یک چهارم جنگل آمازون است، اما بیشتر آن در سال 2012 از بین رفته است
اندونزی 840000 هکتار از جنگل‌های خود را در سال 2012 است داده است. تولید روغن پالم و کاغذ، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را افزایش داده و جمعیت ببر‌ها را در معرض خطر قرار داده است.
-جنگل زدایی عواقب محیط زیستی جدی دارد
قطع درختان و سواندن جنگل‌ها روش‌های موثری برای تمیز کردن جنگل‌ها و کشت محصولات جدید است، اما هوا را به شدت آلوده می‌کند. کیفیت هوا در کوئینزتاون، سنگاپور در سال 2016 به همین دلیل به سطح خطرناکی رسید.
-بی توجهی انسان‌ها هم عامل دیگری در آسیب زدن به جنگل هاست، مثل رها کردن زباله در جنگل و رودخانه
تقریبا نیمی از 3.2 میلیون تن زباله پلاستیکی سالانه اندونزی راهی اقیانوس‌ها می‌شود.
طی تعطیلی دولت در سال 2019، پارک ملی درخت جاشوآ در کالیفرنیا آسیبی دید که قرن‌ها طول می‌کشد تا دوباره بهبود یابد
پارک‌های ملی آمریکا در پی تعطیلی دولت در سال 2019 گرفتار مشکلات خرابکاری و بهداشتی زیادی شدند. پارک ملی درخت جاشوآ به شدت آسیب دید، خرابکار‌ها روی تخته سنگ‌ها را با اسپری کثیف کردند و درختان را قطع کردند. 200 تا 300 سال طول می‌کشد این آسیب ترمیم شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/153620/ما-انسان‌ها-چه-بلایی-بر-سر-جنگل‌های-دنیا-آورده-ایم؟
بستن   چاپ