آریا بانو
قهوه با روغن نارگیل؟
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 14:12:53
آریا بانو -
قهوه با روغن نارگیل؟
٢٠٦
٠
منودلیار / میلیون ها نفر در سراسر دنیا روز خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز می کنند. قهوه علاوه بر این که به دلیل داشتن مقدار مناسبی کافئین، مقدار انرژی مورد نیاز برای شروع و به پایان رساندن یک روز فوق العاده را در اختیارت قرار می دهد بلکه حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن است.
پیش تر در یکی از مقاله های منودلیار در مورد مواد خوراکی با هم صحبت کردیم که می توانی به کمک آن ها قهوه ات را مقوی کنی؛ جدا از مواد معرفی شده در آن مقاله این روز ها ماده خوراکی دیگری ترند شده است و به قهوه اضافه می شود: آن هم چیزی نیست به جز روغن نارگیل با خواص شگفت انگیز و فراوان خود که قرار است مهمان قهوه های صبحانه ات شود.به همین منظور به فکر نوشتن این مقاله افتادم تا با هم این ترکیب از نوشیدنی گرم محبوب را بررسی کنیم پس با منودلیار تا پایان این مقاله همراه باش تا بدانی آیا نوش جان کردن قهوه با روغن نارگیل درست بوده و برای سلامت بدن مفید است یا نه.
روغن نارگیل برای تویی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنی
این روز ها روغن نارگیل به طور چشمگیری در میان افرادی که رژیم کتوژنیک دارند طرفدار پیدا کرده و لحظه به لحظه محبوبی آن بالا می رود؛ رژیم کتوژنیک بر پایه مصرف بالای چربی ها و به حداقل رساندن صرف کربوهیدرات کار می کند.
با اضافه کردن روغن نارگیل به فنجان قهوه ات می توانی به حفظ کتوزیز (Ketosis) کمک کنی؛ کتوزیز به مرحله ای از سوخت و ساز در بدن گفته می شود که مربوط به شکستن ملکول های چربی و تبدیل آن ها به قند می شود. این کار موجب فواید قابل توجهی مانند کاهش وزن، کنترل و تنظیم قند خون و کاهش فاکتور های بیماری های قلبی خواهد شد.
علاوه بر مورد بالا ترکیب روغن نارگیل با قهوه خواص شگفت انگیز زیر را به دنبال دارد:
سرعت سوخت و ساز یا متابولیسم بدنت را بالا می برد: تحقیقات نشان می دهد انواع MCT موجود در روغن نارگیل و کافئین درون قهوه متابولیسم تو را افزایش می دهد به طوری که مقدار کالری که روزانه می سوزانی بالا می رود؛
روده هایت را تنظیم می کند: ترکیبات موجود در قهوه مانند کافئین و اسید های مفید و همچنین MCT روغن نارگیل روده هایت را تحریک می کند و سیستم گوارش تو را سالم نگه می دارد؛
به بالا بردن کلسترول خوب (HDL) خون کمک می کند: تحقیقات زیادی نشان می دهد که روغن زیتون می تواند کلسترول مفید خون را بالا ببرد که این موضوع در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی اهمیت قابل توجهی دارد.
اگر برای بار اول می خواهی روغن نارگیل به قهوه ات اضافه کنی، جالب است بدانی بیش تر افراد این نوشیدنی ترکیبی را به عنوان صبحانه نوش جان می کنند ولی تو این اشتباه را انجام نده چرا که خود و بدنت را از ویتامین ها و انواع مواد مقوی که در وعده صبحانه وجود دارد، محروم می کنی.با این که این روغن گیاهی مفید خود مواد مغذی زیادی را در خود جای داده است ولی قابل مقایسه و جایگزینی با صبحانه نیست.
همچنین در نظر داشته باش روغن نارگیل کالری به نسبت بالایی دارد به طوری که هر قاشق غذا خوری از آن (حدود 14 گرم) 121 کیلو کالری انرژی را در خود جای داده است و بیش تر افراد حدود دو قاشق غذا خوری روغن درون قهوه خود می ریزند یعنی 242 کیلو کالری انرژی بیش تر.

http://www.banounews.ir/fa/News/153611/قهوه-با-روغن-نارگیل؟
بستن   چاپ