آریا بانو
چگونه دکوراسیونی آرام بخش داشته باشیم؟
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 14:12:27
آریا بانو -
چگونه دکوراسیونی آرام بخش داشته باشیم؟
١٥٣
٠
منودلیار / امروز می خواهیم با هم راجع به ترفند هایی برای داشتن دکوراسیون آرام بخش صحبت کنیم. معمولا در این دنیای پر مشغله امروز همه ما دلمان می خواهد وقتی که به خانه بر میگردیم وارد یک محیط دنج و آرام برای خودمان شویم که از خستگی روز مان کم کند و بتوانیم برای چند ساعت آرامش را تجربه نکنیم. البته بعضی ها هزار ماشاءالله توانش را دارند و می خواهند بعد از یک روز پر کار باز هم وارد یک فضای پر از هیجان و تحرک شوند که خب با استفاده از رنگ ها می توانند این کار را انجام بدهند اما روی صحبت ما امروز با گروه اول است که تقریبا بیش ترین میزان از آدم ها را هم به خودش اختصاص می دهد پس اگر تو هم جزو همین افراد هستی در ادامه مطلب با من همراه باش تا ببینیم چطور می توانیم بدون نیاز داشتن به یک دکوراتور خانه هایمان را آرام دکوراسیون کنیم و از فضای آن لذت ببریم.
مهم ترین روش استفاده و انتخاب صحیح رنگ هاست رنگ های نارنجی و قرمز همیشه تحرک را دارند و رنگ های سرد معمولا سکون را یادآور می وند اما همان رنگ های گرم هم با ترکیب سفید می توانند متعادل شده و آرامش را روی دیوار هایت به ارمغان بیاورد. اگر تو جزو افراد طرفدار آرامش هستی بهتر است از رنگ های پر رنگ و کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ یا شلوغ خودداری کنی. خاکستری روشن، رنگ های پودری پاستلی، طلایی با درخشش کم و الگو های ساده و تکرار شونده روی کاغذ دیواری برای دیوار های خانه تو مناسب است.
نور گزینه مهم بعدی است که باید بدانی طرفدار نور زیاد هست یا کم. اگر نور زیاد نمی خواهی باید برای پنجره ها به خصوص اتاق خوابت از پرده های ضخیم و رنگ رون استفاده کنی تا صبح ها نور لطیف و ملایمی از خودش عبور بدهد. برای دیوار ها هم می توانی از نور های نرم و چراغ هایی که نور نقطه ای ندارند استفاده کنی مثلا هالوژن ها برای تو مناسب نیستند زیرا نور نقطه ای و متمرکز دارند. در خانه تو نور گرم یا ترکیبی باید پخش باشد.
استفاده از نور های ملایم مانند شمع در قسمت های مختلف دکوراسیون خانه تو می تواند بهترین دکوری باشد. استفاده از تزیینات سنگ با شمع روشن می تواند انرژی خوبی به تو بدهد.
از اصول فنگ شویی استفاده کن. تمام تمرکز فنگ شویی روی انرژی های خوب و حرکت انرژی در خانه است که امتحان این گزینه برای تو ضرری ندارد.
استفاده از گل های تازه با رنگ های ملایم برای قسمتی از دکوراسیون فضا یا گیاهان تولید کننده اکسیژن و آرام بخش در آشپزخانه و اتاق خواب از بهترین راه کار ها برای طرفداران فضای آرام است.
هرگز تهویه و بو را فراموش نکن سعی کن برای سرویس بهداشتی و هوای کلی خانه ضمنت استفاده از تهویه مناسب برای گردش هوا از اسپری های خوشبو کننده ملایم که تند و شیرین نباشند استفاده کنی تا فضای خنک یا گرم مورد علاقه ات را تلطیف کند. هرگز برای داشتن آرامش بو ها را دست کم نگیر.
از خطوط ساده و مینیمال استفاده کن سعی کن در خرید وسایل آن هایی که خطوط صاف و بدون قر و قمیش دارند را انتخاب کنی. بگذار یک مثال ساده برایت بزنم آن فرفورژه های قدیمی که یک مدت نقل هر خانه ای بودند را یادت هست؟ استفاده از سرویس کامل همچین طرح هایی برای خانه تو اصلا مناسب نیست.
و در آخر اینکه سعی کن برای خودت یک گوشه دنج درست کنی. یک نفر کنار پنجره و دیگری کنار شومینه آرام می شود. با توجه به سبک دکوراسیون خانه ات می توانی از یک میز و صندلی مدرن، یک صندلی متحرک کنار شومینه ای یا چند تا کوسن و پاف در کنار یک میز کوچک با تزییانت خوراکی، سبد مجله و کتاب های مورد علاقه ات یا یک گلدان کوچک استفاده کنی و از گوشه دنجت لذت ببری.

http://www.banounews.ir/fa/News/153604/چگونه-دکوراسیونی-آرام-بخش-داشته-باشیم؟
بستن   چاپ