آریا بانو
وضعیت زنان پس از سیل، موضوع همایش ملی در شیراز شد
شنبه 7 ارديبهشت 1398 - 18:58:03
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - شیراز- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: روند خدمات رسانی و فعالیت های صورت گرفته برای زنان و کودکان در مناطق سیل زده در همایشی ملی با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در شیراز بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، سیده معصومه دستغیب شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش با عنوان نخستین اجلاس مدیران دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور 11 و 12 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: از آنجا که فارس از استانهای سیل زده فروردین 98 محسوب می شود و در حوزه مدیریت بحران هم موفقیت هایی داشته است، فضای برگزاری این اجلاس را در شیراز فراهم کردیم و جمع‌بندی این نشست در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: به دنبال آن هستیم که برنامه مدونی برای خانواده‌های سیل زده ارایه شود.
وی همچنین اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مباحث این اجلاس، بررسی وضعیت بودجه دفاتر بانوان و راهکارهای اجرایی سند ارتقای وضعیت بانوان در استان فارس و کشور است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: بودجه دفاتر بانوان و امور خانواده تنها پنج صدم درصد از هزینه های جاری استان ها بوده است که این موضوع به صورت کارشناسی بررسی می شود.
وی افزود: به عنوان نمونه، بودجه امور زنان و خانواده فارس پارسال 300 میلیون تومان بوده است و احتمال حذف این ردیف بودجه در سال جاری وجود دارد.
دستغیب گفت: فعالیت های حوزه بانوان و خانواده استانداری فارس به دلیل نداشتن بودجه مشخص آسیب های بسیاری دیده است با این وجود، فارس امسال در اختصاص بودجه به فعالیت های این حوزه پیشتاز است.
این مقام مسئول اظهار داشت: بیان اهداف و برنامه‌های راهبردی دفاتر امور بانوان با استناد به اسناد بالادستی ماده 101 و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع خانواده، معرفی سند بانوان و خانواده فارس و تجلیل از مادر نمونه توسط بنیاد مادر از دیگر برنامه‌های این اجلاس 2 روزه در شیراز خواهد بود.
وی ادامه داد: این اجلاس با حمایت استانداری فارس، امور بانوان وزارت کشور و بنیاد بین المللی مادر و برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.
7375/ 2027

http://www.banounews.ir/fa/News/153101/وضعیت-زنان-پس-از-سیل،-موضوع-همایش-ملی-در-شیراز-شد
بستن   چاپ