آریا بانو
آتش گرفتن بی‌دلیل خودروی آمریکایی!
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 10:34:47
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

١٢٧
٠
باشگاه خبرنگاران / نسل اول خودرو آمریکایی تسلا مدل S در یکی از پارکینگ‌های شهر شانگ‌های چین بدون دلیل دچار آتش‌سوزی شد. این اتفاق توسط دوربین‌های مداربسته پارکینگ گرفته شد. در فیلم نشان داده می‌شود که خودرو در پارکینگ پارک بود که ناگهان دودی از زیر آن بلند می‌شود و بعد از چند ثانیه آتش می‌گیرد. متخصصان فنی کمپانی پس از این حادثه در محل حضور یافتند تا دلیل اتفاق را بیابند، اما تا به حال دلیلی برای این حادثه پیدا نکرده‌اند. در این حادثه کسی صدمه ندیده است.
گفتنی است؛ اخیراً نیز یک نفر در خودروی برقی تسلا مدل s قربانی شده بود. زمانی که این خودرو باز هم به دلیل نامعلوم آتش گرفت با درخت برخورد کرد و به طور اتوماتیک تمام در‌های آن قفل شد و مکانیزم بازکردن اضطراری را خاموش کرد بنابراین راننده زنده زنده در خودرو سوخت. گویا این خودرو دارای نقص فنی است که شرکت سعی بر پوشاندن آن دارد. یکی از مشتریان تسلا موتورز آمریکا که از این کمپانی یک دستگاه تسلا مدل S خریداری کرده بود، ادعا داشت که بر روی خودروی جدیدش از سیستم تعلیقی قراضه و معیوب استفاده شده است که در هنگام حرکت سر و صدا داده و اذیت می‌کند.
تسلا موتورز در ابتدا تمام و کمال تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض این سیستم تعلیق تحت گارانتی را قبول کرده بود اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اعلام کرد که برای جبران این خسارت، تنها 3100 دلار پرداخت خواهد کرد، چون این موضوع و نقص سیستم تعلیق تسلا مدل S رسانه‌ای و در یکی از روزنامه‌های معروف آمریکایی به این موضوع پرداخته شده بود.
با اینکه مالک خودروی تسلا مدل S به رفع عیب سیستم تعلیقش تحت گارانتی تمایل نشان می‌دهد، تسلا موتورز بر این باور است که مشتری تسلا مدل S حسن نیت طرفین را رعایت نکرده و باعث تشویش اذهان عمومی در رابطه با محصولاتش و ایمنی آنان شده است. تسلا موتور چنین می‌گوید که بنا بر توافق‌نامه امضاشده در زمان ثبت‌نام و تحویل خودرو از سوی خریدار، می‌بایست مشکل ایجاد شده برای خودرو و شرایط رفع آن به صورت محرمانه به کمپانی سازنده ابلاغ شود تا علاوه بر رفع عیب خودروی مشتری تحت گارانتی، سایر قطعات اینچنینی در زمان تولید و مونتاژ مورد بازبینی قرار گیرد.
به عبارتی دیگر، کمپانی تسلا موتورز از مالک خودروی تسلا مدل S خواسته بود که به صورت کاملا محرمانه، عیب سیستم تعلیق به کمپانی و نمایندگی‌های این شرکت گفته شود و به صورت کاملا محرمانه نسبت به رفع آن اقدام شود، ولی این موضوع در روزنامه‌ها به چاپ رسیده که باعث دردسر هم برای کمپانی تسلا موتورز و هم برای مالک خودروی تسلا مدل S شده است.
در این خصوص سازمان ایمنی جهانی NHTSA در حال بررسی مشکل به وجود آمده برای سیستم تعلیق تسلا مدل S است. باید دید پس از انجام تحقیقات رسمی و گسترده و همچنین تست سیستم تعلیق توسط دستگاه‌های مخصوص، آیا نیاز به فراخوان عمومی و بازبینی این سیستم وجود دارد یا خیر.

http://www.banounews.ir/fa/News/152220/آتش-گرفتن-بی‌دلیل-خودروی-آمریکایی!
بستن   چاپ