آریا بانو
طنز/ با 440 هزار تومان چه می شود کرد؟
سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 12:58:06
آریا بانو -
طنز/ با 440 هزار تومان چه می شود کرد؟
٦٥
١
خراسان / طبق ابلاغ جدید، حداقل افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به سال قبل از مبلغ 440 هزار تومان کمتر نخواهد بود. با توجه به این قانون، به نظر شما بازنشستگان و مستمری بگیران این 440 هزار تومان اضافه را چگونه می‌توانند خرج کنند؟ راهنمایی کنید تا عده‌ای از سرگردانی خلاصی یابند!
الف- هر دو ماه یک بار می‌توانند به دندان پزشک مراجعه و یکی از دندان‌های خراب‌شان را معالجه کنند که در این صورت ممکن است در پایان ماه دوم، مبلغی به اندازه خرید یک نخ دندان اضافه بیاورند!
ب- می‌توانند یک کیلو گوجه سبز خریده، در کنار خانواده نوش جان کرده و با چشیدن ترشی آن غم و غصه را فراموش کنند!
ج- می‌توانند در ماه یک روز اضافه‌تر از پس مخارج بربیایند. خرج‌هایی مانند: خرید گوشت و مرغ برای دو وعده، پرداخت یکی از قبض‌های خانه، رفتن به سینما و خوردن پف فیل با اعضای بزرگ سال خانواده( تا باز پس‌فردا شاکی نشوند که این چه فیلم بدآموزی بود)، خرید یک شلوار از حراجی با تضمین جر نخوردن خشتک تا ماه آینده و رفتن به یک سفر درون شهری با تاکسی آنلاین بدون استفاده از کد تخفیف!
د- هر ماه 10 عدد کتاب خریده و به‌عنوان یک کار فرهنگی به کودکان و جوانان فامیل هدیه بدهند. البته با این روند افزایش قیمت کتاب، تا آخر سال شاید بتوان با این مبلغ فقط یک جزوه خرید که آن هم غنیمت است!
هـ- خانواده را به رستوران ببرند و هنگام حساب کردن، یواشکی کارت همسرشان را هم بگیرند تا مبادا مبلغ غذا از 440 تومان بیشتر شود!
و- با این حوادثی که در حال رخ دادن هستند، بی‌خیال استفاده از آن مبلغ شده و هر ماه آن را به حساب زلزله‌زدگان، سیل‌زدگان، سرمازدگان، ملخ‌زدگان و... اختصاص دهند!
ز- آن مبلغ را در یک مسابقه تلویزیونی سرمایه‌گذاری کرده و سوال و گزینه و جان اضافی بخرند تا بلکه شانسشان بزند و چند صد میلیونی برنده شوند. شاید هم بدشانسی بیاورند و گیر یکی از این ستاره مربع‌ها بیفتند و بقیه حقوق ماهانه شان را هم بدهند برود!
ح- سایر موارد
ط- هیچ کدام
ی- همه موارد بالا!
نویسنده : علیرضا کاردار | طنزپرداز

http://www.banounews.ir/fa/News/151959/طنز--با-440-هزار-تومان-چه-می-شود-کرد؟
بستن   چاپ