آریا بانو
در بند فروشندگی در خیابان...
شنبه 31 فروردین 1398 - 1:11:29 PM
آریا بانو - معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر این که نحوه برخورد جامعه با کودکان کار موثر در سرنوشت آنهاست، از شهروندان خواست از کمک مالی به کودکان کار و خیابانی بپرهیزند چرا که این قبیل کمک‌ها چیزی را عایدشان نخواهد کرد.

«حمید زارع هرفته» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر این که مردم نباید از کودکان کار خرید کنند، اظهار کرد: متأسفانه برخلاف تصور عموم، این کودکان پس از فروش کالاهای خود نیز از بند فروشندگی در خیابان‌ها رها نخواهند شد بلکه تا زمان مقرری که برای آنها تعیین شده باید به فروشندگی بپردازند لذا تصور اشتباهی است که با خرید از این کودکان، کار آن‌ها به پایان می‌رسد و می‌توانیم زمانی را برای آسایش و رفاه آن‌ها فراهم کنیم.
وی، نحوه برخورد جامعه با این کودکان را عاملی مؤثر در سرنوشت این افراد عنوان کرد و گفت: نباید به کودکان کار کمک مالی کرد چرا که اغلب این کودکان نیروهای کار برخی از افراد سودجو هستند و کمک‌های نقدی به این کودکان هیچ نفعی را شامل حالشان نخواهد کرد.
این مسئول افزود: البته در حین حال نیز مردم نباید به این افراد بی‌اعتنا باشند و عدم کمک به آن‌ها را بهانه‌ای برای بی‌توجهی به آن‌ها تلقی کنند چرا که این کودکان نیز مانند سایر کودکان جامعه از رفتارهای دیگران تأثیر می‌گیرند و هر نوع رفتار سوئی از سوی دیگران منجر به اجتماع‌گریزی و تنفر آن‌ها از جامعه خواهد شد.
وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: کودکان کار نیز بخشی از جامعه هستند و باید مانند همه کودکان به بالندگی و رشد آنها کمک کنیم لذا می‌توانیم خدمات و کمک‌های خود را به منظور بهره‌گیری حتمی آن‌ها به شکل میوه و انواع خوراکی تبدیل کنیم و مطمئن شویم که این اقلام هر چند کم نیز به مصرف کودک می‌رسد.
زارع هرفته با اشاره به این که جامعه باید محل استقرار کودکان کار را به مرکز اورژانس اجتماعی به شماره 123 گزارش دهند، تصریح کرد: مرکز کودکان کار و خیابانی بهزیستی مستقر در محل اورژانس اجتماعی به این کودکان، خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه می‌دهد و با اقداماتی که برای این کودکان انجام می‌دهد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی برخاسته از دامن این کودکان در جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/151097/در-بند-فروشندگی-در-خیابان
بستن   چاپ