آریا بانو
حجاب محدودیت نیست؛
خواهرانی در مسیر موفقیت
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 16:55:24
آریا بانو - تهران - خواهران منصوریان با طی کردن روند موفقیت در عرصه ووشوی آسیا و جهان به خوبی اثبات کرده اند که حجاب محدودیتی برای رسیدن به هدف های بزرگ در ورزش نیست.

به گزارش ایرنا؛ خواهران منصوریان که مدال های رنگارنگی در مسابقات جهانی و آسیایی ووشو کسب کرده اند از چهره ای پرافتخار و البته محبوب ورزش ایران محسوب می شوند که علاوه بر قهرمانی، همواره خود را همراه با آحاد مردم می دانند.
الهه، شهربانو و سهیلا که از یک زندگی سخت و پرمشقت به قهرمانی جهان و زندگی ایده آل رسیده اند از کسب افتخارات جدید سیر نمی شوند و یکی از دلایل چهره شدن آنان در ورزش کشور، همراهی با مردم است.
این خواهران که زندگی خود را مدیون تلاش و حمایت های فدراسیون ووشو می دانند نمونه بارزی از زنان مسلمان هستند که حجاب مانعی برای پیشرفت آنان نبوده و توانسته اند با پوشش اسلامی در کشورهای مختلف، پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند.
آنان با موفقیت در مسابقات گوناگون همراه با نفراتی چون «مریم هاشمی»، «زهرا کیانی» و «خدیجه آزادپور» زنان ووشوکار ایران هستند که بیشترین افتخار را در کارنامه دارند و بارها برابر نمایندگان چین که مهد رشته ووشو محسوب می شود، نمایش تحسین برانگیز داشته اند.
«الهه منصوریان» یکی از سه خواهر قهرمان ووشوی ایران و جهان در گفت وگو با ایرنا در خصوص شرایط خود و خواهرانش، گفت: سال ها با سخت ترین شرایط تلاش کردیم تا بتوانیم در عرصه های آسیایی و جهانی به موفقیت برسیم و زندگی خود را تغییر بدهیم.
وی افزود: علاوه بر تلاشی که خودمان داشتیم، انصفا مسئولان فدراسیون ووشو کمک زیادی به ما کردند تا به اهدافمان برسیم و شناخته شویم. همراهی رسانه ها و مستندی که از زندگی ما ساخته شد نیز سبب گردید تا در بین مردم جایگاه خوبی کسب کنیم. این مساله کارمان را سخت تر کرده است و همواره تلاش کرده ایم تا در جمع مردم به عنوان یک ورزشکار با اخلاق باشیم.
منصوریان گفت: قهرمان زودگذر است، اما آنچه که می ماند اخلاق نیکو در بین مردم است که موجب می شود یک ورزشکار در اذهان باقی بماند. ما در ووشو آموخته ایم که به همه احترام بگذاریم و خودمان را جدا از دیگران ندانیم.
الهه منصوریان با بیان اینکه فردا شب (پنجشنبه) برای حضور در لیگ ووشوی چین راهی شانگهای می شود، گفت: حدود 80 روز در این کشور خواهم بود و نخستین مبارزه ام نیز چهار روز دیگر برگزار می شود. رقابت در لیگ چین اهمیت زیادی در مسیر آماده سازی دارد و با بهترین های جهان مبارزه می کنم.
وی افزود: سال قبل چند ماه در چین بودم، اما به خاطر مسئولیتی که در تیم سپاهان داشتم به ایران بازگشتم و خوشبختانه این تیم پس از سه سال و در رقابتی بسیار نزدیک به قهرمانی لیگ برتر ایران رسیدیم.
دارنده سه مدال بازی های آسیایی در پاسخ به این سوال که چرا خواهرانش او را در لیگ چین همراهی نمی کنند، پاسخ داد: آنها وزن خود را تغییر داده اند و باید تمرکز خود را به تیم ملی معطوف کنند و مبارزه در چین با وزن جدید برای آنها بسیار سخت بود. به همین دلیل صلاح نبود که راهی لیگ چین شوند.
قهرمان جهان با بیان اینکه خواهران منصوریان هر سال برنامه ریزی دقیقی برای حضور در مسابقات دارند، گفت: تمام تلاشمان این است که هر سه نفرمان بتوانیم در ترکیب اصلی تیم ملی ووشو برای حضور در رقابت های قهرمانی 2019 جهان قرار بگیریم.
قهرمان اهل سمیرم ووشوی جهان، گفت: تمرکز آنان فقط به تمرین و آغاز اردوها و مسابقات انتخابی تیم ملی معطوف است تا خود را به ترکیب اصلی برسانند. معتقدم کار آنان برای انتخاب شدن راحت تر از من است، چراکه من وزن پایین هستم و کار دشوارتری دارم.
وی در پاسخ به این سوال که این سه خواهر چقدر شانس رسیدن به ترکیب اصلی و کسب مدال در رقابت های جهانی را دارند؟ گفت: پیش از این هر سه نفر در قهرمانی آسیا حضور داشتیم و 2 طلا ویک برنز کسب کردیم و اکنون امید زیادی برای حضور در مسابقات جهانی داریم. آروزی ما است که در جهانی 2019 کنار هم باشیم و بار دیگر با حجاب اسلامی برای کشورمان مدال آوری کنیم.
الهه منصوریان در خصوص اینکه شنیده می شود در نظر دارد تا بخشی از قراردادش از حضور در لیگ چین را به سیل زدگان اختصاص دهد، گفت: وظیفه انسانی است که گوشه ای از محبت های مردم کشورم را جبران کنم و بلافاصله پس از اتمام لیگ چین و بازگشت به ایران این اقدام را انجام می دهم و می خواهم به شهرهای کوچک لرستان رفته وبا دستان خودم به مردم یاری برسانم.
وی در مورد حضور بانوان ووشوکار ایران در میادین مختلف با حجاب اسلامی، توضیح داد: تیم ووشوی بانوان ایران، حجاب اسلامی را در مسابقات مختلف با تلاش مسئولان فدراسیون کشورمان ترویج داد و در برخی رقابت ها، لباس بسیاری از ووشوکاران مسلمان را فدراسیون ایران تامین کرد.
قهرمان مطرح ووشوی جهان، گفت: حجاب اسلامی هیچگونه محدودیتی ندارد و افتخار می کنم که با احترام به موازین دینی و اسلامی در سطح جهان به میدان می روم و با پرچم ایران اسلامی به موفقیت می رسم.
ورزشی**3783**9118**

http://www.banounews.ir/fa/News/150519/خواهرانی-در-مسیر-موفقیت
بستن   چاپ